Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Poelman
Poelman
Voor onze VOF hebben we een domeinnaam aangeschaft.
De bedrijfsnaam is exact het zelfde als de domeinnaam zelf.
Het is een mooie naam met een aardige waarde.
Aanschafprijs van de domeinnaam is 600 euro exclusief BTW.
Waarde bepaald aan de hand van de naam en bezoekers.
Is een naam wat naar mijn mening altijd de waarde behoudt of eventueel zelfs toeneemt in waarde.
Ik was zojuist bezig met het inboeken van deze post. Echter kwam ik met een vraag te zitten.
Wat is een domeinnaam voor "kostenpost"?
Kan het gezien worden als een investering? Indien ja: In hoeveel jaren mag ik dit afschrijven?
En hoe bepaal ik de restwaarde? Is dat gelijk aan de aanschafwaarde?
Ik las een aantal discussies maar werd er niet echt wijs uit. Het was vaak per geval afhankelijk, vandaar hier nogmaals de vraag.
De zelfde vraag heb ik over een website/huisstyle. Deze is opgebouwd uit verschillende delen.
Logo 60 euro exclusief BTW
Webdesign 350 euro exclusief BTW
Basing (Omzetten van een design naar een website) 80 euro exclusief BTW.
Kan dit worden afgeschreven? Hoe zit het met waarde? Verschijnt een website op de balans?
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33767-afschrijving-en-balans-aanschaf-domeinnaam-en-website/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag