Vrijminidagborrel

Aanbevolen berichten

Zo we zijn begonnen.

 

Het laatste nieuws is dat Ahold de ondernemerschapstimulerende taken van de Kamer van Koophandel gaat overnemen. Het is onbekend welk bedrag met deze transactie gemoeid is.

 

Iets serieuzer, ik breng een bezoekje aan de super, wordt mij de vraag gesteld of ik een "mini" wil? Geen idee wat het wat is. Er werd me iets in een wikkeltje toegestopt. Dan maak je het buiten dus maar even open ...

 

Komt helemaal goed met Nederland!

Actie.jpg.0e30b519fa7743ec0e80a7fac20a8138.jpg

Link naar reactie
wordt mij de vraag gesteld of ik een "mini" wil? Geen idee wat het wat is.

Onder welke steen zat jij de afgelopen weken Ard? ;D

 

Als ik dan toch een "mini" moet kiezen:

ac-schnitzer-mini-cooper02.jpg

(AC Schnitzer tunes MINI Cooper Cabrio, 208 PK)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1450

mijn nichtjes van 3,5 jaar vinden ze helemaal geweldig..

 

wil je bloterham met slokopata ome roel of wil je pinakaass

 

Ik geloof dat dit ook wel weer een aardig succesvolle acties.. als het binnenkort bij AH maar niet vol staat met 3 -4 jarige kleutertjes die je mini's willen hebben

Link naar reactie

Onder welke steen zat jij de afgelopen weken Ard? ;D

Ik heb idd wel een tv-reclame voor bij zien komen met allerlei kinderen in die super.

Maar dan ben ik of naar de wc aan het gaan of de vaatwasser aan het uit- of inruimen.

Ik had dus echt geen idee dat "we" weer iets aan het sparen waren.

 

Maar zijn er ook inzamelpunten voor dit soort "actie-wezen"?*

 

 

 

 

* actie-wees: is een gratis ontvangen give-away die je wil weggeven.

 

Edit: www.actiewezen.nl is nog vrij. Zou daar een verdienmodel rond te bedenken zijn?

Iets met een goed doel, gratis inzamelen en dan verkopen aan mensen die de verzameling compleet willen maken?

 

Edit 2: ministeen ;D

 

Link naar reactie
Ik heb toch niet een open zenuw geraakt? Hoop ik?

Ik werd spuugziek van al die acties met prullaria en zegeltjes. Ben al tijdje bezig mijn kids te laten afkicken, en werkt tot nu toe goed.

 

De AH mini-actie is de eerste actie die we tot mijn trots geheel succesvol volledig hebben kunnen vermijden, gewoon door 6 weken helemaal niet naar de Albert Hein te gaan en door alle oma's, tantes en buurvrouwen vooraf te informeren dat wij niet meedoen. Maar eigenlijk is het van de zotte dat die opting-out niet landelijke geregeld is.

 

Waar ik voor pleit is een landelijk "spaar me a.u.b.,ik spaar niet"-register. Gekoppeld aan je bonuskaart krijg je dan geen vragen over zegels, airmiles, mini's en andere rommel.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

En volgens mij zijn ze een week of 3 te laat met deze 1 april grap: http://www.telegraaf.nl/binnenland/stelling_van_de_dag/11935764/__Stelling_van_de_dag__.html

Frank, doordat wij als HL inmiddels een officieel erkend Rijksorgaan zijn hebben wij van hogerhand

opgelegd gekregen om radiostilte te betrachten aangaande de gesprekken in het Catshuis

(en eventueel tot het Catshuis toe te rekenen achterbanken en fietszadels).

 

Dus je begrijpt dat wij dit bericht noch kunnen bevestigen, noch kunnen ontkennen.

Link naar reactie

Waar ik voor pleit is een landelijk "spaar me a.u.b.,ik spaar niet"-register. Gekoppeld aan je

bonuskaart krijg je dan geen vragen over zegels, airmiles, mini's en andere rommel.

 

Volgens mij ligt hier een gouden kans voor een goed doel. Dat je bij een kassa aankomt, gewoon

een "greencard" op de kassa dondertneerlegt, die ze kunnen scannen en waar alle "creditpoints"

naar toe vloeien. En door het tonen van die kaart wordt je verder niet belast met onnodige vragen.

"Kopen zonder vragen".

 

De C1000 heeft jarenlang gewerkt met "geen fratsen, dat scheelt" op den duur zijn ze dat pad toch gaan verlaten.

 

Als je "spaarterreur"-vrij wil kopen moet je richting discounter. Of de Jumbo? (Ik weet overigens niet of de Emté ook spaaracties heeft?)

 

Het tegenargument kan zijn: dan ga je toch naar een andere supermarkt? Dan ga je voorbij aan het gegeven dat er slechts een beperkt aantal supermarkten in een wijk of woonplaats liggen. Je hebt soms weinig/geen keus.

 

Link naar reactie

We hebben hier een Jumbo waar je betaald moet parkeren.

 

Als je daar meer als 25 euro kassa-aanslag hebt stellen ze de volgende vraag:

bent u met de auto? Ja. > dan trekken ze 1 euro van het kassatotaal af.

 

Is toch een actie op een ander level dan dat gefröbel met een mini-paprika ...

 

En even off-topic: ik durf weer te zeggen in welke provincie ik woon.

http://www.nu.nl/politiek/2791924/coalitie-limburg-gevallen.html

 

Link naar reactie

Is toch een actie op een ander level dan dat gefröbel met een mini-paprika ...

 

Je bent een andere doelgroep die de actie als gefröbel ziet.

Als ik alle kinderen weer voor de AH zie staan met de vraag om mini's en ouders even een zak aardappels extra halen om aan de 15 euro (of veelvoud daarvan) boodschappen te doen, dan heb ik het vermoeden dat het een vrij groot succes is.

 

Frans

Link naar reactie

Is toch een actie op een ander level dan dat gefröbel met een mini-paprika ...

 

Je bent een andere doelgroep die de actie als gefröbel ziet.

Als ik alle kinderen weer voor de AH zie staan met de vraag om mini's en ouders even een zak aardappels extra halen om aan de 15 euro (of veelvoud daarvan) boodschappen te doen, dan heb ik het vermoeden dat het een vrij groot succes is.

 

Frans

Frans, je hebt vanuit Westeuropees marketing perspectief helemaal gelijk. (dus ik snap je punt 100%)

 

Maar probeer het eens uit te leggen aan een inwoner van Afrika die 10 kilometer moet lopen voor een bekertje schoon water.

 

Als die kinderen nu niets hadden om mee te spelen zou ik zeggen: sympathieke actie. Eindelijk speelgoed.

 

Maar wij baggeren onze kinderen toch helemaal onder met die troep.

 

Eten bij de Mac ... een speeltje ...

Eten kopen bij de AH ... een speeltje ...

 

Onze kinderen zijn een soort "vrije-uitloop-consumptiedieren" geworden. Is dat vooruitgang?

Link naar reactie

33% goedkoper shoppen als je een beetje goed oplet waar welke benodigdheden in de aanbieding zijn, las ik vanmorgen. Dat is toch wel even de moeite waard mannen! Maar welke ondernemer gaat nu zijn boodschappende vrouw vragen of ze wel op al die aanbiedingen let en al die winkels afrost om die besparingen mee te pikken?

Link naar reactie

Als je je boodschappen haalt bij de lidl of aldi hoef je niet eens op de aanbiedingen te letten. Daar is 90% van de boodschappen al goedkoper.

 

Het is leuk dat je 33% goedkoper uit kunt zijn als je op de aanbiedingen let, maar wie gaat nou steeds 5 winkels af om al die aanbiedingen te verzamelen? Dan ben je je winst met de benzine en tijd alweer kwijt. Die aanbiedingen zijn juist bedoeld om mensen naar de winkel te lokken, die vervolgens de rest tegen 'normale' prijzen mee neemt. En iedereen weet toch dat de AH nou niet bepaald goedkoop is.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Vooruitgang? Terug in de tijd zal je bedoelen!

 

Toen ik klein was, was ik als een kind zo blij met : "een snoepje van de Gruyter".

Ja, toen al

 

En kijk wat er van jou terecht is gekomen ... ;D

 

Ik ben van een iets jongere generatie (summer of 69) en ik ken het plakje worst bij de slager ook nog.

 

Maar dat is smart product sampling ;), dat komt er nog gewoon bij. Breek je opeens je nek in de stad omdat alle vuilnisbakken vol zitten met mini-cola-blikjes. En al die kids lurken het gewoon op, no problem. Of een nieuw zoutje van Lays. Een yoghurtje.

 

Het is net zoals bij laboratoriumdieren. als je ze blijft voeren, blijven ze eten. En ondertussen groeien de problemen met overgewicht en diabetes.

 

Ik heb geen sticker op mijn brievenbus. Gevolg iedere week een stapel folders van de "usual suspects". Zo'n beetje de dikte van een wehkampgids. Haal dan een nee-sticker. Dat vind ik a-sociaal t.o.v. de lokale ondernemer die per jaar 4 flyertjes in je bus wil gooien. Doordat het GWB de brievenbus volstort met oud papier "verpesten" ze direct een kanaal (ongeadresseerde post) voor alle ondernemers. Ik pleit dus voor een beperkte vrijstelling. Iemand die bv 4 flyers per jaar wil verspreiden in zijn vestigingsplaats mag dat doen. Simpel te realiseren. Webshop. Idealbetaling. Je koopt een vergunningnummer wat je af moet drukken op de flyer. 10 euro per flyer. Zo genereer je extra inkomsten als gemeentebestuur en heeft de locale ondernemer een normaal te gebruiken kanaal erbij.

Link naar reactie
Waar ik voor pleit is een landelijk "spaar me a.u.b.,ik spaar niet"-register. Gekoppeld aan je bonuskaart krijg je dan geen vragen over zegels, airmiles, mini's en andere rommel.

Dat register vind ik helemaal prima, maar niet gekoppeld aan een fokking bonuskaart! Of nog beter - een aparte snelkassa, tevens verboden voor:

- mensen met alleen een portemonnaie vol muntjes die ze pas in hun tas gaan opzoeken nadat het totaalbedrag is verschenen

- mensen die niet gelijk de dingen in hun tas doen nadat ze gescand zijn maar eerst dat hele vak laten vollopen en vervolgens pontificaal voor de pinautomaat staand heel rustig hun boodschappen opbergen

- mensen met winkelwagentjes.

- mensen die het verkeerde artikel hebben gekozen waardoor er gebeld moet worden om het goede artikel door een puisterig jochie te laten halen

 

Ik haat boodschappen doen... ;)

Link naar reactie

Misschien een gat in de markt voor online boodschappen doen? Op een website geef je aan wat je hebben wilt, je betaalt met ideal o.i.d. Je bonus kun je eventueel doorsluisen naar een goed doel (van tevoren eenmalig in te stellen in je profiel). En je boodschappen worden bij je thuis afgeleverd op een voor jou handig tijdstip. Lijkt me echt perfect, toch?

 

 

 

 

 

Oh wacht, dat bestaat al.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.