Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
benny
Ik ben anderhalf jaar geleden met een zakelijkepartner een vof begonnen.
Ik heb besloten om uittetreden uit de vof en mn partner wil het voortzetten als eenmanszaak. Op dit moment staat er bijna geen geld op de rekening.
Maar we komen niet helemaal uit betreffende de financiën vanwegen verschil in inbrengst.
Ik schets in het kort onze huidige situatie.
1)
We hebben mondeling afgesproken dat ieder vernoot elke maand xxx euro investeert in het vof.
Dit is ook gedaan maar de afgelopen x maanden heb ik deze investering niet gedaan, hij wel.
Nu dat ik wil stoppen met de vof, moet dit verschil alsnog betaald worden aan de vof?
Hij wil namelijk dat ik het inbreng verschil aan het vof uit betaal in x gelijke termijnen.
2)
buiten de xxx euro investering van iedervernoot, heeft de ander vernoot ook een extra xx euro uit eigen zak, dingen betaald voor de vof.
Dit bedrag wil hij ook dat ik aan de vof betaal voor dat ik uittreed.
Is dit normaal?
Meestal moet de vernoot die verder wil gaan de vertrekkende vernoot uitbetalen toch? ook als zijn eer verschillen in inbrengst.
3)
bij uitreding hoe werkt het uitkopen van het vertrekkende vernoot?
Wordt de uitkoop som verspreid over 12 maanden of zijn we vrij om dit zelf te bepalen?
-
ik wil dit graag eerlijk afhandelen, kan iemand advies geven?
[titel aangepast - mod]