Ik heb een contract van een leverancier voorgelegd gekregen (dus B2B) voor complexe juridische diensten, met in de algemene voorwaarden de bepaling:
opdrachtgever aanvaardt de mogelijkheid van wijziging van de overeenkomst, daaronder begrepen wijziging in prijs en termijn van uitvoering
Die bepaling vind ik via Google in voorwaarden van diverse bedrijven, dus kennelijk is dit een gebruikelijke formulering.
In mijn geval is erachter geplakt:
indien dat voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk is
... en die toevoeging staat meestal niet in de voorwaarden die ik op internet vond.
Het komt op mij over als een onredelijke bepaling, omdat je erin kunt lezen dat opdrachtnemer de overeenkomst naar believen eenzijdig kan veranderen. Maar aan de andere kant is dat misschien een nogal onredelijke uitleg.
Hoe zou ik deze bepaling moeten interpreteren en kun je zo'n bepaling als opdrachtgever accepteren?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
renep
renep
Ik heb een contract van een leverancier voorgelegd gekregen (dus B2B) voor complexe juridische diensten, met in de algemene voorwaarden de bepaling:
Die bepaling vind ik via Google in voorwaarden van diverse bedrijven, dus kennelijk is dit een gebruikelijke formulering.
In mijn geval is erachter geplakt:
... en die toevoeging staat meestal niet in de voorwaarden die ik op internet vond.
Het komt op mij over als een onredelijke bepaling, omdat je erin kunt lezen dat opdrachtnemer de overeenkomst naar believen eenzijdig kan veranderen. Maar aan de andere kant is dat misschien een nogal onredelijke uitleg.
Hoe zou ik deze bepaling moeten interpreteren en kun je zo'n bepaling als opdrachtgever accepteren?
René
Applinet - informatieve websites | Lancelots - informatie en forum voor freelancers / zzp'ers
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36322-bepaling-wijziging-van-overeenkomst-redelijk-in-b2b-av/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag