• 0

Apple Reseller logo gebruiken

hoi

 

Er zijn winkels in Nederland die door Apple zijn toegewezen als "Premium Reseller" of "Authorized Reseller"

Hier heb je ook een logo voor. Als je googlet naar afbeeldingen naar "Apple premium reseller" of " apple authorized reseller" kom je dat befaamde zwarte vierkante logo met de authorized of premium reseller in.

 

Wat als je nou als bedrijf apple apparatuur verkoopt, maar niet een officieel verkooppunt ben, mag ik als bedrijf dat vierkante logo overnemen en dat logo aanpassen naar "Reseller" ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je mag reclame maken voor Apple (je bent immers legaal verkoper), maar je mag geen verwarring veroorzaken. Als Apple Reseller een begrip is dat gereserveerd is voor zgn geautoriseerde resellers, is gebruik voor jouw shop mogelijk verwarrend.

 

Gebruik dus een andere term. Da's zo moeilijk niet.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

"apple reseller" gebruikt apple niet zover ik weet, alleen expliciet Apple Premium Reseller, Apple Authorized Reseller en Service Provider

 

Daarom dacht ik of ik gewoon Apple Reseller mag gebruiken

 

Je mag reclame maken voor Apple (je bent immers legaal verkoper), maar je mag geen verwarring veroorzaken. Als Apple Reseller een begrip is dat gereserveerd is voor zgn geautoriseerde resellers, is gebruik voor jouw shop mogelijk verwarrend.

 

Gebruik dus een andere term. Da's zo moeilijk niet.

Link naar reactie
  • 0

nope ik verkoop niet het gehele assortiment, maar doe ook aan gebruikte apparatuur, en deze opknappen en verkopen.

 

Wat als je nou als bedrijf apple apparatuur verkoopt, maar niet een officieel verkooppunt ben,

 

Het lijkt me sterk dat je het gehele assortiment Apple apparatuur verkoopt, dit is alleen voorbehouden aan resellers.

Welk Apple product verkoop je?

 

Lees ook dit even: http://www.apple.com/legal/trademark/guidelinesfor3rdparties.html

Link naar reactie
  • 0

Nee, je mag geen enkele uiting overnemen. Dit is alleen voorbehouden aan de resellers, en dat ben je niet.

 

Flauwekul. Als je tweedehands Porsches verkoopt, mag je dat gewoon vertellen. Als je tweedehands Macs verkoopt idem dito. De merkhouder kan wel schermen met termen als 'officieel' maar dat betekent niets. Het merkrecht is uitgeput. Als je je eerstehands of tweedehands apparatuur legaal inkoopt, mag je ze ook verkopen en daar reclame voor maken.

 

Dus je moet duidelijk maken dat het tweedehands apparatuur is. Maar dan mag je jezelf bv rustig tweedehandsmac of Apple Refurb Reseller noemen. Als je maar geen verwarring met andere verkoopkanalen veroorzaakt. Macwinkel mag dus gerust.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Misschien weet Apple je het te vertellen? Morgen even bellen! Reseller vind ik gevoelsmatig nog iets anders dan retailer, salespoint of refurbisher, maar ik weet het niet. Reseller impliceert een relatie van verkoper-inkoper.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

reseller is een vrij algemeen woord/definitie voor mijn gevoel, iedereen mag het woord reseller gebruiken toch? Als je zegt dat je apple reseller ben, betekent het voor mijn gevoel dat je kortweg zegt dat je apple apparatuur verkoopt. Het zegt niks of je een officieel verkooppunt ben, of hoeveel je er van verkoopt?

 

Dit is mijn mening/gevoel, vandaar dat ik dit topic was gestart :) maar ik ga inderdaad even apple contacten, maar ik ben bang dat ze erg subjectief in het voordeel van Apple hun antwoorden zullen geven...

Link naar reactie
  • 0

Apple benaderen is vragen naar de bekende weg. Die zeggen dat het niet mag. Als je nou tijd over hebt, kun je een conflict opzoeken over het gebruik van die term. Als je die tijd beter aan andere zaken kan besteden, omzeil je het probleem door jezelf geen reseller te noemen. Bedenk iets nieuws!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nee, je mag geen enkele uiting overnemen. Dit is alleen voorbehouden aan de resellers, en dat ben je niet.

 

Flauwekul. Als je tweedehands Porsches verkoopt, mag je dat gewoon vertellen. Als je tweedehands Macs verkoopt idem dito. De merkhouder kan wel schermen met termen als 'officieel' maar dat betekent niets. Het merkrecht is uitgeput. Als je je eerstehands of tweedehands apparatuur legaal inkoopt, mag je ze ook verkopen en daar reclame voor maken.

 

Dus je moet duidelijk maken dat het tweedehands apparatuur is. Maar dan mag je jezelf bv rustig tweedehandsmac of Apple Refurb Reseller noemen. Als je maar geen verwarring met andere verkoopkanalen veroorzaakt. Macwinkel mag dus gerust.

 

Ik bedoelde met uiting het gebruik van het logo naar aanleiding van de volgende vraag van TS:

 

Mijn engels is niet top, maar ik maak ook op dat als je bedrijfsnaam bijvoorbeeld Macwinkel heet, dat als je de letter A wilt uiten in een apple logo, dit ook niet mag?

 

Ik heb het dus absoluut niet over een eventuele naam van het bedrijf!

 

Link naar reactie
  • 0

Je ziet allerlei varianten met het applesteeltje of de applehap, zelfs met het complete beeldmerk. Wanneer Apple optreedt, weet ik niet. Maar hieronder zie je wat een andere reseller doet. Niet geautoriseerd, voor zover ik weet. Maar volgens mij is er gewoon sprake van merkuitputting.

Computers.thumb.jpg.2c0aa9408f2a1d4d4b8f7b1d785af48d.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nee, je mag geen enkele uiting overnemen. Dit is alleen voorbehouden aan de resellers, en dat ben je niet.

 

...... Apple Refurb Reseller noemen. Als je maar geen verwarring met andere verkoopkanalen veroorzaakt. Macwinkel mag dus gerust.

 

Dat mag dus ook niet... dit geeft zeker (voor een Rechter) verwarring.... mede... omdat het in de hardware handel gebruikelijke term is voor erkende refurb A-merken..... waarom niet met een knipoog appleboertje punt nl

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.