Ga naar inhoud

Briefpapier een investering?

Geplaatst:

ronald QQ

Voor dit jaar heb ik tot nu toe voor € 1.900,00 aan investeringen staan. Om voor investeringsaftrek in aanmerking te komen

moet ik nog voor € 300,00 investeren.

Als ik voor € 500,00 aan briefpapier, enveloppen ga kopen mag ik dit als investering opvoeren, zodat ik voor de investeringsaftrek in aanmerking kom ?

[titel aangepast - mod]

Featured Replies

Geplaatst:

Iwan van Geelen

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Geplaatst:

prodisplay

Denk niet dat papier en enveloppen onder bedrijfsmiddelen vallen.

Heb je geen laptop nodig?

Geplaatst:

ronald QQ

• Auteur

Een laptop zit al in die € 1.900,00, dus dat wordt hem niet.

Nee het enige wat ik nog mis is briefpapier, enveloppen.

Deze gaan een aantal jaar mee, dus dacht ik dat ik deze wel als investering mocht opvoeren.

Geplaatst:

brood

Ik denk, wat niet als investering geldt zijn alle consumables. Niet alleen eetwaren vallen daaronder maar alles wat je verbruikt.

CD’s, DVD’s , brandstof (olie, benzine) , toiletpapier, las-elektrodes, verpakkingsmateriaal, etc.

Geplaatst:

Iwan van Geelen

Koop een goede burostoel, dan investeer je meteen in een gezonde werkplek.... (heb geen belangen in burostoelen of zo hoor....)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Geplaatst:

FRM

Een investering is iets wat duurzaam gebruikt wordt, briefpapier gebruik je 1x, dus is het geen investering.

Je geeft aan nog voor € 300,- te moeten investeren, maar in principe moet je daarvan maken € 450,-. Een investering wordt fiscaal pas erkend wanneer deze groter of gelijk is aan dit bedrag. Je zult dus moeten investeren in een bedrijfsmiddel wat ten minste € 450,- kost.

Geplaatst:

Herman55

Een investering is iets wat duurzaam gebruikt wordt, briefpapier gebruik je 1x, dus is het geen investering.

Je geeft aan nog voor € 300,- te moeten investeren, maar in principe moet je daarvan maken € 450,-. Een investering wordt fiscaal pas erkend wanneer deze groter of gelijk is aan dit bedrag. Je zult dus moeten investeren in een bedrijfsmiddel wat ten minste € 450,- kost.

En daar op inhakend...

Zijn je overige investeringen wel tenminste 450 euro geweest? Zo niet, dan mag je ze sowieso niet meetellen.

Geplaatst:

winfred de jong

Briefpapier e.d Nee geen investering..

Investeringen hebben betrekking op bedrijfsmiddelen welke bij het productieproces over meerdere jaren gebruikt worden. Het gaat dan om investeringen in gebouwen, machines, apparatuur, transportmiddelen, gereedschappen, inventaris en dergelijke.

Het is zelfs zo dat vanaf 1 januari 2007 het verplicht is om af te schrijven over minimaal 5 jaar zonder rekening te hoeven houden met een restwaarde, jaarlijks dus 20% van de aanschafprijs. Daarbij ligt de kosten/investering grens vanaf 450,= zoals hier eerder vermeld.

Een uitzondering hierop is (tijdelijk) dat investeringen die in 2009/2010/2011 plaatsvinden in 2 jaar tijd (elk 50%) willekeurig kunnen worden afgeschreven dit is een tijdelijke maatregel als gevolg van de economische crisis.

Geplaatst:

ronald QQ

• Auteur

Mensen, bedankt voor alle reacties.

Mij is het duidelijk dat ik dit niet als investering kan opvoeren.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.