• 0

Auteursrecht na verkoop website: wie is aansprakelijk?

Goedendag,

 

Wij hebben een website gemaakt en hier copy paste teksten vanuit andere websites geplaatst met de gedachte dat bronvermelding van de website voldoende was. Hoe onverstandig.

 

Deze site is in het verleden verkocht en volledig overgedragen aan partij X.

 

partij X krijgt nu bericht dat zij inbreuk maken op die betreffende artikels en moet betalen.

 

Kunnen wij op basis van de verkoop en dat hun nu de eigenaar zeggen dat zij verantwoordelijk zijn voor de verdere afhandeling? Zijn wij verantwoordelijk?

 

De overdracht is benoemd als overdracht website. Verder niet specifiek wat er is overgedragen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Bounty hunters, reflexwerking? Hans, ben jij niet aan vakantie toe? Lekker een paar weekjes op stap met de camper... ;D

 

Ben net terug van 3 weken zuidwest USA. Maar ben daar niet echt van uitgerust. Lijkt er inderdaad op dat ik recht of krom een beetje gelijk wil hebben. Mijn zoon zou zeggen. "Pa, je doet je best." Punt. Ik beloof beterschap. ;)

 

Link naar reactie
  • 1

Interessant dat je het woord "onverstandig" gebruikt voor je handelswijze en dat je nu geconfronteerd wordt met het feit dat je blijkbaar een commercieel interessant product hebt opgebouwd met het intellectueel eigendom van een of meerdere andere partijen, en dat iemand hier nu geld voor wil zien.

Ik neem aan dat je hebt geweten dat je de meerwaarde van andere partijen hebt verzameld en hier zelf geld mee verdiend hebt, waarom zou je het anders verzamelen en de boel verkopen? ;-) Is het een traffictrekker met advertenties heel misschien?

Partij X heeft hier ook nog eens een centje aan verdiend waarschijnlijk, dus waarom doen jullie niet allebei een geste en kom met een redelijk voorstel naar de auteursrechthebbenden om ze te vergoeden? Waarschijnlijk vraagt de eisende partij wel een wat groter bedrag dan je zelf zou willen betalen, maar dat lijkt me normaal. Zulke dingen worden door advocaten en boze mensen vaak opgeklopt tot onredelijke proporties, maar mocht je een sterk dossier willen opbouwen dan neem je verantwoordelijkheid. Ga daar eens van uit in plaats van aansprakelijkheid.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.