Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Karel P
Beste leden,
Door omstandigheden is er een situatie ontstaan waarin mijn holding een geschil heeft verloren waardoor er een vordering is onstaan aan derden. De vordering is dermate hoog dat deze niet voldaan kan worden.
Nu hangen er in deze holding allerlei oude BV's welke door overnames zijn bemachtigd maar niet meer gebruikt worden. In de holding + oude BV's hangen allerlei schulden.
Er is echter 1 BV welke een paar jaar geleden nieuw is opgericht en welke zeer gezond en winstgevend is.
Doordat ik het geschil verloren heb dreig ik uiteindelijk mijn holding en daarbij dus de gezonde BV kwijt te raken. Het zou mij goed uitkomen als de holding failliet verklaard wordt, want hier wil ik graag vanaf maar de gezonde BV wil ik graag behouden.
Welke weg moet ik bewandelen om dit te bewerkstelligen? Er staan nog een aantal rekeningcouranten open naar prive, kan ik deze gebruiken om de BV te kopen?
Ik begrijp best dat ik geen kant en klare oplossing krijg op dit forum maar als ik dit soort zaken google heb ik niet het gevoel bij de juiste personen terecht te komen. In mijn situatie ben ik erg kwetsbaar en wil niet ten prooi vallen aan business devils. Ervaringen uit het verleden hebben mij erg wantrouwend gemaakt.