• 0

nieuw meubel - hoe lanceren?

beste,

 

ik zit met een dilemma , wellicht kunnen jullie tips geven.

sinds enige tijd loop ik met een idee rond voor een nieuw product , een meubelstuk.

ik ga daarin wat dingen combineren , ik denk revolutionair.

 

ik heb een paar avonden zitten googelen , maar niets gevonden wat lijkt op het idee wat ik heb.

het zal wel een prijzig product worden , dus wellicht een niche markt , maar ik geloof in het idee dat er mensen zijn die dit willen hebben.

 

ik ga binnenkort een prototype maken , maar dan.

het idee is om dit te laten zien aan een soort van freelance vertegenwoordiger , die vele connecties heeft in verkooppunten.

ook denk ik dat die man feeling heeft met de markt , en een goede mening kan geven.

 

maar hoe ga ik dat dan aanpakken , ik moet er natuurlijk voor waken dat niet iemand met dit idee wegloopt.

de kans bestaat dat het opgepikt word door andere makers...

zou ik dit idee proberen te verkopen , ik wil het eigenlijk zelf doen , maar hoe bescherm ik dit zo lang mogelijk ?

octrooi is geen optie denk ik..

natuurlijk zouden anderen het ook kunnen maken , als ik de combinaties aan kan komen , kunnen anderen het ook .

ik denk alleen dat nog niemand de combinatie bedacht heeft...

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bent dus in staat het meubelstuk te laten maken.

 

Je zou met de door jou geschetste vertegenwoordiger kunnen overleggen hoe dit aan te pakken (zonder het idee te verklappen). Maar dat houdt in dat je je tot de Nederlandse markt wilt beperken?

Het lijkt me de bedoeling dat je direct een geweldige klapper maakt, dus liefst internationaal. Dan zou ik me richten op een grote Duitse of Engelse meubelwinkelketen (zal vast wel bestaan…).

Het probleem blijft natuurlijk dat inkoopmanager X zegt: “Thank you for your demonstration” en ze een tijd later met jouw meubelstuk op de markt komen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik ga binnenkort een prototype maken , maar dan.

het idee is om dit te laten zien aan een soort van freelance vertegenwoordiger , die vele connecties heeft in verkooppunten.

ook denk ik dat die man feeling heeft met de markt , en een goede mening kan geven.

 

De "een soort van freelance vertegenwoordiger" is in de meubelhandel/wereld een agent die in zijn agentschap verschillende fabrikanten/groothandels/importeurs vertegenwoordigd.

Sommigen zijn heel integer en kunnen inderdaad een summiere indicatie geven of je product aan kan slaan in het marktsegment waarin je product zich begeeft. In het hogere segment zullen deze agenten er niet zo snel een agentuur bij nemen wat zich nog niet bewezen heeft en nog niet in productie is.

 

Heb je al onderzocht hoe, waar, wanneer en tegen welke kosten je het in productie kan brengen? Kan je aantallen garanderen?

Dat zijn zo de eerste vragen die ik als agent zou stellen. Als integer meubelagentuurschap heb ik wel een naam en tevens de belangen van de andere fabrikanten die ik vertegenwoordig te verdedigen.

 

De andere kant; er zijn ook agenten te vinden die alleen "handel in de tas" willen krijgen en alles uit proberen waar ze maar een beetje handel in zien. Die benaderen de markt weer op een heel andere manier.

 

Via pb kan ik je misschien nog wel een stuk verder helpen.

Link naar reactie
  • 0

hallo,

 

bedankt voor alle reacties , erg nuttig.

het betreft een meubelstuk voor thuis.

de vorm is niet nieuw , de toepassing van materialen wel.

 

idd ik bedoelde een agent die verschillende fabrikanten vertegenwoordigd.

dat lijkt me de snelste weg om bij potentiele afnemers te komen.

 

over de kosten , ik heb nog geen compleet beeld , (wel een idee) maar hier hoop ik meer inzicht in te krijgen met het maken van prototypes...

Link naar reactie
  • 0

Geachte Forum Deelnemers.

 

Ik heb evenees een vernieuwend concept op het gebied van kindermeubelen bedacht door een bestaand concept verder te ontwikkelen tot een completere product en range.

 

Zoals alle entrepreneurs in spe zit ik natuurlijk met een welbekend dilemma. Ik werk fulltime in een kantoor waar ik door een combinatie van reorganisaties en saneringsronde's als enige jurist bent overgebleven. in de praktijk houdt dit in dat de werkdruk zeer zwaar is en dat ik elke avond door moet werken om de volgende dag niet bedolven te raken. Hier tegenover staat natuuurlijk de gewone (tegenwoordig helaas iets minder gewoon) rewards als een goed inkomen en mooie leasebak.

 

Het broeit echter al jaren en ik wil niets liever dan voor mezelf beginnen. Ik zie veel beren op de weg en daarom is het erg moeilijk om mezelf te dwingen om uit mijn comfortzone te komen.

 

Ik wil nu echt heel serieus werk maken van mijn concept. Ik heb alle ontwerpen in gedachten. (Dus nu nog alleen in de cosmos van mijn hersenen) Ik ben ervan overtuigd dat het bij een breed publiek wereldwijd in de smaak zal vallen. Met die concepten moet ik op zoek naar een fabrikant en China of Roemenie. Ik denk in de eerste instantie aan China voor de obvious reasons maar ik krijg veel signalen dat China als meubel produktie walhalla langzaam maar zeker wordt ingehaald door Roemenie. Ik moet een prijs afspreken per unit en ik moet overeenstemming zien te vinden voor de prijs van nieuwe ontwerpen die ik sequentieel wil introduceren.

Ik moet nog zien hoe ik mijn concepten kan vertalen naar iets physieks op basis waarvan ik met potentiele fabrikanten kan praten.

 

Ik wil me zsm richten op de Internationale markt met name de US en het Midden Oosten en delen van Azie.

Ik twijfel nog of in een WebWinkel moet zijn of een Traditionele groothandel met distributeurs al dan niet met een eigen verkoop kanaal.

 

So far so good! (denk ik)

 

Maar dan. komen de grote beren opdoemen in de vormen van vragen die mijn beginnend entrepreneurship genadeloos neersabelen.

 

Hoe lanceer je een nieuw meubel concpet in de praktijk? Ik ben geen fan van Middelmen die het " wel eventjes voor me regelen meneertje" en die vervolgens met mijn idee aan de haal gaan of side deals maken waar ik niks van weet. Ik wil en kan de touwtjes in handen hebben, Ik heb geen cultuur barrieres'; ik kan met Arabieren, Amerikanen en Aziaten aan tafel zitten.

 

Hoe ga je de boer op met je design?? ze passen niet in een koffer en een Station car zou kunnen maar als ik bijvoorbeeld een "Billy" van IKEA een aantal keer per dag in- en uitlaad is het wellicht gauw gedaan met mijn rug laat staan mijn incasseringsvermogen.

 

 

Hoe los je dat op?? Zijn een paar foto's met stalen van kleuren en matrialen voldoende?

Waar moet ik aan denken als ik de boer op ga met mijn concepten?

Hoe werkt de meubel industrie?? Verkopen ze puur op consignatie of kopen ze inderdaad ook een vooraad bij mij?

Wat zijn de marges die ze hanteren op basis van de inkoop prijs.

Kan ik een consumenten prijs afspreken?

Wat is een redelijke aantal verkoop outlets per regio om de positie van de verkoper te beschermen?

En heeft iemand een idee inz. produktie in China vs Roemenie?

Kan een fabriek met wie je zonder resultaalt praat niet aan de haal gaan met je produkt. (in china is een geheimhoudingsclausule minder waardevol dan het papier waar het op geprint staat)

 

Ik moet mijn mindset veranderen van wat de japanners refereren als "Salaryman" naar die van een zelfstandig ondernemer en ik moet een voor mij nieuwe bedrijfstak leren kennen namelijk international retail. Dat is erg moeilijk en van tijd tot tijd weet je niet hoe en waar je moet beginnen...

 

Een paar insights zou echt geweldig zijn

Link naar reactie
  • 0
Wil graag in contact komen.

Met wie??? Los daarvan: dit is een topic dat al een tijdje inactief is, wellicht is het handiger om de betreffende persoon of personen een persoonlijk bericht sturen (dat is het groene knopje "PM" rechts onder de profielfoto van het lid of de leden die je wilt benaderen : die opties zie je overigens alleen als je zelf bent ingelogd)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Goedendag,

 

Ik denk dat je wat bescherming betreft van het produkt het niet erg lang vol kan houden.

 

Ik ben recent op de Furniture Fair geweest in Shanghai en werkelijk alles wat je maar kan bedenken is er al, en als iets unieks staat dan wordt de productie overgenomen.

 

Daar staan 3000 producenten / leveranciers uit de meubelbranche.

 

Op heel veel stands op de beurs is het verboden toegang voor Chinezen, maar deze huren een persoon in met een Europees uiterlijk die wel toegang heeft tot de stand en alles wordt met de camera opgenomen en in productie genomen.

 

Ik wil je alleen erop attenderen hoe het daar gaat / kan gaan met een nieuw idee / produkt.

 

Staar je er niet op blind dat je een uniek product lang voor jezelf kan houden.

 

Ik doe langer zaken met China en kan aardig zeggen hoe het daar gaat.

 

" Copyright" betekent in China veelal " Right to Copy "

 

Succes !

 

Robin Besselink

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.