• 0

X5 op grijs kenteken

Hallo,

 

Ik maak voor mijn werk als adviseur erg veel kilometers en zit 99% van de tijd alleen in de auto. Ik rijd normaal gesproken een auto uit de prijsklasse X5 etc. Heb een auto van de B.V. en houd keurig een km administratie bij (<500 prive).

 

Nu zie ik wel eens advertenties voorbijkomen om een dergelijke auto op grijs kenteken te gaan rijden. Dit lijkt best wel interessant.

 

Op basis van de technische voorwaarden lijkt dit allemaal te kunnen. Maar het blijft een beetje vreemd voor mijn beroep (ik kan mijn aktentas en laptop ook wel kwijt zonder extra laadruimte ....). Zie ik iets over het hoofd (heb al even gekeken naar de berichten op HL maar kan niets vinden hierover)?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lees dit topic eens: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=18970

 

En bellen met de belastingdienst, dat lijkt me de kortste weg.

 

Daarnaast zou ik kijken of het past in mijn eigen ethiek. (Ik weet niet of dit het geval is, ken de regels niet exact. Het lijkt me echter vreemd wanneer het kan...) Wanneer dit een poging is om de belastingdienst te tillen en iemand/organisaties tillen past in je eigen ethiek dan zeg ik: DOEN! ;)

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hallo,

 

Ik maak voor mijn werk als adviseur erg veel kilometers en zit 99% van de tijd alleen in de auto. Ik rijd normaal gesproken een auto uit de prijsklasse X5 etc. Heb een auto van de B.V. en houd keurig een km administratie bij (<500 prive).

 

Nu zie ik wel eens advertenties voorbijkomen om een dergelijke auto op grijs kenteken te gaan rijden. Dit lijkt best wel interessant.

 

Op basis van de technische voorwaarden lijkt dit allemaal te kunnen. Maar het blijft een beetje vreemd voor mijn beroep (ik kan mijn aktentas en laptop ook wel kwijt zonder extra laadruimte ....). Zie ik iets over het hoofd (heb al even gekeken naar de berichten op HL maar kan niets vinden hierover)?

Wat is er zo interessant aan een X5 zonder achterbank? De lagere wegenbelasting?

Link naar reactie
  • 0

 

Wat is er zo interessant aan een X5 zonder achterbank? De lagere wegenbelasting?

Precies.. als je toch al zo'n dure bak rijdt dan maakt die paar honderd euro -als het al zo veel is- ook niet uit lijkt mij.. Kan je beter zo'n auto met achterbank nemen voor als je nog eens wat mensen heen en weer wil rijden.
Link naar reactie
  • 0

Dank voor de info. De suggestieve reacties over "tillen" en "ethiek" leg ik maar even terzijde.

 

Waarom interessant? Het scheelt behoorlijk BPM, ik rijd altijd alleen en bovendien was er ooit sprake van een vereenvoudigde administratie/bijtellingsregeling (o.b.v. werkelijk privegebruik) voor bestelauto's. Maar volgens mij is dat nog niet zover.

 

Nogmaals dank.

Link naar reactie
  • 0

Waarom interessant? Het scheelt behoorlijk BPM, ik rijd altijd alleen en bovendien was er ooit sprake van een vereenvoudigde administratie/bijtellingsregeling (o.b.v. werkelijk privegebruik) voor bestelauto's. Maar volgens mij is dat nog niet zover.

 

Lees mijn reactie maar in het topic dat upbeat linkte voor je. Ik zie geen enkel probleem om dit te doen. Zoals gezegd: het is niet aan de fiscus om te toetsen of jij wel een auto zonder achterbank nodig hebt.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.