binnenkort start ik als ZZP-er in de IT dienstverlening, maar heb nu een vraag over m'n relatiebeding. In mijn huidige contract staat het volgende relatiebeding opgenomen:
Het is de werknemer strikt verboden gedurende een periode van een jaar na het einde van het dienstverband met de werkgever om de hem/haar genoegzaam bekend zijnde (potentiele) klanten, relaties en.of met hen - op welke wijze ook- zaken te doen en/of met hen zakelijke contacten te onderhouden. Onder (potentiele) klanten, relaties en/of opdrachtgevers van werkgever worden mede begrepen de ondernemingen/natuurlijke personenen die bij doorlenen van werknemer een 'eindschakel'zijn en ten behoeven van wie (en/of binnen wiens bedrijf) de werknemer uiteindelijk zijn werkzaamheden verricht of heeft verricht. Een lijst uit het CRM systeem van werkgever van degelijke (potentiele) klanten, relaties en/of opdrachtgever van werkgever zal desgevraagd bij het einde van het dienstverband door werkgever worden opgesteld.
Nu ben ik benaderd door een bemiddelingsbureau (werkgever heeft daar nooit zaken meegedaan) die mij wil inhuren om een positie te vervullen bij een oude eindklant (ook via bemiddelingsbureau). Deze positie is een andere rol dan ik destijds vervuld heb, werkgever heeft in verleden (mondeling) aangegeven dat hij hier géén zaken meer mee wil doen (ivm uurtarief), maar wil nu wel een kick-back fee van 15% op mijn dagtarief voor een jaar lang.
Als ik dit weiger en de rol invul bij de eindklant, hoe sterk sta ik in een rechtszaak?
Vooropgesteld: ik wil geen rechtszaak, maar wil mijn huidige werkgever ook geen "gratis" geld geven..
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
pmd
pmd
Beste mede-ondernemers,
binnenkort start ik als ZZP-er in de IT dienstverlening, maar heb nu een vraag over m'n relatiebeding. In mijn huidige contract staat het volgende relatiebeding opgenomen:
Nu ben ik benaderd door een bemiddelingsbureau (werkgever heeft daar nooit zaken meegedaan) die mij wil inhuren om een positie te vervullen bij een oude eindklant (ook via bemiddelingsbureau). Deze positie is een andere rol dan ik destijds vervuld heb, werkgever heeft in verleden (mondeling) aangegeven dat hij hier géén zaken meer mee wil doen (ivm uurtarief), maar wil nu wel een kick-back fee van 15% op mijn dagtarief voor een jaar lang.
Als ik dit weiger en de rol invul bij de eindklant, hoe sterk sta ik in een rechtszaak?
Vooropgesteld: ik wil geen rechtszaak, maar wil mijn huidige werkgever ook geen "gratis" geld geven..
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag