jonge ondernemers gezocht voor verhalenbundel

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Ik ben zelfstandig ondernemer, vrouw en student tegelijk. Bij de start van mijn bedrijfje heb ik gemerkt dat er 1001 adviesboeken zijn van geweldige theoretici, maar dat het ontbreekt aan wijze raad van ervaringsdeskundigen.

 

Aangezien ik actief ben in de communicatiebusiness, wil ik graag een boek schrijven over jonge, startende ondernemers. De valkuilen, hun creativiteit, tips en anekdotes. Ik wil dit niet in de vorm van een adviesboek gieten, maar in een bundel met verhalen die weergeven hoe het is om als groentje de wereld van de ondernemers te betreden. Hoe gaat het met de belastingdienst? Hoe bereik je de juiste mensen? Wie proberen je van alles aan te smeren? Op welke manier heb je je gepositioneerd? Wat betekent het voor je priveleven? enz enz.... Je kan het zo gek niet bedenken. Het moet een luchtig geheel worden dat mensen met de ambitie om zelfstandig ondernemer te worden, een kijkje in de keuken biedt.

 

Maar nu: ik ben natuurlijk op zoek naar die ervaringsdeskundigen die me precies kunnen vertellen hoe het bij hen gegaan is. Wie heeft interesse en wil zijn verhaal kwijt? Natuurlijk is dat altijd publiciteit voor je eigen bedrijf!

 

Link naar reactie

Leuk initiatief M.

 

Ik denk dat het voor de HL leden ook een interessant werkstuk wordt. Daarom stel ik voor die ervaringen hier op het forum uit te wisselen en heb ik je suggestie om te mailen verwijderd. Trouwens, als je een beetje rondsnuffeld op het forum ontdek je vrij snel wie de "ervaringsdeskundigen" zijn met een goed verhaal.

 

BTW, wat ga je met het boekje doen? Zelf uitgeven? Wie moet het betalen? Schrijven voor een opdrachtgever? Wat voor oplage heb je in gedachten? Kortom, vertel eens wat meer over je plannen?

 

Vriendelijke groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Leuk initiatief inderdaad! Er zijn al teveel Guru Schmurus, het beste advies komt vaak van mensen die met hun lieslaarzen in de modder staan.

 

Ideetje: misschien kun je de interviews met videocamera vastleggen, opknippen per onderwerp en beschikbaar maken op CD-ROM. Dan kunnen de kopers ervan per onderwerp (bv. werkruimte zoeken, partners zoeken, omgaan met de bank, wanbetalers bedreigen etc) kijken welke van de ondermers hier iets over hebben gezegd. Daarnaast zouden ze natuurlijk gewoon de integrale tekst kunnen lezen of het hele interview kunnen zien.

 

Additioneel voordeel van CD-ROM is dat distributie/productie simpeler en goedkoper zou moeten zijn, zeker voor lagere oplages. Daarnaast kan je inderdaad via de KvK kijken of jouw content toe kan worden gevoegd aan bestaande KvK CD-ROMs, die krengen zijn toch al zo leeg! Of, zoals iemand al schreef, als aparte CD-ROM in het starterspakket worden toegevoegd.

 

Success!

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Hallo mw. Swaans,

 

Graag verleen ik mijn medewerking wanneer mijn verhaal u aanspreekt, ik ben 10 jaar geleden ook geinterviewd voor de serie "Jong" van de Volkskrant. Bekijk mijn site en klik dan op "wie zijn wij", vervolgens profiel Sandra Rake, dan zie je wie ik ben en wat ik doe.

 

Graag je reactie.?

 

Met vr. groet,

 

Sandra Rake

www.voor1dagmodel.nl

info@voor1dagmodel.nl

06 - 538 18 444

artikel_Spits_30_jan._2004.pdf

Link naar reactie

Je topic heeft me ertoe aangezet om me te registreren voor het forum (wat ik al een tijdje van plan was). Maar goed, het lijkt me leuk om mee te werken aan een dergelijk initiatief. Ik ben nu 20 en begon een jaar en een dag geleden met mijn eigen bedrijf. Dat gaat, al zeg ik het zelf ;), hartstikke goed!

 

Groeten!

Sietse (MediaBattery)

http://www.mediabattery.com | http://www.startupidentity.nl

visual identity, webdesign & -development, tv consultancy and music artists support

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.