• 0

Traffic naar website verhogen

Beste forumlezers,

 

Ik ben vanaf januari online met mijn website sensatea.com, waar ik via een webwinkel aan consumenten verkoop. De conversie is `naar mijn idee` goed. Echter ik krijg weinig traffic naar de website. Ik steek redelijk veel tijd in SEO en SEA.

 

Hoe adviseren jullie me om meer traffic naar de site te krijgen? Mijn ervaring is dat het product gekocht wordt door mensen die `toevallig` op de site terecht komen, bijvoorbeeld op zoek naar een cadeau.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je conversie percentage is geen vaste waarde. Als je meer bezoekers krijgt en puur stuurt op het aantal bezoekers, zal dit percentage kelderen.

 

Waarschijnlijk is je site nu wat moeilijker vindbaar en heb je daarom dus relatief weinig bezoekers. De mensen die je site al weten te vinden die hebben daar waarschijnlijk veel moeite voor gedaan. Zij zijn echt op zoek naar het product wat jij verkoopt. Daarom is (lijkt) je 'conversie' nu goed.

 

Je moet je bezoekers goed analyseren. Waar komen ze vandaan? Hoe zoekt men een product wat jij verkoopt? Wat doen ze op jouw site? Als je dat weet dan kan je dit verbeteren en dan pas zal je meer verkopen.

Link naar reactie
  • 0

Meer verschillende soorten producten, meer traffic... hier zit natuurlijk een bepaald max. aan. Misschien kun je de markt voor dit product nog ontwikkelen? Verbeter de bekendheid onder zakelijke en particuliere afnemers! Bijverkoop voor curiosazaken, tuincentra of servieswinkels? Prijsvraagje in een damesblad?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jeroen,

 

Zo op het eerste gezicht heb je de zaken goed voor elkaar. Website, Facebook, Twitter, het is er allemaal en ziet er ook netjes uit. Je product is natuurlijk ook helemaal top. Mijn suggesties voor meer bezoekers + meer verkoop zijn een mix van online + offline acties.

 

Offline zou ik eens een dag uittrekken om allerlei wellness en fitnessclubs te bezoeken en daar proefpakketten af te geven en een lekker een kopje (eigen) thee met de eigenaren / uitbaters horeca te drinken. Ervaren is overtuigen lijkt me hier wel van toepassing. Leuke korting voor de eerste aanschaf en kijken wat er gebeurt...

 

Je website:

 

* Algemeen:

 

Wat ik persoonlijk zeer verwarrend vind aan je site is dat je 2 websites en eigenlijk ook meerdere doelgroepen door elkaar heen mixt. Waar heb ik het over?

 

Via je hoofdnavigatie kan ik naar verschillende menu-items navigeren. Meestal blijf ik op je hoofdsite, bij de producten trek je me opeens naar je webshop toe. Deze wijkt compleet af van de site waar ik eerst op zat... Dit is verwarrend voor veel gebruikers, ik weet niet hoe zij daar online op reageren (bounce rates in je Analytics programma?).

 

Naast particulieren richt je je ook op de horeca en wederverkopers. Deze laatste twee groepen staan zelfs in de hoofdnavigatie. De zakelijke markt is een heel andere markt die om een andere benadering vraagt. Mijn advies zou zijn om hier een apart onderdeel voor je op je site te maken. Misschien direct een inlog op je webshop waar je ook andere prijzen hanteert dan voor de particulieren?

 

In de footer van je website staat een heel andere navigatie dan bovenin. Ook hier mix je website en webshop weer heerlijk door elkaar... not. Het ergste hiervan is misschien wel dat je onderdelen Nieuws en Blog bij elkaar hebt gegooid en dat deze niet in de hoofdnavigatie staan. Op deze onderdelen kun je nu net veel traffic genereren. Nieuwsitem "Sensatea in de Margriet ", "2 sterren restaurant 'De Bengel' serveert theebloemen" etc. De blog zou ik dan inzetten voor wetenswaardigheden over thee en dergelijke.

 

* Homepage van je website:

- Het filmpje van 'hoe het werkt' mag van mij best prominenter in beeld. Het filmpje vertelt immers perfect wat er gebeurt en waarom het zo'n gaaf product is.

- Het onderdeel reacties snap ik niet eerlijk gezegd. Dit is een combinatie van links + agenda. Ik zou dit samen met de tag cloud (past beter bij een blog) veranderen in 'Reacties van klanten' en een agenda waar jij met je producten staat. De agenda is uiteraard alleen functioneel als je vaker op beurzen en evenementen aanwezig bent.

- Ik zou de homepage niet alleen maar volgooien met producten die ook nog eens niet allemaal beschikbaar zijn. Als klant heb ik alleen interesse in de dingen die er wel zijn. Geef misschien wat meer tips hoe je de lekkerste thee zet met de theebloemen. Probeer mensen van hieruit wat dieper je site in te trekken, breng ze dichter bij de aanschaf van je producten.

 

* Overige pagina's:

- Zet op iedere pagina je tagline: "Sensatea theebloemen, een unieke verrassing in uw theepot. Sensationeel van smaak. Pure thee, heerlijk!". Wil je deze wat meer catchy maken dan zou ik 'm indikken tot "Sensatea theebloemen: de unieke en heerlijke verrassing in uw thee."

- Vanuit producten trek je me naar de webshop toe. Ik zou hier in eerste instantie de producten beschrijven met daarbij een hele duidelijke call tot action om het betreffende product in de webshop te kopen.

 

* Webshop

Ik heb nu niet gekeken naar de functionaliteit van de webshop. Puur op design vind ik het jammer dat je het warme uiterlijk van je eigen site inruilt voor zo'n kale webshop. Dat geeft mij zo duidelijk het gevoel dat het 2 verschillende websites zijn terwijl je eigenlijk consistentie wilt en moet uitstralen.

 

* Andere suggesties:

 

- Op je Facebook pagina heb je iets van 1800 likes. Wat dacht je ervan om onder je volgers eens 5 mooie theepakketten te verloten. Laat ze gewoon een actiepagina nog eens liken, hiermee kom je onder de aandacht van het netwerk van je volgers.

 

- Ga je voor groter, denk dan eens na over een actie bij Groupon bijvoorbeeld. Dit zal je weinig verdiensten opleveren, waarschijnlijk wel veel exposure.

 

- Als je weer eens op een beurs staat of zo, vraag dan iemand video-opnames te maken. Vraag reacties van je klanten en vraag toestemming de beelden te gebruiken op het internet. YouTube kanaal inrichten....

 

Zo, en nu stop ik er even mee. Ik hoop dat je er wat mee kunt. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

 

Groet,

Frank

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Heren,

 

Ik heb wat werk besteedt aan mijn website en mijn webshop als onderdeel binnen mijn site opgezet. Hierdoor wordt de bezoeker niet elke keer doorgelinkt naar een externe site.

 

Het particulier en zakelijk heb ik meer proberen te scheiden. Ook verwacht ik begin 2012 meer producten in het assortiment op te gaan nemen, ik wil het assortiment verbreden en verdiepen.

 

Qua vormgeving wil ik nog e.e.a. aanscherpen. Wellicht hebben jullie nog wat tips.

 

Alvast een fijne jaarwisseling!

groeten Jeroen

Link naar reactie
  • 0

Jeroen,

 

Ik kan zien dat je aan je site hebt gesleuteld. De styling van de webshop is nu in stijl met de rest, mooi zo. Misschien kun je ook nog aangeven wat je met de verschillende commentaren hebt gedaan of wat jouw ideeën hierbij zijn?

 

Wat me nu vooral opvalt bij je site, is eigenlijk de onlogische navigatie. Internetters zijn gewoontedieren. Waarom plaats je nu de link naar de webshop vóór Home? Begrijp me niet verkeerd, het kan en mag maar niemand verwacht dit. Je keuze om 'Over ons' onder Home te plaatsen vind ik eveneens verre van logisch...

In het verlengde hiervan snap ik niet dat je een menu-item Horeca hebt onder Nieuws. Ik verwacht dit item in eerste instantie onder Zakelijk. Ook Hightea kan ik maar moeilijk plaatsen. Voor mijn gevoel gooi je hier je blog, eigen nieuws en nieuws uit de 'sector' door elkaar heen. Ik zou hier voor andere oplossingen kiezen die minder verwarring oproepen.

 

Het bovenstaande valt allemaal in de categorie usability: voorkom dat mensen moeten nadenken bij het gebruik van jouw site.

 

Afgezien van het bovenstaande, zie ik niet zo heel veel verschil met de vorige versie. Misschien kun je nog iets beter omschrijven waar je feedback op wenst?

 

Ook jij een gezond en succesvol 2012 gewenst!

 

Groet,

Frank

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Ik zou meer de nadruk leggen op de webshop. De 1e indruk die ik kreeg was meer een blog/ informatie site, dan een webshop.

 

Wellicht ook een idee om een zeer goedkope sample aan te bieden, zodat men het product eerst kan proberen.

Ben ik het mee eens. Het is dat ik het weet, maar als ik per ongeluk op je site zou komen zou ik denken dat het een blog website van een theeliefhebber was of iets dergelijks. Zorg dat het gelijk duidelijk is op de homepagina waar mensen zijn beland en wat ze bij je kunnen kopen. Voorbeeld; posters.nl

 

Je hebt je website denk ik met een themplate van wordpress gemaakt wat toch meer een blog site is. Toch hebben ze voor wordpress ook betere templates voor webwinkels. Beste is om je te verdiepen in een cms als bijvoorbeeld magento wat meer gemaakt is voor webshop ontwikkeling.

 

succes!

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties. Hieronder mijn reactie:

 

 

 

Offline zou ik eens een dag uittrekken om allerlei wellness en fitnessclubs te bezoeken en daar proefpakketten af te geven en een lekker een kopje (eigen) thee met de eigenaren / uitbaters horeca te drinken. Ervaren is overtuigen lijkt me hier wel van toepassing. Leuke korting voor de eerste aanschaf en kijken wat er gebeurt...

 

 

Bedankt voor de tip! Ervaren doet inderdaad goed. Echter, ik geef de voorkeur aan cadeau/lifestyle winkels. Ik denk dat het product daar beter tot zijn recht komt. Maar het is het proberen zeker waard, aangezien de cadeaumaand nu voorbij is.

 

 

Wat me nu vooral opvalt bij je site, is eigenlijk de onlogische navigatie. Internetters zijn gewoontedieren. Waarom plaats je nu de link naar de webshop vóór Home? Begrijp me niet verkeerd, het kan en mag maar niemand verwacht dit. Je keuze om 'Over ons' onder Home te plaatsen vind ik eveneens verre van logisch...

 

Wordt aan gewerkt. De hoofdlijnen zijn aangepast, zal komende week eens goed naar de nieuws categorieën kijken.

 

 

Wellicht ook een idee om een zeer goedkope sample aan te bieden, zodat men het product eerst kan proberen.

 

In de december maand heb ik een aantal beurzen/kerstmarkten gedaan waar inderdaad de vraag kwam het product eens te proberen. De drempel lag te hoog. Ik bied nu via de webshop een theebloem aan voor 2,50.

 

 

Ben ik het mee eens. Het is dat ik het weet, maar als ik per ongeluk op je site zou komen zou ik denken dat het een blog website van een theeliefhebber was of iets dergelijks. Zorg dat het gelijk duidelijk is op de homepagina waar mensen zijn beland en wat ze bij je kunnen kopen. Voorbeeld; posters.nl

 

Je hebt je website denk ik met een themplate van wordpress gemaakt wat toch meer een blog site is. Toch hebben ze voor wordpress ook betere templates voor webwinkels. Beste is om je te verdiepen in een cms als bijvoorbeeld magento wat meer gemaakt is voor webshop ontwikkeling.

 

 

Het grote verschil tussen de aanbieder van posters en mijn bedrijf is de bekendheid van het product. Posters kent iedereen, theebloemen niet. Mijn keuze is hierdoor gevallen op een site met iets meer diepgang. Het visualiseren van het product is hierbij erg belangrijk. Goede foto`s en een filmpje zijn logische middelen om dit te versterken.

 

Ik heb de `shop` pagina als landingspagina ingesteld. Hoop hierdoor het `shop` effect te vergroten. Als beginnend website maker waag ik me nog niet aan magento. Wordpress heeft wat mij betreft nog veel leuke uitdagingen, bovendien ben ik tevreden over de shop plugin. Wellicht in de toekomst :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me bij de vorige sprekers aan: je website / webshop is weer een stuk beter geworden. Mooi werk!

 

Nu nog even zeuren... :-)

 

Ik zou de banner / rotator van de 'Over ons' pagina halen, is echt iets voor de homepage.

 

De footer is nog niet helemaal je van het in mijn opinie. Je gooit daar redelijk willekeurig links onder een kopje Menu. Hier zit weinig lijn in. Ik zou een zakelijk menu maken waarin je de zaken verzamelt die te maken hebben met levering, voorwaarden, garantie, etc. Het andere menu zou je kunnen gebruiken voor wat losse links als een sitemap (bonuspunten bij Google), links voor zakelijke afnemers, inlogopties, etc.

 

Dan nog een punt op de welbekende I: maak een zogeheten favicon aan voor je website. Als je HL ziet in je browser, dan zie je daat het logo als klein pictogram terugkomen. Je kunt zelf zoiets maken van je eigen logo. Dat kan bijvoorbeeld op http://www.favicon.cc.

 

Goed bezig, ga zo door!

 

Groet,

Frank

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

 

Ik zou de banner / rotator van de 'Over ons' pagina halen, is echt iets voor de homepage.

 

De footer is nog niet helemaal je van het in mijn opinie. Je gooit daar redelijk willekeurig links onder een kopje Menu. Hier zit weinig lijn in. Ik zou een zakelijk menu maken waarin je de zaken verzamelt die te maken hebben met levering, voorwaarden, garantie, etc. Het andere menu zou je kunnen gebruiken voor wat losse links als een sitemap (bonuspunten bij Google), links voor zakelijke afnemers, inlogopties, etc.

 

Dan nog een punt op de welbekende I: maak een zogeheten favicon aan voor je website. Als je HL ziet in je browser, dan zie je daat het logo als klein pictogram terugkomen. Je kunt zelf zoiets maken van je eigen logo. Dat kan bijvoorbeeld op http://www.favicon.cc.

 

 

 

 

Done! Nog iets te zeuren? Moeten wel kritisch blijven :)

 

Wellicht over de SEO, tips?

Link naar reactie
  • 0

Nog iets te zeuren?

Natuurlijk ... ;)

 

Bijvoorbeeld: als ik op je site kom zie ik een heleboel theebloemen. De meeste hebben een mouse-over tekst, maar sommige dan weer niet. Waarom? En een mouse-over tekst als "Bijzondere thee" vind ik eerlijk gezegd een beetje mager.

 

Als ik op zo'n bloem klik denk ik meer informatie over deze thee te krijgen en deze te kunnen bestellen, maar dat is dus niet het geval. Ik zie een hele grote header, drie regels algemene tekst, een heleboel witruimte, drie plaatjes en dan houdt het wel zo'n beetje op. Ik kies de categorie "Theebloemen", maar het resultaat blijft hetzelfde.

 

Het duurt vervolgens even voordat ik doorheb dat je site niet werkt in Internet Explorer ... :(

Link naar reactie
  • 0

Nog iets te zeuren?

Natuurlijk ... ;)

 

Bijvoorbeeld: als ik op je site kom zie ik een heleboel theebloemen. De meeste hebben een mouse-over tekst, maar sommige dan weer niet. Waarom? En een mouse-over tekst als "Bijzondere thee" vind ik eerlijk gezegd een beetje mager.

 

Als ik op zo'n bloem klik denk ik meer informatie over deze thee te krijgen en deze te kunnen bestellen, maar dat is dus niet het geval. Ik zie een hele grote header, drie regels algemene tekst, een heleboel witruimte, drie plaatjes en dan houdt het wel zo'n beetje op. Ik kies de categorie "Theebloemen", maar het resultaat blijft hetzelfde.

 

Het duurt vervolgens even voordat ik doorheb dat je site niet werkt in Internet Explorer ... :(

 

 

Welke versie van IE gebruik je? Welk besturingssysteem?

Link naar reactie
  • 0

Welke versie van IE gebruik je? Welk besturingssysteem?

IE9/Vista. In Firefox en Safari werkt het wel.

 

Oke dank voor de tip. Heb een update voor WP gedaan, werkt het nu wel? IE9 i.c.m. Windows 7 in ieder geval wel.

 

 

Bijvoorbeeld: als ik op je site kom zie ik een heleboel theebloemen. De meeste hebben een mouse-over tekst, maar sommige dan weer niet. Waarom? En een mouse-over tekst als "Bijzondere thee" vind ik eerlijk gezegd een beetje mager.

 

 

Klopt, ga ik aan werken!

 

Link naar reactie
  • 0

Welke versie van IE gebruik je? Welk besturingssysteem?

IE9/Vista. In Firefox en Safari werkt het wel.

 

Oke dank voor de tip. Heb een update voor WP gedaan, werkt het nu wel? IE9 i.c.m. Windows 7 in ieder geval wel.

 

 

Bijvoorbeeld: als ik op je site kom zie ik een heleboel theebloemen. De meeste hebben een mouse-over tekst, maar sommige dan weer niet. Waarom? En een mouse-over tekst als "Bijzondere thee" vind ik eerlijk gezegd een beetje mager.

 

 

Klopt, ga ik aan werken!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Durf je winkelwagen theedoos of theekist (theepot is leeg) te noemen, dat geeft zoveel meer beleving.

 

Ik mis iets van een onderverdeling in productcategorieën met (dubbelwandige) theeglazen, glazen theepotten/theekannen en theebloemen voor overzicht en SEO.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Leuk concept Jeroen. Proficiat met je start!

 

Je wil meer traffic:

- kijk eens of het flavourites-concept (of iets soortgelijks) iets voor je is. Volgens mij pas je daar prima tussen.

- verkoop de theebloemen tegen een gereduceerde prijs als "give-away" aan webshops die in jouw doelgroepen actief zijn (zij hebben een leuk geschenk en jouw product wordt ervaren door actieve internetkopers in je doelgroep).

- free publicity, bijvoorbeeld de Limburger, locale TV, KvK-krant etc. Dit is een leuk product waar een leuk verhaal in zit.

- benader gericht de goede horeca die actief is met high-tea's. Enerzijds directe verkoop anderzijds profilering van jouw product. (maak wat leuk instore promotiemateriaal: leuke flyer met het verhaal over je theebloemen.

 

Het nadeel van de geschenkenwinkel is dat die "droog" werken, oftewel je ziet alleen een mooi doosje. Volgens mij zit de truc in het zien ontploffen van de bloem, daar heb je dus qua distributie een locatie voor nodig met heet water. Als het product bekend is kun je qua distributie nog eenvoudiger gaan uitbreiden naar cadeaushops etc. Die zullen dan ook veel meer bereid zijn om het product op te nemen.

 

Verder is het ook echt iets voor de relatiegeschenkenbusiness.

Link naar reactie
  • 0

Jeroen,Eerst mijn complimenten voor de snelheid en 'ernst' waarmee je onze adviezen oppikt. Het nodigt absoluut uit als iemand die feedback vraagt er vervolgens ook wat mee doet.Op jouw uitdrukkelijke verzoek ;-) dan nu toch weer wat op- en aanmerkingen...In de rotator op de homepage / landingpage van je webshop heb je 7 slides opgenomen. Een aantal van deze slides verwijzen naar de shop zelf. Dat is natuurlijk een vreemde situatie, zeker als je al op de shop pagina zit; dan verwijst het naar zichzelf. Ik zou hier misschien minder slides gebruiken die dan wel naar productcategorieën of specifieke pagina's verwijzen. Iedere slide linkt dus naar unieke content.Voor wat betreft de shop zie ik nog 2 directe verbeteringen:1. Is het mogelijk de categorieen van je webshop ook in de hoofdnavigatie te ontsluiten? Je hebt er nu een dropdown menu voor gebruikt, die vind ik persoonlijk niet zo erg opvallen. Daarbij verwacht ik snel te kunnen navigeren naar een productgroep in jouw webshop, dat kan het best via de hoofdnavigatie.2. Bovenaan iedere productpagina staat nu in de vorm van een header 1

het volgende:"Sensatea theebloemen, een unieke verrassing in uw theepot. Sensationeel van smaak.

Pure groene thee, heerlijk!"Voor een zeer belangrijk SEO-element gebruik je nu heel vaak dezelfde tekst! Je was op zoek naar SEO tips, dit aanpassen is de eerste tip. Geef aan iedere pagina een informatieve en bij de content passende titel mee.Speaking of SEO, ik zie dat je de uitstekende SEO plug-in van Joost de Valk gebruikt. Met dez plug-in kun je heel eenvoudig de titel en meta description van iedere pagina schrijven en/of aanpassen. Ik heb deze op een aantal pagina's gecontroleerd - quick scan - en kwam daar nog wel wat puntjes tegen. Zo zijn titels soms te lang, Google laat slechts 70 karakters van een titel zien in een resultatenpagina. Soms ontbreekt ook nog de description of is deze niet goed geschreven. Probeer hier een wervende, korte tekst (156 karakters max.) van te maken waarmee je zoekers verleidt om naar jouw site te gaan. Vanuit het oogpunt van SEO is hier je eerste winst te behalen.Ik hoop dat je er weer wat mee kunt! Succes er weer mee.Groet,Frank

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.