Ik zit in een offerte traject voor een informatie systeem voor een non-profit organisatie. Het systeem is vrij generiek en zou dus bij bedrijven in dezelfde branche ook gebruikt kunnen worden. De klant heeft me verteld dat daar in principe ook vraag naar is.
Maar wat is nu het juiste tijdstip om die andere organisaties te benaderen? Mijn voorkeur is om er nu al naar toe te stappen zodat ik hun specifieke wensen mee kan nemen bij het ontwerp. Het doel is om 90% kant en klaar product te kunnen leveren waarbij het maatwerk bestaat uit rapportages en hooguit wat extra velden in de database. Het nadeel van deze aanpak is dat ik nu iets probeer te verkopen dat ik pas in maart volgend jaar kan leveren. Het systeem wordt in november/december opgeleverd en draait denk ik pas soepel in maart (training van gebruikers, kinderziektes e.d.) Wat is jullie idee? Wachten tot het product er (bijna) is met het risico dat er grote aanpassingen nodig zijn omdat het systeem toch niet zo generiek is. Nu gaan maar meer informerend bij de klant dan echt verkopen of nu gewoon gelijk proberen te verkopen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
willemj
willemj
Ik zit in een offerte traject voor een informatie systeem voor een non-profit organisatie. Het systeem is vrij generiek en zou dus bij bedrijven in dezelfde branche ook gebruikt kunnen worden. De klant heeft me verteld dat daar in principe ook vraag naar is.
Maar wat is nu het juiste tijdstip om die andere organisaties te benaderen? Mijn voorkeur is om er nu al naar toe te stappen zodat ik hun specifieke wensen mee kan nemen bij het ontwerp. Het doel is om 90% kant en klaar product te kunnen leveren waarbij het maatwerk bestaat uit rapportages en hooguit wat extra velden in de database. Het nadeel van deze aanpak is dat ik nu iets probeer te verkopen dat ik pas in maart volgend jaar kan leveren. Het systeem wordt in november/december opgeleverd en draait denk ik pas soepel in maart (training van gebruikers, kinderziektes e.d.) Wat is jullie idee? Wachten tot het product er (bijna) is met het risico dat er grote aanpassingen nodig zijn omdat het systeem toch niet zo generiek is. Nu gaan maar meer informerend bij de klant dan echt verkopen of nu gewoon gelijk proberen te verkopen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/3681-verkopen-voor-je-product-af-is/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag