• 0

Social Media Contest

Hallo allemaal,

 

Ik heb momenteel een webdesignbureau in een middelgrote stad in België. Nu, heb je in onze stad een voetbalclub & basketclub die beiden heel populair zijn (beiden hebben gemiddeld 3.000 toeschouwers).

 

In de stad is er geen enkel webdesignbureau dat écht bekend is. Nu wil ik me profileren door maandelijks 2 tickets weg te geven voor beide ploegen. Dit zou ik willen doen via een wedstrijd op social media (Facebook).

 

Persoonlijk denk ik dat dit heel wat voordeel kan opleveren tegen een lage investering. Als ik dit nu tot het einde van het seizoen zou doen zou me dit maximum 200 euro kosten.

 

Voordelen:

- Ontstaan van een "merkherkenning" voor inwoners van de stad

- Uitbreiding van lijst met direct te bereiken contactpersonen

- (hopelijk) explosieve groei van het aantal facebookleden van mijn pagina

- dit resulteert dan weer in vertrouwen van prospects die me nog niet kennen. Indien bv. 500 mensen je leuk vinden op facebook dan wil dit misschien toch wel iets zeggen...

 

Risico's:

- (aan te vullen)

 

Nog te beslissen:

- Hoe exact deze kaarten verloten?

- Hoe winnaar bepalen?

 

Persoonlijk ben ik echt gewonnen voor dit idee maar misschien zie ik een paar zaken over het hoofd!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat voor wedstrijd denk je aan dan?

Wie beoordeeld de inzendingen?

 

Is dit je doelgroep?

 

Hoewel het vaak wordt genegeerd, hebben we in Nederland een vergunning nodig voor loterijen etc.

 

Mag je van de organisaties ook wel de kaarten weg geven?

Ik kan me goed voorstellen dat de toegangskaarten persoonlijk gebonden zijn en niet voor commerciele doeleinden gebruikt mogen worden.

Link naar reactie
  • 0

Zonder misschien in te gaan op je originele idee. De topictitel en de sportverenigingen brachten mij in eerste instantie op het volgende idee: Is het ook niet leuk om een soort van social media wedstrijd te houden tussen de twee verenigingen? Wie kan de meeste mensen op de been brengen om fan te worden van de verenigingen, om dingen te retweeten/delen etc. Dit kan je dan mooi op een algemene site bijhouden met scores etc waarbij natuurlijk ook jouw bedrijfsnaam wordt genoemd. Zo krijg je een beetje een strijd tussen de twee clubs waarmee jij in een leuk daglicht komt. Maar misschien moet je dan juist twee dezelfde soort verenigingen hebben zoals twee voetbalclubs.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Hoewel het vaak wordt genegeerd, hebben we in Nederland een vergunning nodig voor loterijen etc.

 

Mag je van de organisaties ook wel de kaarten weg geven?

Ik kan me goed voorstellen dat de toegangskaarten persoonlijk gebonden zijn en niet voor commerciele doeleinden gebruikt mogen worden.

 

Beide zaken moet ik inderdaad eerst goed navragen, al ben ik geen vreemde voor het bestuur van beide clubs.

 

Ideeën:

-Quizvraag

-Pronostiek

-"Taggen" --> zorgt ervoor dat je firmanaam / logo op het scherm van héél wat mensen zal komen. Gevaar is natuurlijk overkill.

Link naar reactie
  • 0

Zonder misschien in te gaan op je originele idee. De topictitel en de sportverenigingen brachten mij in eerste instantie op het volgende idee: Is het ook niet leuk om een soort van social media wedstrijd te houden tussen de twee verenigingen? Wie kan de meeste mensen op de been brengen om fan te worden van de verenigingen, om dingen te retweeten/delen etc. Dit kan je dan mooi op een algemene site bijhouden met scores etc waarbij natuurlijk ook jouw bedrijfsnaam wordt genoemd. Zo krijg je een beetje een strijd tussen de twee clubs waarmee jij in een leuk daglicht komt. Maar misschien moet je dan juist twee dezelfde soort verenigingen hebben zoals twee voetbalclubs.

 

Leuk idee maar dit lijkt me wel riskant. Er heerst totaal geen vijandelijkheid tussen beide clubs en er zijn veel gemeenschappelijke supporters.

 

Er is wel een rivaal voor de voetbalploeg enkele kilometers verderop, maar daar ligt de haat dan weer héél hoog waardoor ik me daar ook liever niet in meng...

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk denk ik dat dit heel wat voordeel kan opleveren tegen een lage investering. Als ik dit nu tot het einde van het seizoen zou doen zou me dit maximum 200 euro kosten.

 

Als die 200 E 's in je begroting zit lijkt mij dat geen probleem... (juridische zaken daargelaten).

 

ff een vraagje: Denk je niet dat je je dan te veel op sportliefhebbers richt? Of is dit juist je doelgroep?

 

Misschien kan ik je ook een idee geven: Wat voor maatstaven ga je hanteren om te bepalen of je campagne een top of een flop word?

Link naar reactie
  • 0

Afgezien van de vraag of je hiermee werkelijk de doelgroep bereikt (je weet tenslotte nooit met wie de deelnemende persoon verbonden is) is het technische antwoord: Tag-actie

 

- Maak een foto van een voetbalwedstrijd/tribune

- Photoshop jouw bedrijfs/merknaam er duidelijk in zodat die ook nog leesbaar is in het foto kader bij de accounts (high contrast), bijvoorbeeld op de reclameborden langs de kant.

- Vraag mensen zich op de tribune te taggen

 

Het aantal tags per foto is beperkt door FB (ik meen 20?) en dus is de beheersbaarheid goed.

Het kiezen van een winnaar is uiteraard blind prikken op basis van de namen die je terugziet onder de foto (de getagde personen).

 

Promoot deze actie niet alleen via Facebook maar ook via alle andere marketingkanalen die je inzet anders blijf je in hetzelfde vijvertje rondvissen.

 

Grts,

Arnold

Link naar reactie
  • 0

 

Je hebt een onderneming, je doet aan marketing, je experimenteert met middelen en dan raak je op een gegeven moment de focus kwijt omdat je zoveel mogelijkheden ziet. Het is allemaal harstikke spanned wat je met clubs en in social media kan doen, maar zitten jouw (potentiële) klanten wel te wachten op dat gedoe? Nou geef je je budget uit aan gratis tickets voor fans van sportclubs, maar hoeveel potentiële klanten bereik je op die manier? Das waarschijnlijk een klein percentage. En de meest actieve deelnemers zijn waarschijnlijk helemaal geen potentiële klanten.

 

Herbezin!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@TwaBla: door de PR mogelijkheden zijn dit soort creatieve acties m.i. niet waardeloos. En 200 euro... 1 klant en t is terugverdiend.

Als webdesign bedrijf moet je aantonen op alle online platforms uit de voeten te kunnen toch? Denk ook aan het ontwerp van landing pages/tabs/microsites/apps op Facebook etc. als business.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zie die 200 euro toch ook niet echt als een zware kost of hoog risico. Bovendien zijn veel (kleine) zelfstandigen verbonden aan de voetbal / basketclub en dat is zeker en vast mijn doelgroep.

 

Als ik er één website mee verkoop is het inderdaad dubbel en dik mee terugverdiend, maar ik zoek het vooral op lange termijn. Mensen horen je merknaam, en als ze binnen 2 jaar actief op zoek zijn naar een webdesigner zal de naam misschien wel een belletje doen rinkelen (SEO posities zijn goed: "webdesign + mijn stad") en ik sta op #1...

Link naar reactie
  • 0

Ik zie die 200 euro toch ook niet echt als een zware kost of hoog risico. Bovendien zijn veel (kleine) zelfstandigen verbonden aan de voetbal / basketclub en dat is zeker en vast mijn doelgroep.

 

Als ik er één website mee verkoop is het inderdaad dubbel en dik terugverdiend, maar ik zoek het vooral op lange termijn. Mensen horen je merknaam, en als ze binnen 2 jaar actief op zoek zijn naar een webdesigner zal de naam misschien wel een belletje doen rinkelen (SEO posities zijn goed: "webdesign + mijn stad" sta ik op #1) ...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.