Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
businessBo
businessBo
Beste mensen,
Wie zou me kunnen helpen met mijn puzzle omtrent de invulling van de FOR in mijn aangifte IB2011 voor ondernemers ?
Ik maak waarschijnlijk een denkfout.
Wat is het geval ? (er is sprake van een eenmanszaak)
a. In de afgelopen 4 jaren is het FOR-bedrag aangegroeid tot ca. 8000 euro in 2011
b. Nou is er ook in 2011 een storting lijfrentepremies gedaan van ca. 6000 euro(prive betaald)
c. Nu wilde ik dat FOR-bedrag laten afnemen met 6000 euro, en diezelfde 6000 euro als uitgaven voor lijfrentepremies
opgeven. Volgens uitleg van belastingprogramma zou dat moeten kunnen.
Echter : Bij het invullen van de lijfrentepremies moet ik de vrije jaarruimte berekenen en hier worden dan
de bedragen ingevuld van :
1. Winst uit onderneming 2010
2. Toename van de FOR 2010
Het resultaat is dan dat er geen vrije jaarruimte is, en ik dus geen lijfrentepremies kan aftrekken.
Vervolgens kijk ik dan naar de vrije jaarruimte van 2009, 2008 etc. maar ook daar geen vrije jaarruimte.
De jaren van voor de start van het bedrijf werd er wel gebruik gemaakt van jaarruimte's etc., zodat het nu lijkt alsof
ik dus aan mijn FOR vastzit.
Wie geeft me een zetje in het goede denkproces ?
Bij voorbaat bedankt voor de reacties,
Bo
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35755-gedoe-met-de-for/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag