Inkomsten voor IB dit jaar geschat op ongeveer: 80.000
Verwachting dat mijn inkomsten de komende jaren per jaar ongeveer 5.000-10.000 zullen toenemen.
Kilometers per jaar: +- 25000 tot 35000 ( afhankelijk van opdrachten )
Huidige vervoersmiddel is een priveauto, een BMW 545i uit 2004 die ongeveer 1 op 8 rijdt. Naast het feit dat het onzuinig is, is het een auto waar ik liever niet mee naar de klanten wil gaan (ik ben redelijk jong, begin 20)
Aangezien we nu het eind van 2011 naderen en waarschijnlijk Willekeurig Afschrijven niet meer kunnen toepassen na 2011, heb ik de volgende vragen:
Op de website van de belastingdienst staat het volgende:
"Tijdelijke maatregel voor investeringen in bedrijfsmiddelen
Vanaf 2009 geldt er vanwege de economische crisis een tijdelijke maatregel voor willekeurige afschrijving. Investeert u in nieuwe bedrijfsmiddelen? Dan mag u deze bedrijfsmiddelen willekeurig afschrijven. "
Mijn vraag is nu, wat is de definitie hiervan? Betekent dit als ik een aankoopverplichting aan ga voor 2012 (dus de auto koop, zonder te betalen) dat ik gebruik kan maken van Willekeurig afschrijven?
Verder heb ik een vraag over de volledige investering zelf, aangezien we ook de MIA hebben waar je als het goed is 40% kan afschrijven.
Ik neem aan dat het volgende niet klopt omdat je niet meer dan 100% mag aftrekken?
€ 37.394,96 Prijs excl. BTW
Jaar 1
€ 10.470,59 Investeringsaftrek(28%)
€ 14.957,98 Milieuinvesteringsaftrek(40%)
€ 18.697,48 Willekeurig afschrijven(50%)
€ 44.126,05 Subtotaal
Jaar 2
€ 44.126,05 Subtotaal
€ 62.823,53 Totaal aftrek
Ik wil waarschijnlijk over twee jaar een nieuwe auto rijden.
Aangezien ik dit jaar haast geen kosten heb, wil ik ook proberen fiscaal voordeel te hebben dit jaar nog.
Wat kan ik het beste doen? Ik zelf dacht aan om te proberen met willekeurig afschrijven mijn winst tot de hoogste belastingschijf te verlagen. Maar aangezien ik hier niet echt ervaring mee heb zouden tips handig zijn
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ronaldbrand
ronaldbrand
Dag HL,
Ik heb een vraag m.b.t. de Opel Ampera.
Ik zal eerst mijn situatie schetsen:
Inkomsten voor IB dit jaar geschat op ongeveer: 80.000
Verwachting dat mijn inkomsten de komende jaren per jaar ongeveer 5.000-10.000 zullen toenemen.
Kilometers per jaar: +- 25000 tot 35000 ( afhankelijk van opdrachten )
Huidige vervoersmiddel is een priveauto, een BMW 545i uit 2004 die ongeveer 1 op 8 rijdt. Naast het feit dat het onzuinig is, is het een auto waar ik liever niet mee naar de klanten wil gaan (ik ben redelijk jong, begin 20)
Aangezien we nu het eind van 2011 naderen en waarschijnlijk Willekeurig Afschrijven niet meer kunnen toepassen na 2011, heb ik de volgende vragen:
Op de website van de belastingdienst staat het volgende:
"Tijdelijke maatregel voor investeringen in bedrijfsmiddelen
Vanaf 2009 geldt er vanwege de economische crisis een tijdelijke maatregel voor willekeurige afschrijving. Investeert u in nieuwe bedrijfsmiddelen? Dan mag u deze bedrijfsmiddelen willekeurig afschrijven. "
Mijn vraag is nu, wat is de definitie hiervan? Betekent dit als ik een aankoopverplichting aan ga voor 2012 (dus de auto koop, zonder te betalen) dat ik gebruik kan maken van Willekeurig afschrijven?
Verder heb ik een vraag over de volledige investering zelf, aangezien we ook de MIA hebben waar je als het goed is 40% kan afschrijven.
Ik neem aan dat het volgende niet klopt omdat je niet meer dan 100% mag aftrekken?
€ 37.394,96 Prijs excl. BTW
Jaar 1
€ 10.470,59 Investeringsaftrek(28%)
€ 14.957,98 Milieuinvesteringsaftrek(40%)
€ 44.126,05 Subtotaal
Jaar 2
€ 44.126,05 Subtotaal
€ 62.823,53 Totaal aftrek
Ik wil waarschijnlijk over twee jaar een nieuwe auto rijden.
Aangezien ik dit jaar haast geen kosten heb, wil ik ook proberen fiscaal voordeel te hebben dit jaar nog.
Wat kan ik het beste doen? Ik zelf dacht aan om te proberen met willekeurig afschrijven mijn winst tot de hoogste belastingschijf te verlagen. Maar aangezien ik hier niet echt ervaring mee heb zouden tips handig zijn
Alvast bedankt!
Ronald
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33798-advies-nodig-in-het-kopen-van-de-opel-ampera/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag