Ga naar inhoud

Hoe zet je een goede administratie op?

Geplaatst:

Renzje

Beste mensen,

Ik ga incidenteel freelance dj'en en probeer dit steeds professioneel aan te pakken en te verbeteren. Hebben jullie nog goede tip over hoe ik een goede administratie kan op zetten?

Alvast heel erg bedankt voor jullie medewerking en tips!

Featured Replies

Geplaatst:

Iwan van Geelen

Ik weet wel een website waar wat info staat

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Geplaatst:

Fiscalist in spé

De volgende excel bestanden zijn wel handig. Ik heb ze niet zelf gemaakt maar ik ben ze in oude posts van HL tegengekomen.

 

Bijlage: boekhouding in excel

boekhouding.xls

Geplaatst:

Fiscalist in spé

Bijlage: kasboek

Kasboek.xls

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

En natuurlijk de basis:

 

Alle facturen scheiden in debiteuren en crediteuren. Bank en kas bijhouden, dus in totaal vier tabbladen in je ordners.

Zorg ook voor tabblad 5 en 6: belastingdienst en diversen.

 

Facturen en bankafschriften altijd met de meest recente bovenop. Doe dit wekelijks en je zit nooit meer tegen een enorme stapel rotzooi aan te kijken waarmee je uren zoet bent om te ordenen.

 

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Sandra.

een hele simpele tip die ik ooit kreeg: als factuur betaald vinkje erop met datum betaling, zo zie je makkelijk of het is betaald als het per ongeluk niet is opgeborgen.

Geplaatst:

Antwoord voor bedrijven

Beste Renzje,

 

Van mijn kant geen praktijkervaring, maar een pagina naar wat verplichtingen t.a.v. een financiële administratie. Zie met name de externe links.

 

Succes verder, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

  • 10 months later...
Geplaatst:

deboer

Graag wil ik nog wat vragen stellen over dit onderwerp;

 

Ik heb een map aangemaakt met 6 tabbladen;

- Bank

- Kas

- Debiteuren

- Crediteuren

- Belastingen

- Diversen

 

Mijn vraag over het inboeken;

Moet op elke factuur die is ingeboekt in het boekhoudprogramma ook het boekstuk op vermeld worden?

 

 

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

Dag deboer

 

Dat is wel zo handig ja. Dan kun je snel de juiste stukken bij de juiste boeking vinden. Is niet verplicht overigens.

 

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.