m_swaans Geplaatst: 13 juni 2004 m_swaans 2 0 Geplaatst: 13 juni 2004 Dag allemaal, Ik ben zelfstandig ondernemer, vrouw en student tegelijk. Bij de start van mijn bedrijfje heb ik gemerkt dat er 1001 adviesboeken zijn van geweldige theoretici, maar dat het ontbreekt aan wijze raad van ervaringsdeskundigen. Aangezien ik actief ben in de communicatiebusiness, wil ik graag een boek schrijven over jonge, startende ondernemers. De valkuilen, hun creativiteit, tips en anekdotes. Ik wil dit niet in de vorm van een adviesboek gieten, maar in een bundel met verhalen die weergeven hoe het is om als groentje de wereld van de ondernemers te betreden. Hoe gaat het met de belastingdienst? Hoe bereik je de juiste mensen? Wie proberen je van alles aan te smeren? Op welke manier heb je je gepositioneerd? Wat betekent het voor je priveleven? enz enz.... Je kan het zo gek niet bedenken. Het moet een luchtig geheel worden dat mensen met de ambitie om zelfstandig ondernemer te worden, een kijkje in de keuken biedt. Maar nu: ik ben natuurlijk op zoek naar die ervaringsdeskundigen die me precies kunnen vertellen hoe het bij hen gegaan is. Wie heeft interesse en wil zijn verhaal kwijt? Natuurlijk is dat altijd publiciteit voor je eigen bedrijf! Link naar reactie
2thePoint Geplaatst: 13 juni 2004 2thePoint 1,1k 8 Geplaatst: 13 juni 2004 Misschien kun je de log's van onze mede-HL-ers bundelen? http://www.op3.com/hllog/ Egbert Punter Link naar reactie
Nils de Witte Geplaatst: 14 juni 2004 Nils de Witte 7,8k 146 Geplaatst: 14 juni 2004 Leuk initiatief M. Ik denk dat het voor de HL leden ook een interessant werkstuk wordt. Daarom stel ik voor die ervaringen hier op het forum uit te wisselen en heb ik je suggestie om te mailen verwijderd. Trouwens, als je een beetje rondsnuffeld op het forum ontdek je vrij snel wie de "ervaringsdeskundigen" zijn met een goed verhaal. BTW, wat ga je met het boekje doen? Zelf uitgeven? Wie moet het betalen? Schrijven voor een opdrachtgever? Wat voor oplage heb je in gedachten? Kortom, vertel eens wat meer over je plannen? Vriendelijke groeten, Nils Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg. contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance Link naar reactie
Victor Geplaatst: 14 juni 2004 Victor 951 2 Geplaatst: 14 juni 2004 Maar nu: ik ben natuurlijk op zoek naar die ervaringsdeskundigen die me precies kunnen vertellen hoe het bij hen gegaan is. Wie heeft interesse en wil zijn verhaal kwijt? Natuurlijk is dat altijd publiciteit voor je eigen bedrijf! Klinkt heel interessant. Inderdaad; vertel er eens wat meer over? :) YourCom // alles voor internet NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes! Link naar reactie
strategos Geplaatst: 11 augustus 2004 strategos 177 4 Geplaatst: 11 augustus 2004 Een practice-case in boekvorm ? daar wil ik graag aan meewerken. info@strategos.nl sux6 Link naar reactie
ikwileenltd Geplaatst: 11 augustus 2004 ikwileenltd 193 0 Geplaatst: 11 augustus 2004 Leuk plan. Ik wil eventueel ook wel mijn medewerking verlenen. Link naar reactie
Carolien Geplaatst: 12 augustus 2004 Carolien 73 0 Geplaatst: 12 augustus 2004 ik zie de bundel al liggen op de balie van de kvk handel... in het starterspakket ;-) Leuk initiatief, ben ik bij! www.ideeinbedrijf.nl, Innovatieconsultants Link naar reactie
Ilja van Roon Geplaatst: 12 augustus 2004 Ilja van Roon 877 3 Geplaatst: 12 augustus 2004 Leuk initiatief inderdaad! Er zijn al teveel Guru Schmurus, het beste advies komt vaak van mensen die met hun lieslaarzen in de modder staan. Ideetje: misschien kun je de interviews met videocamera vastleggen, opknippen per onderwerp en beschikbaar maken op CD-ROM. Dan kunnen de kopers ervan per onderwerp (bv. werkruimte zoeken, partners zoeken, omgaan met de bank, wanbetalers bedreigen etc) kijken welke van de ondermers hier iets over hebben gezegd. Daarnaast zouden ze natuurlijk gewoon de integrale tekst kunnen lezen of het hele interview kunnen zien. Additioneel voordeel van CD-ROM is dat distributie/productie simpeler en goedkoper zou moeten zijn, zeker voor lagere oplages. Daarnaast kan je inderdaad via de KvK kijken of jouw content toe kan worden gevoegd aan bestaande KvK CD-ROMs, die krengen zijn toch al zo leeg! Of, zoals iemand al schreef, als aparte CD-ROM in het starterspakket worden toegevoegd. Success! Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing. Link naar reactie
Voor1dagmodel.nl Geplaatst: 22 augustus 2004 Voor1dagmodel.nl 2 0 Geplaatst: 22 augustus 2004 Hallo mw. Swaans, Graag verleen ik mijn medewerking wanneer mijn verhaal u aanspreekt, ik ben 10 jaar geleden ook geinterviewd voor de serie "Jong" van de Volkskrant. Bekijk mijn site en klik dan op "wie zijn wij", vervolgens profiel Sandra Rake, dan zie je wie ik ben en wat ik doe. Graag je reactie.? Met vr. groet, Sandra Rake www.voor1dagmodel.nl info@voor1dagmodel.nl 06 - 538 18 444 artikel_Spits_30_jan._2004.pdf Link naar reactie
Mira Geplaatst: 1 september 2004 Mira 164 2 Geplaatst: 1 september 2004 Vanaf de start van mijn bedrijf heb ik zo af en toe (zeker niet iedere dag) een soort van dagboek bijgehouden met het doel: altijd leuk voor later en wie weet een keer publiceren. Mocht je interesse hebben dan kun je contact met me opnemen! Link naar reactie
Ronald Kleverlaan Geplaatst: 1 september 2004 Ronald Kleverlaan 2,3k 6 Geplaatst: 1 september 2004 Mira, Ooit aan gedacht om die online bij te houden mbv een weblog. Bijvoorbeeld zoals hier: http://www.op3.com/hllog/index.php? Groeten, Ronald Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur. Link naar reactie
Annedien Hoen Geplaatst: 2 september 2004 Annedien Hoen 3,2k 287 Geplaatst: 2 september 2004 Het is een beetje stil aan de kant van m-swaans... Link naar reactie
Voor1dagmodel.nl Geplaatst: 2 september 2004 Voor1dagmodel.nl 2 0 Geplaatst: 2 september 2004 Misschien is mevrouw Swaans toch niet zo ondernemend? :) Link naar reactie
mediabattery.com Geplaatst: 2 september 2004 mediabattery.com 99 0 Geplaatst: 2 september 2004 Je topic heeft me ertoe aangezet om me te registreren voor het forum (wat ik al een tijdje van plan was). Maar goed, het lijkt me leuk om mee te werken aan een dergelijk initiatief. Ik ben nu 20 en begon een jaar en een dag geleden met mijn eigen bedrijf. Dat gaat, al zeg ik het zelf ;), hartstikke goed! Groeten! Sietse (MediaBattery) http://www.mediabattery.com | http://www.startupidentity.nl visual identity, webdesign & -development, tv consultancy and music artists support Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen