• 0

Braakliggend terrein indelen

Hello!

 

Dit braakliggend terrein heb ik gehuurd om het vervolgens te verhuren als parkeerplaats.

Nu zijn de parkeerplekken nog niet ingedeeld en ben ik opzoek naar een logische oplossing hiervoor.

 

De auto's kunnen sowieso makkelijk tegen de zijkant parkeren echter heb ik een soort van belijning nodig in het midden. Zit zelf te denken aan palen met lint om de rijwegen aan te geven.

 

Iemand anders een goede oplossing hiervoor?

 

8587206301604IMAG0366.jpg

rbchaw.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Er is een norm v.w.b. de grootte van de vakken. Maar als je de kleinste vakken aan houdt is het niet prettig parkeren.

 

Los daarvan neem je natuurlijk wel behoorlijk risico. Als ik zie hoeveel gemeenten al in hun vingers snijden met hun parkeerbeleid...... Hier in Waalwijk hebben ze pas een parkeerplaats gemaakt van 8 miljoen. Daar kunnen 300 auto's op staan. In de praktijk staan er echter nauwelijks 25 doorlopend. Daarnaast hebben ze ook vele parkeerwachters in dienst. Ga je dat zelf doen of besteed je dat uit?

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me ook af of het als particulier ondernemer wel haalbaar en doenlijk is. Aangezien gemeenten zich ook met vestigingsbeleid bemoeien en soms bepalen of een bepaalde onderneming zich wel of niet mag vestigen, hebben veel ondernemers zich verenigd om enigszins weerstand te kunnen bieden. Heel goed mogelijk dat een vereniging gaat protesteren tegen parkeertarieven als daarover niet meer met de gemeente kan worden overlegd. Zijn er eigenlijk wel parkeerbedrijven die echt winstgevend werken?

Link naar reactie
  • 0

Er is een norm v.w.b. de grootte van de vakken. Maar als je de kleinste vakken aan houdt is het niet prettig parkeren.

 

Los daarvan neem je natuurlijk wel behoorlijk risico. Als ik zie hoeveel gemeenten al in hun vingers snijden met hun parkeerbeleid...... Hier in Waalwijk hebben ze pas een parkeerplaats gemaakt van 8 miljoen. Daar kunnen 300 auto's op staan. In de praktijk staan er echter nauwelijks 25 doorlopend. Daarnaast hebben ze ook vele parkeerwachters in dienst. Ga je dat zelf doen of besteed je dat uit?

 

Risico valt mee. Het parkeerbeleid in Apeldoorn ken ik goed. Heb namelijk in de weekenden een andere parkeerplaats in dezelfde straat echter is die alleen in de weekenden open.

 

In het begin ga ik er zelf zitten. Uiteindelijke is het doel dat de parkeerplaats vol staat met abonnementhouders en ik er niet hoef te zitten.

Link naar reactie
  • 0

Als het niks mag kosten in verband met onzekere levensloop onderneming. Trottoirtegels gebruiken. Ingraven of een patroon leggen. Veelal gratis af te halen. Eventueel een randje latexen met buitenkwaliteit witte verf.

 

Als je het ooit weer op moet ruimen bied je ze weer gratis aan op marktplaats.

 

Goed idee! Ga eens kijken waar ik die dingen kan regelen

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me ook af of het als particulier ondernemer wel haalbaar en doenlijk is. Aangezien gemeenten zich ook met vestigingsbeleid bemoeien en soms bepalen of een bepaalde onderneming zich wel of niet mag vestigen, hebben veel ondernemers zich verenigd om enigszins weerstand te kunnen bieden. Heel goed mogelijk dat een vereniging gaat protesteren tegen parkeertarieven als daarover niet meer met de gemeente kan worden overlegd. Zijn er eigenlijk wel parkeerbedrijven die echt winstgevend werken?

 

Uhhhh wat denk je van Q-Park?? Dat bedrijf is echt gigantisch groot en verder maak ik nu al drie jaar winst in Apeldoorn met mijn bedrijf PPS (Private parking Service).

 

http://www.apeldoorndirect.nl/nieuws/goedkoop-parkeren-naast-de-hoofdstraat_20111109

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/4739310/Jonge-ondernemer-bouwt-aan-nationaal-parkeerimperium.ece

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/4712633/Goedkoop-parkeren-in-centrum.ece

 

Dit doe ik nu al ruim drie jaar en dit is dus mijn tweede parkeerplaats. Ook ben ik aan het kijken om uit te breiden in de steden rondom Apeldoorn./

Link naar reactie
  • 0

Dan zou ik wat grote plantenbakken regelen om de boel in te delen. Er zijn van die pallet boxen die je daar volgens mij prima voor kan gebruiken en die je vaak wel ergens tegen kostprijs ("gratis af te halen") kan ophalen. Volstorten met grond en een plantje er in, eventueel schilderen met een opvallende kleur zodat men er niet tegen aan parkeert.

 

Wat ik wel zou overwegen is iets van gras ofzo planten, zodat de ondergrond wat vaster wordt. Anders krijg je als het regent dat auto's vast gaan zitten in de modder.

Link naar reactie
  • 0

Dan zou ik wat grote plantenbakken regelen om de boel in te delen. Er zijn van die pallet boxen die je daar volgens mij prima voor kan gebruiken en die je vaak wel ergens tegen kostprijs ("gratis af te halen") kan ophalen. Volstorten met grond en een plantje er in, eventueel schilderen met een opvallende kleur zodat men er niet tegen aan parkeert.

 

Wat ik wel zou overwegen is iets van gras ofzo planten, zodat de ondergrond wat vaster wordt. Anders krijg je als het regent dat auto's vast gaan zitten in de modder.

 

Leuk idee van de plantenbakken. Het terrein is waterproef. Sinds vandaag ligt er nog een laag zand van stenen/zand op zodat het geen modder bende wordt en achterin kan het water weg lopen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou met belijning werken, voordeel hiervan is dat er niets kapot gereden kan worden behalve een ander z'n auto (niet jouw probleem) en je kan er makkelijk ook iets anders op kwijt (denk aan een evenement) zonder zaken te moeten verplaatsen.

 

Eventueel kan je ook met losgestortte gekleurde steentjes werken en de belijning dmv iets ingegraven bestrating (zeg ik het zo goed?)

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik al schreef is het misschien beter om de vakken net ietsje groter te houden. Dat komt psychologisch veel beter over bij de gebruikers. Op het hele terrein gezien heb je dan misschien maar 6 vakken minder, maar dan weten de mensen tenminste dat ze ook met een suf e.d. gewoon kunnen parkeren en de Gogo thuis kunnen laten.

Link naar reactie
  • 0
Hier wat plaatjes. Let wel op. Als ze zonder rand zijn moet je de gleuven ingieten met pek. Als ze wel metalen randen hebben zijn die meteen ook goed beschermd. Als ze weer weg moeten worden gehaald, trekt een kraan zich niks van die dunne sliertjes pek aan. Een kraan moet wel de juiste stelcon-pakker hebben anders wordt het getob.
Link naar reactie
  • 0

Leuk idee maar wat er nu ligt is goed. Ben net nog wezen kijken en je kan er prima parkeren.

Volgende week de nieuwe borden regelen, kantoor komt eraan en dan over twee weken ga ik open.

 

Hou jullie op de hoogte hoe ik het ga doen. Iedereen bedankt voor de feedback

 

Iemand nog ideeen over een kantoor? Ben nu aan het kijken voor een bouwkeet.

Twijfel over een tuinhuisje ivm vandalisme

Link naar reactie
  • 0

Voordat ze weer denken dat ik je in het ootje neem..... ik meen het echt, maar probeer er eens een leuke pipowagen neer te zetten, waarmee je opvalt. En waar ik me ook aan erger is dat het op een parkeerterrein zo'n dooie boel is. Daar is vast veel bij te verzinnen. Een gratis lollie voor de kleine als er langer dan 2 uur wordt geparkeerd of zo. Of een gratis ballon.

Link naar reactie
  • 0

Zeecontainer neerzetten, raam erin maken, naam er heel groot op en klaar?

 

Heeft futurumshop ook gedaan en daar noemen ze het architectuur, dus onze gemeente kan er weinig problemen mee hebben :)

 

Maar even zonder gekheid: Ik meen me te herinneren dat je met abonnementshouders/bedrijven wilde gaan werken. Dat is iets anders dan de gemiddelde koopzondagbezoeker die zo goedkoop mogelijk even een paar uurtjes wil parkeren.

Een bepaalde minimumkwaliteit zul je dus wel moeten bieden. Zowel qua inrichting als qua uitstraling.

 

Link naar reactie
  • 0

Daar heb je een punt echter wil ik de eerste 6 maanden kijken hoe het gaat. Na 6 maanden komen eventueel de grote investeringen zoals een elektrische slagboom ipv mechanisch wat ik nu heb.

 

Als kantoor kijk ik nu maar een bouwkeet/container. Dat is het meest praktische en die kan tegen een stootje. De parkeerplaats richt zicht op het personeel wat jn de stad werkt en het winkelend publiek.

Link naar reactie
  • 0

kan je beter niet zo'n ding gewoon huren? (nee, ik heb geen aandelen)

dan kan je tenminste een beetje comfortabel zitten, en kan je klant ook binnen betalen, erg prettig als het pijpestelen regent...

 

ik hou persoonlijk absoluut niet van moddervoeten, dus ik hoop voor je dat de toplaag voldoende afwatert...

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.