• 0

Hulp nodig bij promoten/vindbaarheid bedrijf op internet

Een goede morgen,

 

Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Joyce Wever en sinds 3 jaar zelfstandig onderneemster. Sinds anderhalve maand heb ik een gedeelte van mijn bedrijf verkocht om door te gaan met ons hoofddoel. Ik had voorheen een combinatie van een Hondenuitlaatservice en Hondengedragstherapie. Tegenwoordig richt ik me helemaal op het geven van Hondengedragstherapie en kleinschalige puppy en vervolgcursussen. Sinds de verkoop van de Uitlaatservice, lijkt het alsof ik weer vanaf het prille begin moet beginnen met de opbouw van mijn bedrijf. Voorheen zagen mensen mij natuurlijk veel met grote groepen honden lopen en kwamen we als het ware vanzelf in contant. Nu merk ik echter dat ik het buiten het hebben van de mond op mond reclame, me meer met internet en zoekmachines moet bezig houden. Ik heb hier echtre totaal geen kaas van gegeten. Iemand ideen wat ik het beste kan doen en hoe, en waar ik dat kan vinden?

 

Alvast mijn hartelijke dank,

 

Vriendelijke Groet,

 

Joyce Wever

Hondengedragstherapie DIO

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoek een simpele maar degelijke dhz-website service, bijvoorbeeld via je Google account. Kies een stijl en maak een simpele brochure: korte intropagina met alle relevante zoekwoorden en een foto, enkele bijpagina's waar je je diensten verduidelijkt, prijzen noemt, tijdstippen en je lokatie. Zorg vervolgens dat je op Google Maps aangemeld staat en andere relevante gidsen.

 

Vul dat aan met een blog (elke week wat hondengedragtips) en eventueel wat video's (Youtube) waarin je simpele demonstraties geeft.

 

Gevolg is dat mensen uit jouw omgeving die zoeken op specifieke zoekwoorden, jouw aanbod snel vinden. Dat is namelijk het allerbelangrijkste: dat je vindbaar bent voor mensen die jou zoeken! Hoef je helemaal niet aan actieve marketing te doen...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

over dit onderwerp is heel veel geschreven.

 

Goede internetmarketing (adwords) kun je (bijna) niet zelf doen, als je net als ik er weing tot geen kaas van hebt gegeten. Kost wat, maar bij een goeie heb je ook wat.

 

vaak betaal je voor de campagne opzet en kun je zelf het klik budget bepalen. Met dat budget kun je de kosten en baten redelijk goed sturen.

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Begin flyers op te hangen bij dierenwinkels.

Maak contact met dierenartsen.

Bijde krijgen veel eerste probleemvragen, als ze jou kennen kunnen ze je doorsturen, vandaaruit krijg je een goede basis die zich verder verspreid.

 

Beter gevonden worden via google:

Google op gedragstherapeuten in jou omgeving en kijk op welke sites zij zich aangemeld hebben (kosteloos), hierdoor wordt je ook beter vindbaar.

 

Google op gedragstherapeuten, ga op de sites die bovenaan komen kijken.

Als je op die sites met je rechter muis knop klikt en in de html gaat kijken vind je heel veel metatags (woorden waarop google je vind) deze woorden kun je gebruiken.

Verder moet je je site zo aanpassen dat de metatags ook in je pagina's voorkomen, hoe vaker hoe beter google ze vind.

Voer maximaal 20 metatags in, meer kijkt google niet naar.

 

Succes (van een meden hondenondernemer ;))

Link naar reactie
  • 0

Goede adviezen michelleodie,

alleen wat je hiermee bedoelt is erg onduidelijk,

al helemaal voor de vraagsteller die geholpen wil worden met haar website:

 

Als je op die sites met je rechter muis knop klikt en in de html gaat kijken vind je heel veel metatags (woorden waarop google je vind) deze woorden kun je gebruiken.

Verder moet je je site zo aanpassen dat de metatags ook in je pagina's voorkomen, hoe vaker hoe beter google ze vind.

Voer maximaal 20 metatags in, meer kijkt google niet naar.

 

Bedoel je met metatags misschien keywords? De woorden waarop de site gevonden moet worden?

(n.b. de meta keywords zijn hier nutteloos voor)

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joyce,

 

Hondengedragstherapie is een specialisme. Een breed netwerk is heel belangrijk. Zorg dat iedereen die met honden te maken heeft je naam (naamkeuze is altijd erg belangrijk) goed onthoudt.

Dierenartsen - veeartsen - anderen die puppycursus geven - dierenwinkels - uitlaatdiensten - gemeente en ga zo maar door.

Bedien deze kanalen met kwalitatief goede informatie door middel van drukwerk. Ik denk dat dat een goede basis is.

 

Daarnaast kun je je website promoten en bijvoorbeeld een adwords campagne opzetten in je regio, maar velen hebben daar hun muntjes al heen gebracht zonder voldoende meetbaar resultaat. Als je naamsbekendheid wilt opbouwen via internet dan raad ik je aan om dat niet bij een collega te doen (omdat je dan goed begrepen wordt op gedragsgebied) maar bij een deskundige die weet waar hij/zij over praat.

 

Kijk voor metatags hier en voor je beeldvorming over google adwords kwalificatie hier

Link naar reactie
  • 0

Mond tot mond reclame (mond op mond is iets anders ;D) blijft de beste reclame. Gevolgd door internet ;)

Ben ik het overduidelijk niet met je eens. Natuurlijk is mond tot mond reklame belangrijk maar je slaat wel heel gemakkelijk de gedrukte media over. Denk maar eens aan een redactioneel stuk in de krant...

Link naar reactie
  • 0

Beste Joyce,

 

welkom op Higherlevel. Wie ben je? Wat doe je? Waar doe je dat? En wanneer doe je dat? Hoe?

 

In bovenstaande geef je eigenlijk al een bijna volledige introductie, maar waar kunnen geinteresseerden verder lezen? Maak een verwijzing aan in de handtekening en vul je (bedrijfs)profiel, want een website en informatie heb je beschikbaar. Kwestie van beschikbaar stellen. En niet alleen hier, maar overal waar je jouw onderneming onder de aandacht wil brengen!

 

Vervolgens valt er misschien een en ander inhoudelijk en technisch aan te merken op de website en de presentatie, maar dan heb je al een grote stap voorwaarts gemaakt. Ik zou in ieder geval plaats en tijdstippen duidelijker aangeven.

 

Als kennelijke hondenspecialist is het m.i. noodzakelijk jouw naam meer naar voren te schuiven in communicatie ten koste van de plaats van de webshop. Hoe is deze branche georganiseerd?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Mond tot mond reclame (mond op mond is iets anders ;D) blijft de beste reclame. Gevolgd door internet ;)

Ben ik het overduidelijk niet met je eens. Natuurlijk is mond tot mond reklame belangrijk maar je slaat wel heel gemakkelijk de gedrukte media over. Denk maar eens aan een redactioneel stuk in de krant...

Het was ook meer als grapje bedoelt gezien mijn bedrijf :)

 

Je hebt trouwens een prima website om te starten met zoekmachine optimalisatie. Er valt echter nog behoorlijk veel te verbeteren. Via Google kun je veel informatie vinden over zoekmachine optimalisatie. Zoekmachine optimalisatie tips

 

De basis:

 

- Zorg dat zoekmachines eenvoudig kunnen achterhalen waar jouw website / pagina's over gaat. Duidelijke titels (titel van je webpagina + onderwerpen in de content), belangrijke zoekwoorden herhalen, duidelijke url (bijv. http://www.website.nl/onderwerp), enzovoorts

- Start met linkbuilding (veel informatie over te vinden).

- Blijf er altijd voor zorgen dat jouw website duidelijk leesbaar blijft. Even bot gezegd: aan een hoge zoekmachine positie heb je niet veel als je website ruk is.

 

Nooit doen:

- Zoekmachines andere content laten zien dan je bezoekers. Dit wordt soms aangeraden door "professionals".

 

Mocht je iets niet snappen, vraag het gerust.

 

@pewede: Hierbij aangepast.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Op zich is een website zelf maken tegenwoordig niet heel moeilijk als ik even alleen hier op inhaak.

 

In het beginsel moet je een domeinnaam registreren die ook passend is bij wat je doet, bijvoorbeeld Hondengedragstherapie.nl als deze nog niet is geregistreerd (zal wel overigens). Hier moet je dus al zorgvuldig een keuze in maken, maar hoe in je achterhoofd dat jou hoofdactiviteit in de domeinnaam moet voorkomen. Hiermee win je al een hele slag.

 

De opzet van de website kan natuurlijk in vele vormen en kun je zelf bepalen. De inhoud is echter nog belangrijker. Zo moet je gaan werken met META TITLES (tekst die je in het tabblad van je browser ziet). Deze titel wordt als klikbare link in Google getoond. Een goede kryptische tekst (maximaal 160 karakters) is dus essentieel. Elke pagina een andere titel geven raad ik ten zeerste aan. Ook de META DESCRIPTION raad ik aan om goed te vullen. Hier geef je eigenlijk aan waar de pagina over gaat en laat hier termen waarop je graag gevonden wilt worden terugkomen. Overigens geldt dat ook voor de TITLE. Sommige mesen adviseren ook META KEYWORDS in te voeren, maar Google heeft al ruim 2 jaar geleden aangegeven hier niet meer mee te werken. Enkele kleine zoekmachines nog wel, maar 95% van de mensen gebruikt Google. Focus je hier dan ook op.

 

Op de website moet je met goede teksten werken, waarbij je gebruik maakt van alinea's met titels (H1, H2 en H3). Ook hier is de nodige informatie over te vinden. Het is ook niet onbelangrijk om de website zo nu en dan eens te voorzien van nieuwtjes. Zo houdt je de website levendig en spoor je Google aan om de website te blijven bezoeken.

 

Om de website sneller te laten vinden door Google moet je een Google account aanmaken waarna je via Webmaster hulpprogramma's een sitemap kunt uploaden. Dit is een soort stratengids van jou website en op deze manier kan Google jou website sneller vinden en indexeren. Een sitemap genereren is niet moeilijk en kun je zo op internet gratis doen.

 

Een meer tijdrovende klus is om naar websites te zoeken die gratis naar jou willen linken. Ik ben totaal geen fan van teruglinken en tegenwoordig straft Google hier op. Teruglinken levert geen enkel voordeel op in de ranking binnen de Google en zorg er dus voor dat er enkel naar jou gelinkt wordt. Er zijn zat websites die dit aanbieden. Ook de stoute schoenen aantrekken en eventueel bedrijven mailen waarmee je samenwerkt werkt vaak prima en levert sneller resultaat op.

 

Als je een link ergens gaat plaatsen moet je even bedenken wat de beschijving moet zijn. Je kunt wel de bedrijfsnaam gebruiken, maar je kunt ook kiezen om een zoekwoord als link te gebruiken. Wil je bijvoorbeeld graag direct gevonden worden onder de zoekterm Hondengedragstherapie dan kun je het beste ook linkjes aanmelden met deze naam in plaats van jou bedrijfsnaam. Ga ook niet als een dolle linkjes aanmelden, want als Google merkt dat je plotseling heel aggressief op de markt komt zal Google dat ook beboeten. Steek dus een keer per week wat tijd in 'linkbuilding'. Daarbij geef ik ook de tip om een lijstje te maken van website waar je de link hebt aangemeld, of je er al op staat en onder welke naam.

 

Ik kan nog wel ff doorgaan, maar dit zijn de basics waarbij je heel ver al kunt komen. Ikzelf werk niet met Google Adwords. Mijn ervaring is dat het veel geld kost en weinig oplevert. Alleen grotere bedrijven gebruiken een Adwords campagne.

Link naar reactie
  • 0

Alles leuk en aardig, maar je kan je nog altijd het best focussen op gewoon een unieke, complete en mooie site te maken in plaats van zo veel mogelijk een wit voetje bij Google proberen te halen. Het eerste is namelijk wat Google wilt, het tweede is waar Google juist niet naar op zoek is.

Link naar reactie
  • 0
me meer met internet en zoekmachines moet bezig houden. Ik heb hier echtre totaal geen kaas van gegeten. Iemand ideen wat ik het beste kan doen en hoe, en waar ik dat kan vinden?

 

De meeste tips die hier in het algemeen worden gegeven (title, description, kopjes, alinea's etc.) zie ik als randvoorwaardelijk. Het klopt wel, maar het zijn dingen waar elke website aan zou moeten voldoen en die al sinds 1995 in de webbouwhandboeken staan. Waar het om gaat is de concurrentie in de ranking met andere sites die ook aan die voorwaarden voldoen.

 

En dat draait om content. In jouw geval: artikelen over hondenrassen, hondengedrag, hondentraining en hondengedragstherapie. Eventueel opgeleukt met nieuwsberichtjes, fotoalbums, videofilmpjes e.d. Interviews met (oud-)klanten over het gedrag van hun hond. Uitleg over je therapiemethode, visie op methoden van concurrenten, visie op de tv-hondengedragtherapeuten etc. E.e.a. natuurlijk gefocust op begrippen in de wereld van hondengedrag waar jouw potentiële klanten op zoeken. En uitleg over je zakelijke werkwijze, locatie/verzorgingsgebied, deskundigheid, garantie/kwaliteit etc.

 

Ik geef zelf een cursus over zoekmachinebewust tekstschrijven aan freelance tekstschrijvers. Je zou kunnen overwegen zo'n gespecialiseerd tekstschrijver in te huren om de kerncontent van je website te schrijven. De eerste vraag is die zo'n tekstschrijver aan je gaat stellen is: welke zoekwoorden gebruiken de zoekers die je wilt binnenhalen? Er is wel statistische informatie voorhanden, maar jij zult inhoudelijk moeten aangeven waar je je op wilt richten.

 

Een andere benadering is kijken welke sites hoog ranken op die zoekwoorden, en daar dan op adverteren.

Link naar reactie
  • 0
Google op gedragstherapeuten

 

Ik zou zeggen: Google op woorden waarvan je denkt dat de voor jou relevante zoekers ze gebruiken.

 

ga op de sites die bovenaan komen kijken.

Als je op die sites met je rechter muis knop klikt en in de html gaat kijken vind je heel veel metatags (woorden waarop google je vind) deze woorden kun je gebruiken.

 

Dat vind ik geen goede methode. Die keyword metatag bevat niet de woorden waarop Google je vindt, maar woorden waarvan andere sites ten onrechte aannemen dat zoekmachines er rekening mee houden. Dat zegt niet zoveel. Omdat het bovendien gratis ranking lijkt, dumpen veel sites zo veel mogelijk brede zoekwoorden in die metatag.

 

Voer maximaal 20 metatags in, meer kijkt google niet naar.

 

Dit klopt niet. Als je het aantal woorden in de keywords-metatag bedoelt: Google negeert die metatag totaal en er is geen magisch aantal woorden. Als je het aantal metatags bedoelt, daar is geen grens aan. Google kijkt naar sommige metatags en niet naar andere, maar dat heeft niet met het aantal te maken.

Link naar reactie
  • 0

Als jij je focust op een goede website waar je echt tijd voor de inhoud neemt, een aantal pagina's opzet met inhoud gericht op de 'zoekvraag' van je potentiële klant en wekelijks linkjes aanmaakt naar je website zet je een goede stap.

 

Vergeet alle meta tags op 2 na, de title en de description, (title is blauw in google.nl en description zijn de 2 zwarte regels). Veel ondernemers vinden een site maar bijzaak en proberen er met een homepage, diensten pagina en contact pagina vanaf te komen.

 

Voor elke dienst of subdienst een aparte pagina maakt het een introductie, opsomming van jou onderscheidend vermogen en daaronder een uitgebreide (lekker leesbare) uitleg, dan doe je precies wat Google wil zien.

 

Als je dat eerst doet, en dan hier weer aangeeft dat je het gedaan hebt, zijn er genoeg specialisten hier die je de laatste optimalisatie tips kunnen geven waardoor je je concurrentie (op den duur) voorbij gaat in Google. Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.