Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Hans v N
Gisteren stond ik met een standje op een jubileumdag van een caravanclub. Terwijl mijn vrouw deelnam aan de openhuizendag.
Ik doe dit soort netwerkbijeenkomsten al jaren maar dit was anders. Nagenoeg geen belangstelling voor de standhouders. Terwijl er toch heel leuke dingen te zien waren en het ook nog eens gratis toegankelijk was. Iedereen is naar het water denk je dan. Veel te mooi weer. Tot je het terrein oploopt en je de mensen voor de caravan ziet zitten met een glaasje en een boek...
Dan ga je eens een praatje maken met de buurman. Een heel grote jongen in onze branche is failliet, de andere grotere hebben het moeilijk. Contracten worden niet verlengd. Slechte zomer? Of is er meer aan de hand? Stemming is verre van positief.
Echtgenote heeft van 11.00 tot 15.00 in het appartement gezeten. Eén bezoekster. Een vriendin die even koffie kwam drinken. Later lees je dat in 1/3 van de panden de verkoper helemaal niemand heeft gezien.
Nu ben ik een optimist van huis uit maar gisteren had ik echt het gevoel wat ik herkende van een zonsverduistering. Een onbestemd, toch wat onprettig gevoel.
Wat denken jullie. Lopen we langzaam het moeras in of blijft het bij natte zolen?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana