Ga naar inhoud

VOF met "vereniging" in naam

Geplaatst:

stefan1983

Beste,

Vaak dingen op dit forum gelezen, maar nu ga ik jullie toch wat vragen.

Wij willen met 4 personen een VOF opstarten (hebben allen al een bedrijf).

Het idee is om een nieuw platform te starten waar mensen lid van kunnen worden. Ook gaan we er andere commerciële zaken mee doen.

Nu hebben we namen en domeinen vastgelegd, alleen zit daar het woord 'vereniging' in dus ........vereniging.nl

Nu is mijn vraag, Mag dat?

Ik heb al wat nagezocht en bij de KVK staat alleen dat het niet misleidend mag zijn. Dat is het volgens mij niet.

Ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Stefan

Featured Replies

Geplaatst:

Annedien Hoen

Als je het hebt uitgezocht en jij schat in dat het niet misleidend is kunnen wij je moeilijk adviseren als je verder niet meer vertelt over wat de naam dan gaat worden.

Ik vraag me wel af hoe het dan zit als je het "vereniging" noemt en je gaat er commerciële activiteiten mee ontplooien.

Geplaatst:

TwaBla

Lidmaatschap van een vereniging geeft rechten, onder andere het kiezen van een bestuur en invloed op beleid en begroting. Jullie zijn geen vereniging. Lijkt me dus dat de suggestie dat jullie wel een verenging zijn misleidend is. Waarom heb je die domeinen vastgelegd? En waarom niet meteen een paar extra domeinen aangevraagd? Noem het gewoon een club ofzo.

Overigens is de uitdrukking lidmaatschap bij mijn weten niet wetelijk beperkt. Je kan lid worden van de ANWB en van De Zaak en zelfs op dit forum wordt die uitdrukking gebruikt, terwijl je eigenlijk slechts deelnemer bent.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

TwaBla

Heb je trouwens al eens via Google gezocht? Mijn eerste zoekresultaat is een wiki-definitie die meteen naar het Burgerlijk Wetboek verwijst, waarin nogal wat vormeisen staan mbt verenigingen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

stefan1983

• Auteur

Ik ben eruit:

U mag geen rechtsvorm in uw handelsnaam opnemen die niet overeenstemt met uw werkelijke rechtsvorm. Dit geldt ook voor aanduidingen van buitenlandse rechtsvormen.

Bedankt voor de reacties.

Stefan

Geplaatst:

Iwan van Geelen

Nou binnen een half uur zelf gevonden!

Misschien helpt dit je nog:

"verenigde" mag wel bij een BV/VOF...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Geplaatst:

Jeroen Bakker

Nou binnen een half uur zelf gevonden!

Misschien helpt dit je nog:

"verenigde" mag wel bij een BV/VOF...

En Allesvooruwvereneniging.nl, dé website van de adviesorganisatie Alles voor uw vereniging B.V.

Dat zou ook mogen :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.