Ik kan 1/3 van een onderneming verkrijgen. Totale ondernemingswaarde 450.000 (opgebouwd uit de investeringen door de huidige twee eigenaren). Ik dien 150.000 over te maken. Het volgende is afgesproken: 90.000 in een keer, de resterende 60.000 middels 12 perioden/maanden minder management fee (5.000,-) in rekening te brengen.
Hoe dient het een en ander nu geadministreerd te worden? Overigens geldt de 150.000,- als Achtergestelde Lening - m.a.w. wanneer in de toekomst de resultaten dermate positief zijn dient de 150.000,- afgelost te worden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ALKI
ALKI
Allen, volgende vraag:
Ik kan 1/3 van een onderneming verkrijgen. Totale ondernemingswaarde 450.000 (opgebouwd uit de investeringen door de huidige twee eigenaren). Ik dien 150.000 over te maken. Het volgende is afgesproken: 90.000 in een keer, de resterende 60.000 middels 12 perioden/maanden minder management fee (5.000,-) in rekening te brengen.
Hoe dient het een en ander nu geadministreerd te worden? Overigens geldt de 150.000,- als Achtergestelde Lening - m.a.w. wanneer in de toekomst de resultaten dermate positief zijn dient de 150.000,- afgelost te worden.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36423-participatie-in-onderneming-voor-13/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag