Ik heb momenteel een webdesignbureau in een middelgrote stad in België. Nu, heb je in onze stad een voetbalclub & basketclub die beiden heel populair zijn (beiden hebben gemiddeld 3.000 toeschouwers).
In de stad is er geen enkel webdesignbureau dat écht bekend is. Nu wil ik me profileren door maandelijks 2 tickets weg te geven voor beide ploegen. Dit zou ik willen doen via een wedstrijd op social media (Facebook).
Persoonlijk denk ik dat dit heel wat voordeel kan opleveren tegen een lage investering. Als ik dit nu tot het einde van het seizoen zou doen zou me dit maximum 200 euro kosten.
Voordelen:
- Ontstaan van een "merkherkenning" voor inwoners van de stad
- Uitbreiding van lijst met direct te bereiken contactpersonen
- (hopelijk) explosieve groei van het aantal facebookleden van mijn pagina
- dit resulteert dan weer in vertrouwen van prospects die me nog niet kennen. Indien bv. 500 mensen je leuk vinden op facebook dan wil dit misschien toch wel iets zeggen...
Risico's:
- (aan te vullen)
Nog te beslissen:
- Hoe exact deze kaarten verloten?
- Hoe winnaar bepalen?
Persoonlijk ben ik echt gewonnen voor dit idee maar misschien zie ik een paar zaken over het hoofd!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
07Jrn
07Jrn
Hallo allemaal,
Ik heb momenteel een webdesignbureau in een middelgrote stad in België. Nu, heb je in onze stad een voetbalclub & basketclub die beiden heel populair zijn (beiden hebben gemiddeld 3.000 toeschouwers).
In de stad is er geen enkel webdesignbureau dat écht bekend is. Nu wil ik me profileren door maandelijks 2 tickets weg te geven voor beide ploegen. Dit zou ik willen doen via een wedstrijd op social media (Facebook).
Persoonlijk denk ik dat dit heel wat voordeel kan opleveren tegen een lage investering. Als ik dit nu tot het einde van het seizoen zou doen zou me dit maximum 200 euro kosten.
Voordelen:
- Ontstaan van een "merkherkenning" voor inwoners van de stad
- Uitbreiding van lijst met direct te bereiken contactpersonen
- (hopelijk) explosieve groei van het aantal facebookleden van mijn pagina
- dit resulteert dan weer in vertrouwen van prospects die me nog niet kennen. Indien bv. 500 mensen je leuk vinden op facebook dan wil dit misschien toch wel iets zeggen...
Risico's:
- (aan te vullen)
Nog te beslissen:
- Hoe exact deze kaarten verloten?
- Hoe winnaar bepalen?
Persoonlijk ben ik echt gewonnen voor dit idee maar misschien zie ik een paar zaken over het hoofd!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34989-social-media-contest/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag