Ik wil op mijn woonhuis (privébezit) zonnepanelen leggen en financieren vlgs. de volgende contructie:
1. Aanschaf via mijn BV (stel dat doelstellingen van de BV dergelijke activiteiten dekken).
2. Operational leasecontract afsluiten met privé
3. Plaatsing op woonhuis
4. Energie Investeringsaftrek aanvragen (bevestiging van Helpdesk EIA dat dit een constructie is die recht geeft op EIA)
Mijn voordeel is dat ik privé geen geld hoef te investeren maar toch zonnepanelen kan kopen en tegelijkertijd mijn energierekening flink omlaag gaat. Daar betaal ik natuurlijk wel voor via het lease contract. Daarnaast kan ik zakelijk een aftrek toepassen die me een voordeel van ca. 8% oplevert.
Graag jullie reactie op deze constructie. Houdt het stand?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rick!
Rick!
Hallo,
Ik wil op mijn woonhuis (privébezit) zonnepanelen leggen en financieren vlgs. de volgende contructie:
1. Aanschaf via mijn BV (stel dat doelstellingen van de BV dergelijke activiteiten dekken).
2. Operational leasecontract afsluiten met privé
3. Plaatsing op woonhuis
4. Energie Investeringsaftrek aanvragen (bevestiging van Helpdesk EIA dat dit een constructie is die recht geeft op EIA)
Mijn voordeel is dat ik privé geen geld hoef te investeren maar toch zonnepanelen kan kopen en tegelijkertijd mijn energierekening flink omlaag gaat. Daar betaal ik natuurlijk wel voor via het lease contract. Daarnaast kan ik zakelijk een aftrek toepassen die me een voordeel van ca. 8% oplevert.
Graag jullie reactie op deze constructie. Houdt het stand?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33397-operational-lease-en-belastingdienst/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag