Cold calling vanuit HongKong door investeringsmaatschappij. Scam?

Aanbevolen berichten

Vorige week werd ik op een oud mobiel nummer gebeld door een meisje uit Hong Kong. In gebrekkig Engels met een Chinees accent vroeg ze naar mr. Hol, mij dus. Ze begon een verhaal over dat ze een soort van investeringsmaatschappij waren en dat ze rijke ondernemers in Europa belden om te kijken of zij het geld van deze rijke ondernemers kunnen investeren.

 

Niet alleen was ze dus kennelijk fout verbonden, ook stonden mijn haren gelijk recht overeind. Even wat geld overmaken naar Hong Kong nav. een telefoontje..

 

Ze herhaalde door het gesprek dat het ze graag vrijblijvend en zonder verplichtingen mij een mail wilden sturen met daarin informatie over hun product. In vol vertrouwen gaf ik ze mijn gmail adres. Zo ben ik dan ook wel weer, ik wil wel weten wat ze dan sturen. Na het gesprek met het meisje werd ik doorverbonden naar iemand die haar supervisor zou zijn om te verifiëren of mijn email adres klopte en of ik wel in een positie was om minimaal 5k $ te kunnen investeren. Ook herhaalde hij dat het mailtje vrijblijvend was. Ik vroeg hem hoe ze aan dit nummer kwamen, want ik gebruik het nummer alleen nog voor de ING. Hij vertelde dat ze een lijst met adressen en nummers van succesvolle ondernemers gekocht hadden.

Verder zei hij dat een account manager later die week contact met mij zou opnemen.

 

Vandaag werd ik weer gebeld op dit oude mobieltje van mij, nu door iemand met een Engels accent. Hij was van ditzelfde bedrijf, en vertelde een nog veel sterker verhaal. Wat hij vertelde kwam hier op neer:

De aandelen van Apple (daar gaan we al) kan je (aldus deze meneer) alleen per 100 kopen. Omdat ze een kleine 400 dollar per stuk zijn, is dat een minimale investering van een kleine 40k $. Via hun bedrijf kon ik aandelen in Apple kopen vanaf een minimale investering van 5k $. Omdat Apple zijn aandelen binnenkort zou verdubbelen zou dit snel meer waard worden.

 

Nou heb ik niet veel verstand van aandelen dus ik weet niet of het klopt wat die meneer mij vertelde en of het gebruikelijk is dat je aandelen koopt via een ander bedrijf om ze in kleinere aantallen te kunnen kopen. Hij stuurde mij een mail met een naar mijn idee vaag verhaal over hun bedrijf en wie Apple was ("Zie Apple.com").

 

Dit is de site van het bedrijf. Leuk detail; De domeinnaam is 10 juli 2011 al geregistreerd.

 

Verder vind ik het een erg vreemde methode om dmv. cold calling (zomaar iemand opbellen) een bedrag van 5k los te peuteren.

 

Wat denken jullie? Nieuwe vorm van spam of gewoon een zeer onhandige manier van klanten werven?

En zou ik zonder problemen het mailtje op dit forum kunnen publiceren of breng ik mijzelf daar mee in de problemen?

Link naar reactie

Pure scam. Aandeel Apple staat bij lange na niet op 400. Daarnaast kan je aandelen kopen per stuk en als een bedrijf de mogelijkheid had om ZELF de waarde van de aandelen te verdubbelen, dan deden ze dat allemaal. Lekker makkelijk geld verdienen.

 

Lijkt me dat je de mail zonder problemen hier kan plaatsen. Kunnen we allemaal even lachen om wat ze nu weer hebben verzonnen! ;D

Link naar reactie

Ik vind het knap dat je naar deze mensen kunt luisteren en de tijd er voor neemt?

Regelmatig krijg ik vanuit die richting gesprekken binnen die met hun slechte verbinding in nog slechter Engels hun verhaal proberen te doen.

Het positieve is, dat als je ze wegdrukt, ze niet nog eens bellen...

 

@Nico, naar de videotheek? Die film behoor je gewoon thuis te hebben ;)

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Ik vind het knap dat je naar deze mensen kunt luisteren en de tijd er voor neemt?

Ik wilde wel eens weten wat er achter zat. Natuurlijk weet ik al genoeg als een Chinees meisje mij belt op een oud nummer en vraagt om 5k. Alleen pakken ze het wel wat beter aan dan ik gewend ben van zulke scammers. Ik heb 3 verschillende mensen gesproken. Mijn idee bij zo'n scam was een Rus op een flatje ergens in het Oostblok die wel heel slechte mailtjes zend over dat ik opnieuw moet inloggen op mijn bank via deze link. Niet drie verschillende mensen waarvan 1 met een Engels accent die bellen met een verhaal wat overeen stemt en die een site met op het oog correct Engelse taal gemaakt hebben.

Link naar reactie

Ze belden net weer. Nog voor ik kon beginnen over deze film die ik net gezien had werd de hoorn er aan de andere kant al weer opgegooid. ("Do you have any interest in making money right now, mr. Hol?". "Yeah, I am making money right now in my own way" "Ktnxbye" BEEP)

 

Hier nog even het mailtje:

 

Dear Mr. Hol,

 

As the most debilitating and destructive financial crisis in generation’s grinds on relentlessly, it is imperative that you have a sound financial planning strategy in place.

 

As the world’s governments continue to socialize losses and privatize profits, the onus is on you – now more than ever - to guard against the adverse effects their desperate measures will inevitably have upon your hard-earned savings.

 

Never has it been more important to ensure that your investment decisions are based on sensible, diligent and professional analysis than it is now.

 

Sunway International continues to provide our clients with the information they need in order to take full advantage of the opportunities that mainstream commentators say simply aren’t there. Fewer than 15 stocks make our “conviction buy” list in a 12 month period but each one is identified through rigorous and painstaking analysis and research. Furthermore, each is hallmarked by Sunway International “must have” attributes.

 

 

Without exception, these are:

 

•   Operations in the right “future proof” market sectors

•   Healthy balance sheets

•   Minimal exposure to debt

•   Experienced management structures

•   Outstanding future growth potential

 

Sunway International supper-quartile investment expertise comes – as you’d expect – with a superlative level of customer service supplied as standard.

 

Sunway International advisors stand ready to help you avail yourself of the unique and eminently profitable investment opportunities that will serve to secure your financial future and can respond to any queries you may have.

 

In addition to our conversation earlier, the following links will help, assist and support you in accomplishing your own independent research into Apple Inc, Sunway International’s current Feature Recommendation.

 

Find out who we are, what we do and information relating to Apple Inc at the following websites:

 

•   Sunway International: http://www.sunway-international.com/

•   Apple Inc: http://apple.com

 

Using Apple Inc ticker symbol, AAPL, the current performance can be monitored on all major financial websites including:

 

•   Yahoo Finance: http://www.finance.yahoo.com/q?s=AAPL&ql=0

•   Bloomberg: http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=AAPL:US

 

Sites of interest:

 

•   CNBC: http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000036406

•   Apple Report: http://www.apple.com/pr/library/2011/07/19Apple-Reports-Third-Quarter-Results.html

 

Building your success for your future through the creation of your wealth starts with taking the next step with Sunway International.

 

Yours sincerely,

 

Andrew Harding

Senior Portfolio Advisor

 

E-mail: andrew.harding@sunway-international.com

Tel +852 9729 3419

 

Volgens Google zijn ze ook actief in Noorwegen

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.