• 0

Eindbalans 2011

Hallo allemaal,

 

Ik ben vast bezig de eindbalans voor 2011 op te stellen. Ik ben een heel eind, maar ik krijg mijn activa en passiva niet in balans. In mijn boekhoudpakket (snelstart) klopt het wel, maar als ik conform de richtlijnen van de belastingdienst een staatje maak (ter voorbereiding op de aangifte) dan kom ik niet uit.

 

Wellicht kunnen jullie zien wat ik nu vergeet of verkeerd doe:

 

Activa: Passiva:

Machine waarde 459,00 Eigen vermogen 12783,00

Voorraad waarde 500,00 Crediteuren 421,00

Debiteuren 4883,00 Vordering btw 2357,00

Bank 397,00

Totaal: 6239,00 Totaal: 15562,00

 

Het eigen vermogen heb ik berekend conform de som (EV begin + Winst- prive opnamen+ prive stortingen)

 

Wie ziet wat ik fout doe of vergeet? De rechtsvorm van de onderneming betreft een eenmanszaak.

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je een vooruitbetaling of aanbetaling gedaan op voorraad of investeringen? zo ja, dat bedrag van de vooruitbetaling hoort dan op je balans als vooruitbetaalde bedragen (debet) als een soort van vordering op de leverancier waar je aan betaald hebt totdat je de goederen daadwerkelijk ontvangen hebt.

 

en je omschrijft op de balans "vordering btw" 2357, maar je presenteert hem op de balans als schuld.. heb je daadwerkelijk btw te vorderen of moet je betalen? als je een vordering btw hebt dan hoort ie aan de debetzijde en dan ben je ook al een eind in de goede richting om het verschil op te lossen.

Link naar reactie
  • 0

Saldo totaal is 29.216,88.

 

 

Vanuit de Kolommenbalans van Snelstart kan je zien wat de aansluiting via vermogensvergelijk daar is en deze vergelijken met je "eigen berekening"

Als je het Snelstart Eigen vermogen neemt en dit verminderd met het saldo uit Prive en vermeerderd met het bedrag "Winst zoals vermeld onderaan de kolommenbalans, zou je moeten sluiten.

Als je de kolommenbalans van Snelstart uitdraait staan namelijk alle posten (al dan niet gerubriceerd - ligt aan de indeling die je gebruikt hebt) zowel in de VW als in de Balans staat.

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
  • 0

ik ben er de hele avond mee bezig geweest en ik ben eruit. Ik had een fout aan het begin van het boekjaar gemaakt, waardoor ik steeds op een verschil uit kwam.

 

Nadat ik de hele administratie doorgelopen had, ben ik achter de fout gekomen en nu is hij kloppend!

 

Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.