• 0

RI&E Hoe en wat??

Beste,

 

Ik moet ivm mijn verzekring een RI&E gaan maken. Moeten er bepaalde dingen juist wel instaan of juist niet. Ik werk namelijk op verschillend schepen en dus zijn er steeds verschillende factoren.

 

Wat moet ik hier mee doen?

 

Safety plan van een schip gaan opnoemen?

 

Of echt alleen het geen wat van toepassing is.

PBM's opnoemen

Aangeven dat er vluchtroutes moeten zijn.

dat er brandblussers aanwezig zijn.

dat er altijd een medic aamwezig is

 

enzz..

 

En moet zo'n RI&E ook gekeurd worden? Zo ja door wie?

 

Sorry dat het wat gaotisch is maar ik weet neit echt wat ik er mee moet en wat het in moet houden.

 

HELP!!

 

BVD.

 

Mvg,

 

Jack Klop

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

De RI&E is vooral voor werknemers:

 

Per 1 april 2011 wordt de Arbeidsomstandighedenwet inzake de Risico Inventarisatie- en Evaluatie (RI&E) aangepast. De wetswijziging houdt kort gezegd in dat bedrijven met ten hoogste 25 werknemers, die gebruik maken van een nieuw erkend of in de CAO vastgelegd RI&E-instrument, de RI&E niet meer hoeven te laten toetsen door een gecertificeerde arbodienst of arbodeskundige. Daarvoor moeten de branches hun instrument wel opnieuw laten erkennen. Voornaamste doel van deze wijziging is om het voor kleine bedrijven (maximaal 25 werknemers) makkelijker te maken om te voldoen aan de plicht om een RI&E te maken.

 

 

De risico-inventarisatie & -evaluatie (RI&E) is al sinds 1 januari 1994 verplicht voor alle werkgevers (uitgezonderd ZZP'ers). Het plan van aanpak is een verplicht onderdeel van de RI&E. Dat staat in de Arbeidsomstandighedenwet (Arbowet).

 

Organisaties met ten hoogste 40 uur arbeid per week (alle werknemers bij elkaar opgeteld) zijn ook verplicht een RI&E op te stellen. Zij kunnen gebruik maken van een branche RI&E instrument maar zij mogen in plaats daarvan ook gebruik maken van de Checklist Gezondheidsrisico’s.

 

brom :www.rie.nl

 

Hopelijk kun je hier wat mee.

Link naar reactie
  • 0

Voor welke verzekering is het (aansprakelijkheidsverzekering of verzekering gerelateerd aan werknemers of wellicht verzekering voor eigen arbeidsongeschiktheid .....)

 

Als je medewerkers in dienst hebt dan heb je zowiezo een RIE nodig, of het getoetst moet worden hangt af van aantal medewerkers zoals Jasper hierboven al aangeeft.

 

Er zijn op internet diverse voorbeeld RIE's te vinden. Deze zijn makkelijk op jouw situatie aan te passen. Het opstellen van de RIE is voor een groot deel het omschrijven van zaken die je in de uitvoering vaak als vanzelf en ongemerkt doet. Het is best goed om eens stil te staan bij deze zaken. Als het echt je ding niet is kan je altijd iemand inhuren die er verstand van heeft en die je helpt om een goede RIE op te stellen. Het is best verfrissend om met een ter zake kundige je bedrijfsproces ten aanzien van veiligheid te bespreken en wellicht krijg je een paar goede tips of je krijgt de bevestiging dat je het al heel goed doet.

 

 

 

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0
Ik moet ivm mijn verzekring een RI&E gaan maken. Moeten er bepaalde dingen juist wel instaan of juist niet. Ik werk namelijk op verschillend schepen en dus zijn er steeds verschillende factoren.

 

@Jack: in het andere topic heb ik je de naam van een verzekeraar (HDI) doorgegeven. Heb je daar contact mee opgenomen en is dit een verzoek van HDI zelf? Zo ja dan ga ik er vanuit dat er ook een adviseur of beursmakelaar benoemd is. Die zou alle ins en outs van wat de verzekeraar in dit geval verlangt moeten kennen, en je daar ook in kunnen begeleiden.

 

Het zou in ieder geval erg zonde, tijdsintensief en kostbaar zijn als jij of een arbodienst opnieuw het wiel moet uitvinden terwijl de rederij en/of platformen zelf beschikken over uitstekende - zeer gedetailleerde - bruikbare en van toepassing zijnde risicotechnische informatie, maar die verstrekken ze naar mijn beleving alleen als er door een deskundige gerichte vragen gesteld worden, of een gericht verzoek vanuit verzekeraar zelf komt.

 

De markt kennende zal een zelf opgestelde RI&E niet eenvoudig geaccepteerd worden. Een klant van mij levert medics aan schepen, olieplatforms en petrochemie en heeft dit relatief eenvoudig in overleg met hun afnemers en de eigen verzekeraar kunnen regelen.

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Jack,

 

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar voor de volledigheid voeg ik het nog even toe.

 

Via deze link vind je een hoop gebundelde informatie over de RI&E.

 

Als je lid bent van een brancheorganisatie zou je ook daar eens kunnen informeren. Verder kun je eens snuffelen in het alfabetisch overzicht rechts boven in deze link

 

Succes en groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.