• 0

Voor me eigen beginnen: freelancer/zzp'er als (chauffeur) betonmixer

Dag allemaal,

Ik ben Jack, ben hier nieuw..

Mijn huidige werk is chauffeur betonmixer, ik werk hier al 6 jaar in, en heb al een ruime ervaring opgebouwd. Ik kreeg regelmatig m'n complimenten.

Maar ik wil dus voor mezelf beginnen.. Waar moet ik beginnen?

En hoe kom ik aan mijn klanten??

Ik woon zelf in Den Haag.

Ik denk om een betonmixer, waarde van 45.000 euro, te kunnen leasen voor 700 euro per maand.

Wie kan me helpen, en/of heeft tips voor mij.

Voor eventuele vragen, stuur me een privébericht.

Alvast bedankt,

Jack V.

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

• 0

Hallo Jack, welkom op HL!

Ik denk dat het goed is om je ideeën eerst op papier te zetten in de vorm van een ondernemingsplan. Dan bedoel ik niet zomaar een plan downloaden en invullen maar daadwerkelijk schrijven.

Sowieso handig om voor jezelf duidelijk te hebben:

- Waarom wil je voor jezelf beginnen?

- Wat is je USP?

- Heb je een financiële buffer? Je bedrijf is waarschijnlijk niet direct winstgevend en je hebt - neem ik toch aan - ook je vaste lasten. Los van de investering in het bedrijf.

- Wat zijn je kosten? Met alleen een betonmixer á ~ 700 p.m. ben je er nog niet lijkt mij.

- Heb je al potentiële klanten?

• 0

welkom op H.L. beetje lastige vraag omdat je een hele specifieke doelgroep wil bedienen. Ik heb weinig verstand van betonmixers en hoe die handel in elkaar steekt.

Hebben de betoncentrales allemaal eigen vervoer of lenen ze die ook in? Bij de betoncentrale in mijn woonplaats zie ik alleen auto's af en aan rijden met hun eigen naam er op.

Als betoncentrales vervoer uitbesteden werken ze dan met een partner of kan iedereen zich daar met een betonmixer melden?

Zijn aannemingsbedrijven ook opdrachtgever voor vervoer?

wellicht kan je hier iets meer over vertellen dan komen de gerichte adviezen vanzelf.