Ik wil in april 50k extra uit mijn EV opnemen om een verbouwing te financieren.
Ik verwacht NIET dat mijn bedrijf dit jaar voldoende verdient om deze extra opname per ultimo 2012 weer goed te maken.
Dat zal enkele jaren gaan duren. Ik verwacht een balans ultimo 2012:
EV = 30k en FOR = 60k
Omdat mijn EV enkele jaren lager is dan mijn FOR, vraag ik mij af of ik over het verschil (60-30 = 30k) al in 2012 belasting moet betalen? Of hoef je helemaal geen belasting over het verschil te betalen en komt dat pas op je 65e of bij staken van je bedrijf (dat ik niet van plan ben)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Roy
Roy
Op mijn ultimo balans 2011 staat nu:
EV = 70k en FOR = 60k
Ik wil in april 50k extra uit mijn EV opnemen om een verbouwing te financieren.
Ik verwacht NIET dat mijn bedrijf dit jaar voldoende verdient om deze extra opname per ultimo 2012 weer goed te maken.
Dat zal enkele jaren gaan duren. Ik verwacht een balans ultimo 2012:
EV = 30k en FOR = 60k
Omdat mijn EV enkele jaren lager is dan mijn FOR, vraag ik mij af of ik over het verschil (60-30 = 30k) al in 2012 belasting moet betalen? Of hoef je helemaal geen belasting over het verschil te betalen en komt dat pas op je 65e of bij staken van je bedrijf (dat ik niet van plan ben)
Alvast bedankt voor jullie reacties
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35637-for-hoger-dan-ev-mag-dat-of-moet-ik-belasting-betalen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag