Obv de cijfers 2010 verleent de Belastingdienst vrijstelling btw aangifte over 2011 ivm Korregeling.
In de brief is vermeld dat oa geen btw gefactureerd mag worden. Aan het einde van het jaar moet uit je admi blijken dat de KORregeling nog steeds van toepassing is. Tevens nodig voor de vrijstelling over 2012
Dus de uitgaande facturen worden zonder btw gefactureerd.
Bij inkomende facturen worden de kosten en btw apart geboekt. Aan het einde van het jaar kan deze worden overgeboekt naar kosten. ( Of naar het resultaat?......als voordeel uit de KOR regeling)
Maar om de “af te dragen btw “ te kunnen berekenen , moet ook nog “te betalen btw” berekend en geboekt worden. ( lijkt mij)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
soeba
soeba
Obv de cijfers 2010 verleent de Belastingdienst vrijstelling btw aangifte over 2011 ivm Korregeling.
In de brief is vermeld dat oa geen btw gefactureerd mag worden. Aan het einde van het jaar moet uit je admi blijken dat de KORregeling nog steeds van toepassing is. Tevens nodig voor de vrijstelling over 2012
Dus de uitgaande facturen worden zonder btw gefactureerd.
Bij inkomende facturen worden de kosten en btw apart geboekt. Aan het einde van het jaar kan deze worden overgeboekt naar kosten. ( Of naar het resultaat?......als voordeel uit de KOR regeling)
Maar om de “af te dragen btw “ te kunnen berekenen , moet ook nog “te betalen btw” berekend en geboekt worden. ( lijkt mij)
De vraag is hoe luiden de journaalposten?
Hoop dat mijn vraag duidelijk is….. (?)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36629-kor-geen-btw-op-uitgaande-facturenhoe-administratief-te-verwerken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag