• 0

Contract verwisseling.

Hallo,

 

Ik werk in de horeca in een restaurant als zelfstandig werkend kok.

Ik ben daar gevraagd door de chef-kok om te komen werken, want ze wilden daar een restaurant beginnen s'avonds.

En ben daar reeds op in gegaan.

De eigenaresse daarentegen heeft er een rare visie op.

Ik heb namelijk in eerste instantie een half jaar contract gekregen met 2 Maand proeftijd.

Ze waren nogal schimmig over het feit of het wel zou lopen. Ze hadden niet geadverteerd e.d.

Ze dachten dat het uit zichzelf ging lopen. Niet dus.

Maar goed, ze zaten dus hevig te twijfelen om er een einde aan te maken op 1 april als het niet zou lopen.

 

Het probleem is het volgende.

Ze hebben me na die 2 maand proeftijd (in de laatste week van de 8 weken proeftijd) een nieuw contract onder mijn neus gedrukt waar maar 2 maand vast op staat.

Is dit wettelijk wel verplicht? Om van 6 maand naar 4 maand te gaan, terwijl er al 2 proefmaanden bij zijn?

 

M.v.g.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Niet bepaald een ondernemersvraag, maar goed...

 

Volgens mij mag dit zo niet (maar ben geen arbeidsjurist, maar maak wel vaak overeenkomsten). Een proeftijd van 2 maanden mag naar mijn idee enkel bij contracten voor een jaar of voor onbepaalde tijd. Bij een halfjaarscontract is de proeftijd maximaal 1 maand. Zoals je het nu opschrijft lijkt het mij niet wettig.

Link naar reactie
  • 2

frank,

 

dit forum is niet voor werknemers bedoeld, maar je arbeidscontracten rammelen aan alle kanten.

 

de overeengekomen proeftijd is onwettig, daarmee heeft de proeftijd niet bestaan dus moeten ze het contract gewoon voor 6 maanden respecteren, een ander contract aanbieden tijdens de looptijd is ook niet toegestaan.

 

het beste neem je maandag even contact op met het juridisch loket of leest alvast meer op internet..

http://www.juridischloket.nl/vraagenantwoord/werk/arbeidscontract/Pages/default.aspx

 

de eerste twee veelgestelde vragen zijn nagenoeg jou vragen..

 

 

je kunt ook meer lezen op http://www.ontslag.nl/ voor extra info

 

succes

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.