Begin van dit jaar, februari, de renovatie van een woning uit de jaren 20 aangenomen.
Geen grote woning, recht toe, recht aan de elektra vernieuwen.
Aannemer erbij, ging goed, tot mevrouw zelf de coordinatie ging doen.
Het werd een drama, niet op de gemaakte afspraken verschijnen, zodat ik niet verder kon.
Op eigen houtje veranderingen doorvoeren zonder overleg, overal te laat mee zijn, op het laatste moment bellen als er derden werden ingehuurd waar ik voor moest zijn.
Ik heb het lang volgehouden, maar het is op een conflict uitgelopen, waarbij een ontbinding van de overeenkomst heeft plaatsgevonden.
Op 1 mei is de eindfactuur uitgeschreven en verstuurd, er werd niet betaald en ik hoorde niks van haar.
Na dertig dagen een herinnering gestuurd, geen reactie.
Na nogmaals 5 dagen een brief verstuurd met dreiging van een incassobureau, toen kreeg ik een reactie, "volgens je voorwaarden heb ik nog 14 dagen tijd na de eerste aanmaning, daar wil ik gebruik van maken."
Ze had gelijk, het staat in de voorwaarden, 14 dagen in acht genomen, ik krijg precies na 14 dagen een aangetekende brief, waarin ze het voorstel had, dat ik de nieuwe elektricien moest betalen om de resterende werkzaamheden af te ronden, anders werd de geschillencommissie van de Uneto ingeschakeld.
Ik heb overigens in de eindfactuur geld teruggegeven voor de niet uitgevoerde werkzaamheden.
Per e-mail op 22 juni aangegeven dat inschakeling van de geschillencommissie een uitstekend idee was.
Geen enkele reactie gehad op dat mailtje.
Ik heb in juli tot 2x maal gebeld met de geschillencommisie of er al een klacht was ingediend, tot 2x aan toe een ontkennend antwoord gekregen, waarop ik vervolgens een incassobureau heb ingeschakeld.
Geen enkele reactie, en vandaag een mailtje, of ik het incassobureau wilde stopzetten, want ze waren bezig met voorbreidingen om de kwestie voor te leggen aan de geschillencommisie, waarbij nu de geschillencommisie de schuld kreeg dat het zo lang duurde, en andere oorzaken.
Wat nu te doen? Incassobureau er tussen halen of niet.
Het incassobureau weet dat er misschien een geschillencommisie wordt ingeschakeld en beide partijen, zowel ik als klant moeten zich conformeren met de uitspraak.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
RiVe
RiVe
Beste lezers,
Begin van dit jaar, februari, de renovatie van een woning uit de jaren 20 aangenomen.
Geen grote woning, recht toe, recht aan de elektra vernieuwen.
Aannemer erbij, ging goed, tot mevrouw zelf de coordinatie ging doen.
Het werd een drama, niet op de gemaakte afspraken verschijnen, zodat ik niet verder kon.
Op eigen houtje veranderingen doorvoeren zonder overleg, overal te laat mee zijn, op het laatste moment bellen als er derden werden ingehuurd waar ik voor moest zijn.
Ik heb het lang volgehouden, maar het is op een conflict uitgelopen, waarbij een ontbinding van de overeenkomst heeft plaatsgevonden.
Op 1 mei is de eindfactuur uitgeschreven en verstuurd, er werd niet betaald en ik hoorde niks van haar.
Na dertig dagen een herinnering gestuurd, geen reactie.
Na nogmaals 5 dagen een brief verstuurd met dreiging van een incassobureau, toen kreeg ik een reactie, "volgens je voorwaarden heb ik nog 14 dagen tijd na de eerste aanmaning, daar wil ik gebruik van maken."
Ze had gelijk, het staat in de voorwaarden, 14 dagen in acht genomen, ik krijg precies na 14 dagen een aangetekende brief, waarin ze het voorstel had, dat ik de nieuwe elektricien moest betalen om de resterende werkzaamheden af te ronden, anders werd de geschillencommissie van de Uneto ingeschakeld.
Ik heb overigens in de eindfactuur geld teruggegeven voor de niet uitgevoerde werkzaamheden.
Per e-mail op 22 juni aangegeven dat inschakeling van de geschillencommissie een uitstekend idee was.
Geen enkele reactie gehad op dat mailtje.
Ik heb in juli tot 2x maal gebeld met de geschillencommisie of er al een klacht was ingediend, tot 2x aan toe een ontkennend antwoord gekregen, waarop ik vervolgens een incassobureau heb ingeschakeld.
Geen enkele reactie, en vandaag een mailtje, of ik het incassobureau wilde stopzetten, want ze waren bezig met voorbreidingen om de kwestie voor te leggen aan de geschillencommisie, waarbij nu de geschillencommisie de schuld kreeg dat het zo lang duurde, en andere oorzaken.
Wat nu te doen? Incassobureau er tussen halen of niet.
Het incassobureau weet dat er misschien een geschillencommisie wordt ingeschakeld en beide partijen, zowel ik als klant moeten zich conformeren met de uitspraak.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37588-incassoprocedure-stoppen-of-doorgaan/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag