Ik zit met een probleem, en hoop dat iemand met ervaring mij kan helpen.
Het zit zo; Enkele weken geleden heb ik (voor het eerst) producten uit China over laten komen. Niets mis met de kwaliteit, en alles was netjes geregeld. Ik heb van te voren zelfs een sample opgestuurd gekregen, waarna ik de rest over heb laten komen (een totaal van 120 stuks).
de helft daarvan had ik al doorverkocht aan een retailer toen er opeens berichten op het internet verschenen over namaak modellen. Als een speer ben ik gaan kijken, en ja hoor! Ook die van mij waren nepperds.
Ik heb direct mijn klant gebeld die mijn zending al ontvangen had. Hij had ze zelfs al verkocht (webwinkel) maar nog niet opgestuurd.
Hoe of wat nu verder? Wat zijn juridisch gezien mijn plichten als leverancier? Ik heb zonder dat ik het wist namaak producten geleverd, maar ik hoor wel garant te staan voor de kwaliteit en dus ook de echtheid?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
SinceTomorrow
SinceTomorrow
Beste,
Ik zit met een probleem, en hoop dat iemand met ervaring mij kan helpen.
Het zit zo; Enkele weken geleden heb ik (voor het eerst) producten uit China over laten komen. Niets mis met de kwaliteit, en alles was netjes geregeld. Ik heb van te voren zelfs een sample opgestuurd gekregen, waarna ik de rest over heb laten komen (een totaal van 120 stuks).
de helft daarvan had ik al doorverkocht aan een retailer toen er opeens berichten op het internet verschenen over namaak modellen. Als een speer ben ik gaan kijken, en ja hoor! Ook die van mij waren nepperds.
Ik heb direct mijn klant gebeld die mijn zending al ontvangen had. Hij had ze zelfs al verkocht (webwinkel) maar nog niet opgestuurd.
Hoe of wat nu verder? Wat zijn juridisch gezien mijn plichten als leverancier? Ik heb zonder dat ik het wist namaak producten geleverd, maar ik hoor wel garant te staan voor de kwaliteit en dus ook de echtheid?
Ik hoop dat iemand mij hierin kan adviseren.
Mvg,
Joost
[Titel verduidelijkt]
Internet ondernemer.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37006-advies-gevraagd-in-moeilijke-situatie-nepproducten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag