Hallo HL-ers,

De Belastingdienst is voor de zoveelste keer binnen een paar jaar tijd aan het reorganiseren. Ik hoor berichten die er op wijzen dat diverse werkzaamheden niet meer op je 'eigen' kantoor worden behandeld, maar op één plek voor het hele land.

Ik ben daar tegenaan gelopen toen ik de stand van zaken rond een suppletie wilde checken en men mij dat niet kon vertellen vanwege het feit dat de afdoening in Breda (?) was belegd. Doorvragend blijken er meer zaken anders te gaan dan voorheen, zo zouden de gecombineerde controles - in één onderzoek zowel IB/OB/VPB bekijken - tot het verleden (gaan) behoren.

Wie weet hier het fijne van en hoe vinden jullie deze ontwikkeling? Ik ben er niet zo blij mee.

groet,

John

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35917-reorganisatie-belastingdienst/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 0

Hi John,

Ik heb dezelfde geluiden gehoord. Ook bijvoorbeeld invordering, successierechten etc. worden allemaal gecentraliseerd. Tevens gaan veel regiokantoren verdwijnen, de belastingdienst trekt zich (nog verder) terug van de burger. Binnen een paar jaar zal er voornamelijk contact zijn via het persoonlijk domein op internet en de Beltel.

Op zich begrijpelijk gezien de massale processen maar naar mijn mening is de belastingdienst sinds midden jaren negentig steeds minder goed gaan functioneren door zich al maar verder terug te trekken en te schermen met schaalgrootte, massale processen en systeemproblemen...

Groet,

Marjan

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

• 0

Volgens mij kan dit zowel goed nieuws als heel erg slecht nieuws zijn.

Het slechte nieuws

Door de halvering van het aantal kantoren en halvering van het personeelsbestand blijven zaken nog langer liggen.

Het goede nieuws

Door halvering van het aantal medewerkers worden veel ingewikkelde belastingmaatregelen geschrapt zodat een kleiner aantal medewerkers toch het werk kan verzetten dat nodig is.

• 0

Ik beschouw de BD als een "black box".

Ik heb pas een brief gehad dat ik een ander kantoor heb toegewezen gekregen. Venlo. Afgelopen week werd duidelijk dat Venlo bij de kantoren zit die gesloten gaan worden. Dus over een paar jaar krijg ik een brief dat ik een ander kantoor krijg toegewezen ...

Alles heeft 2 kanten. Aan de ene kant kun je zeggen: he, jammer ik had net een goede band met die inspecteur opgebouwd. Als je echter te maken hebt met een huidige slechte relatie dan kan het alleen maar beter worden.

Vanuit de BD bekeken: "nieuwe bezems vegen schoon".

• 0

De belastingdienst sluit 22 van de ca. 40 kantoren voor 2016.

In ieder geval gaan Heerenveen, Helmond en Hilversum (HHH :-\) dit jaar nog dicht.

Verder is de aparte facilitaire afdeling (B/CFD voor insiders) al ontmanteld en zijn de medewerkers ten dele over de bestaande kantoren verdeeld en ten dele afgevloeid.

Nieuwe kantoren worden voorlopig niet meer ontwikkeld. De laatste waren volgens mij Groningen en Doetinchem.

Voor overige bezuinigingen wordt tevens gekeken naar het al jarenlang in een reorganisatieproces zitten ICT-afdeling (B/CICT) in Apeldoorn.

@Twa Met het nieuwe werken zijn ze bij de belastingdienst al wel vrij ver hoor.

• 0

Ik hoop niet dat ze een (flinke?) verkoopopbrengst van de panden verwachten. De markt voor kantoorruimte is dramatisch, zeker in de plekken waar ze gaan vertrekken.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar