binnenkort willen wij een online jobboard/jobsite lanceren waarop bedrijven vanuit heel Europa (zowel EU als niet EU) hun vacatures kunnen plaatsen. Hiervoor zullen ze (uiteraard) moeten betalen en willen wij ze een factuur sturen.
Aangezien deze bedrijven door heel Europa verspreid zullen zitten zou ik graag jullie advies willen vragen wat wij op de facturen dienen te vermelden.
Wat ik tot dusver begrepen heb op de diverse posts (wat er nogal wat zijn overigens....) is:
1)
Factuur van onze Nederlandse BV naar Nederlandse onderneming: 19% BTW
2)
Factuur van onze Nederlandse BV naar EU onderneming: reverse charge (of VAT shifted?) en vermelding van gecheckte BTW nummer van klant uit het buitenland
3)
Factuur van onze Nederlandse BV naar niet-EU onderneming: 0% BTW op de factuur en geen verplichte vermelding van BTW
Aangezien er nogal wat verschillende wel/niet EU landen binnen Europa zijn zou ik graag willen weten hoe hiermee om te gaan om (nare) verassingen in de toekomst ten aanzien van de belastingdienst te voorkomen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Erik de Groot
Erik de Groot
Beste experts,
binnenkort willen wij een online jobboard/jobsite lanceren waarop bedrijven vanuit heel Europa (zowel EU als niet EU) hun vacatures kunnen plaatsen. Hiervoor zullen ze (uiteraard) moeten betalen en willen wij ze een factuur sturen.
Aangezien deze bedrijven door heel Europa verspreid zullen zitten zou ik graag jullie advies willen vragen wat wij op de facturen dienen te vermelden.
Wat ik tot dusver begrepen heb op de diverse posts (wat er nogal wat zijn overigens....) is:
1)
Factuur van onze Nederlandse BV naar Nederlandse onderneming: 19% BTW
2)
Factuur van onze Nederlandse BV naar EU onderneming: reverse charge (of VAT shifted?) en vermelding van gecheckte BTW nummer van klant uit het buitenland
3)
Factuur van onze Nederlandse BV naar niet-EU onderneming: 0% BTW op de factuur en geen verplichte vermelding van BTW
Aangezien er nogal wat verschillende wel/niet EU landen binnen Europa zijn zou ik graag willen weten hoe hiermee om te gaan om (nare) verassingen in de toekomst ten aanzien van de belastingdienst te voorkomen.
Bij voorbaat alvast bijzonder bedankt!!!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34033-btw-factureren-vanuit-nederlandse-bv-aan-klanten-in-heel-europa/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag