Ga naar inhoud

Vraag over bbz uitkering(ervaringen etc)

Geplaatst:

bon.1980

Hai Hai,

Momenteel zit ik heb ik een uitkering omdat ik maand geleden helaas ben ontslagen.

Maar goed, ik was al een tijdje bezig met het opzetten van mijn eigen onderneming en ik begreep nu dat ik wellicht in aanmerking kan komen van BBZ bijstand.

Maar kan dat ook als je nog zo kort in uitkering zit en heb je dan ook aanvullend zodat je nog wel je vaste lasten kan betalen of kan je ernaast voor 12 uur per week erbij werken?

Zou graag ervaringen etc willen lezen.

Groeten Bonnie

Featured Replies

Geplaatst:

bon.1980

• Auteur

sorry wist niet dat ik er 2 topics van heb gepost, andere mag verwijderd worden.

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Dag Bonnie

De dubbele post is reeds verwijderd.

Je geeft aan ontslagen te zijn. Heb je daarbij ook geen recht op WW en zit je nu in de bijstand? Of heb je wel een WW-uitkering?

Het wordt uit je vraag niet duidelijk en is toch wel van groot belang voor het antwoord.

Uiteraard kun je op HL ook zoeken op BBZ: https://www.higherlevel.nl/zoeken?l=1&q=bbz&b=0&u=

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

bon.1980

• Auteur

oke thanks

ja klopt zit in de ww ja..

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

De dubbele post is reeds verwijderd.

Inclusief reakties, helaas... :(

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Sorry Peter. Jij antwoordde in dat topic:

Of je nou reguliere bijstand of bijstand via de BBZ krijgt - het is en blijft bijstand. Ik zie de meerwaarde niet.

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

bon.1980

• Auteur

Via bbz kan je een lening krijgen maar ik heb nu begrepen ik zit in de www en ik zal het dan via uwv moeten doen maar dat wil ik liever niet, je MOET dan in 6 maanden aantonen dta je winst maakt.

Ik ga een kledinglijn opzetten dat duurt allemaal wat langer, heb ik echt wel een goede 10 maanden nodig..

Geplaatst:

MrMartinH

ALS je een bbz uitkering kan krijgen, dan heb je daar maximaal 3 jaar recht op (per 6 maanden verlenging aanvragen). Je hoeft niet perse na 6 maanden winstgevend te zijn, maar je moet wel kunnen verantwoorden waarom dat niet zo is.

Succes.

3D In Your Hands | 3D Visualisatie Bureau

3D Visualisaties, 3D Animaties en 3D Presentaties

http://www.3dinyourhands.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.