• 0

Hoe beoordelen jullie mijn website, feedback gevraagd ?

Omschrijving van je concept:

Via mijn webwinkel verkoop ik oa. bedrukte T-shirts, tops & sweaters met mijn eigen ontwerpen.Alle producten zijn van organische stoffen en hoogwaardige kwaliteit, sweatshop vrij vervaardigd en handgemaakt. Ben momenteel ook bezig met een Mix & Match concept waarbij de shoppers iedere ontwerp, in een groot aantal kleuren, op ieder gewenst T-shirt, top of sweater kunnen bestellen (nog niet online). Hiernaast verkoop ik ook accessoires voor de oa. iPhone/Samsung etc., FairTrade accesoires, en interieur- en laptopstickers.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Begonnen met een Wordpress site met shopplugin maar aan de statistieken te zien was het niet duidelijk dat dit een shop was. Een groot aantal mensen klikten binnen 30 seconden alweer weg...Site nu vernieuwd, een OpenCart shop, ziet er stukken beter uit, mensen zien gelijk de producten en klikken hier ook op.....

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Mijn uitdaging is om mensen bewuster te laten shoppen en nadenken over de kleding die zij kopen. Kleding van de grote winkelketens zijn veelal onder erbarmelijk omstandigheden vervaardigd, en de kwaliteit is zeer matig na een wasbeurt blijft er niets van over. Mag dan lekker goedkoop zijn maar eigenlijk heb je er niets aan als je het na een aantal keer wassen naar de prullenbak kan verwijzen. Met mijn concept wil ik laten zien dat organisch, fairtrade en sweatshopvrij niet suf is maar ook juist harstikke hip kan zijn.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Bedrukte kleding is er natuurlijk in overvloed, maar geen van hen bieden een product aan met ALLE punten waarop ik mij wil onderscheiden van de rest, dus;

 

- Organische stoffen

- Sweatshop vrij vervaardig in USA

- Faitrade/Fairwear

- Fashion forward producten (dit houd in dat de items modern van snit zijn, niet de standaard T-shirts etc.)

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Graag wat feedback over mijn site, de bezoekers zijn er wel maar de conversies blijven uit....Ook vindt ik het lastig om mijn product goed in de markt te zetten op een klein marketing budget...Tot nu toe wel in de Telegraaf gestaan, op radio geweest, er zijn wat artikels geschreven.....Maar het overgrootte deel aan marketing voor mijn doelgroep kost mij toch aardig wat budget op websites zoals I love Fashionnews, Flavourites, HippeShops...Hier graag ook wat goede tips gevraagd, bedankt!

 

Mijn website: http://www.wearheartonsleeve.nl

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

’t Is meer de Winkel van Sinkel: wat kleding, etiketten en telefoonaccessoires.

Van alles wat, maar veel keuze is er niet.

Het gevoel van rommeligheid wordt nog versterkt door de vormgeving, de taal- en spelfouten en het door elkaar gebruiken van jij/u en ik/wij.

 

Misschien is het dus wel positief dat je momenteel nog niet via Google te vinden bent.

 

Link naar reactie
  • 0

Mensen verwachten categorieen van producten links en niet rechts.

Ik moest even goed zoeken voordat ik er achter kwam dat je categorieen rechts staan. Ik zou dit links plaatsen zodat men niet je website vroegtijdig verlaat omdat ze simpelweg geen producten kunnen vinden.

 

Slider boven aan de homepage heeft een heel stuk wit veld. Daar kun je wellicht beter bijv. je usps neerzetten ipv een wit vlak.

 

Verzendkosten in je slider verwerken werkt niet erg bevordelijk. Niet iedereen bekijkt al je slides. Dit kan je beter gewoon direct op de site zetten.

 

Maattabel? Jurkje zwart kan ik in small medium en large bestellen. Maar wat zijn de maten? S in Amerika is XXL in Nederland.

 

Kan niet inzoomen bij product foto's.

 

Little_black_dress als tag? Als Nederlander zoek ik niet op little black dress, maar eerder op kleine zwarte jurk.

 

En deze maattabel kan ik niet lezen hoor ;)

bella%207501%20specs-500x500.png

 

Succes met de verkopen.

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

Je maakt het je bezoekers niet altijd even gemakkelijk. Bijvoorbeeld in je nieuwsbericht over de top met Buddha opdruk. "Shop hem hier" zeg je, maar dat "hier" is niet klikbaar. Als ik onderaan die pagina op "Headlines" klik, zit er een fout in je "Heel veel nieuwe T-shirts" bericht, waardoor ik niet op "lees verder" kan klikken. En ook bij het bericht "Nieuwe site online" is de "lees verder" niet klikbaar.

 

In de winkelwagen vraag je mij om de optie aan te vinken om mijn spaarpunten te gebruiken, maar bij de drie mogelijkheden eronder zie ik die keuze niet terugkomen.

 

Waarom moet ik om de verzendkosten te laten berekenen een provincie en een postcode ingeven? Als ik dat doe geef je aan dat de verzendkosten € 4,70 zijn, terwijl je op de pagina over verzendkosten alleen € 3,95 en € 4,95 als mogelijkheden aangeeft.

 

Je voorwaarden zijn niet in lijn met de Wet Koop op Afstand, je dient namelijk het volledige bedrag terug te storten, inclusief de oorspronkelijke verzendkosten. Ook het verplicht moeten opgeven van een reden voor retournering strookt niet met deze wet, je mag namelijk ook "zonder opgaaf van reden" retourneren en dat kan bij jou niet.

 

Je site is bij mij trouwens heel traag, ik kan me voorstellen dat bezoekers daardoor afhaken.

Link naar reactie
  • 0

De mannen voor mij hebben je al heel wat waardevolle feedback gegeven, ik ga mijn best doen niet in herhaling te vallen...

 

De snelheid van je site is inderdaad heel slecht. Een snelle scan lijkt er op te duiden dat je je webserver deelt met heel veel andere sites. Wil je dit probleem aanpakken, dan moet je investeren in je hosting pakket. Een andere optie is de inzet van een content delivery network, hierbij wordt je site als het ware over meerdere hosts wereldwijd verspreid. Al die servers werken dan samen om jouw site zo snel mogelijk te presenteren aan de bezoekers.

 

Toch een doublure maar van je navigatie en de lay-out van je site word ik niet heel vrolijk. De navigatie lijkt wat random op de pagina geplakt en ik verwacht het ook niet op die plek. Mensen zijn gewoontedieren, niet vergeten. Als je dan toch conventies wilt breken, doe het dan beter en overtuigender dan nu.

 

Je SEO kan ook veel beter. Je haalt veel te weinig rendement uit je title en description, de zogeheten meta data van iedere pagina. Voer dit eens in op google.nl "site:wearheartonsleeve.nl" en dan zie je hoeveel en welke pagina's zijn geïndexeerd en welke title en description ze dan hebben. Dit zien zoekers natuurlijk ook, de title en description zijn jouw allereerste visitekaartje van jouw site, besteed er veel aandacht aan!

 

Kijk ook eens of je leesbare url's uit je webshop software kunt krijgen. Ik zie nu fraaie url's als "http://www.wearheartonsleeve.nl/index.php?route=product/product&product_id=89" terwijl je het eigenlijk hebt over http://www.wearheartonsleeve.nl/telefoonaccessoires/iphone-skin-uiltjes". Zowel mensen als zoekrobots geven de voorkeur aan de tweede versie.

 

Ik krijg ook maar moeilijk mijn vingers achter jouw assortiment, net als Simon. Naar mijn bescheiden idee komt dit omdat de positionering van jouw shop niet deugt. Ik citeer even uit jouw werk:

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Bedrukte kleding is er natuurlijk in overvloed, maar geen van hen bieden een product aan met ALLE punten waarop ik mij wil onderscheiden van de rest, dus;

 

- Organische stoffen

- Sweatshop vrij vervaardig in USA

- Faitrade/Fairwear

- Fashion forward producten (dit houd in dat de items modern van snit zijn, niet de standaard T-shirts etc.)

 

Naar mijn idee weet je zelf heel goed wat je wilt, welke producten jij wilt voeren en waarom jij dat wilt! Je hebt het allemaal prima omschreven maar ik zie het niet terug in je site! Als jij bijvoorbeeld zegt "Organic Fashionable Fairwear from the USA!" dan heb jij de essentie van al je producten al veel duidelijke afgebakend. Een 'keck iPhone hoesje van natuurrubber met een lekkere print made in the USA' past dan opeens wel in het assortiment naast de jurkjes en t-shirts.

 

Ik denk dat er nog veel werk aan de webwinkel is, succes gewenst!

 

iOptimize

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties, erg waardevolle feedback en kan niet anders zeggen dat er wel heel veel ruimte voor verbetering is. Op het slordige af eigenlijk, omdat je in tien sloten tegelijk loopt kijk je over de essentiële punten heen zoals SEO verbetering.

 

Afgelopen maanden lag mijn focus vooral op productpresentatie, de shirts werden eerst plat gefotografeerd en nu mooi vrijstaand gemaakt. Dacht ik origineel te willen zijn met de site layout en look maar kom er (voor de tweede keer, vorige site idem) achter dat dit toch niet in mijn voordeel werkt. Mensen hebben inderdaad bepaalde verwachting over hoe een website eruit zou moeten zien. Zal hier toch aan moeten geloven!

 

Overweeg ook om de telefoon accessoires uit het assortiment te halen om het concept sterker naar voren te laten komen. Het gaat mij in eerste instantie ook om de kleding, maar dacht extra omzet te kunnen genereren door er nog wat producten bij te verkopen.

 

Argument dat er weinig te koop is in de shop ben ik het niet helemaal mee eens, wil geen massaproductie zoals bv. H&M. Het is een collectie, die ieder kwartaal vernieuwd, maar hoop de mensen wel meer keuze te kunnen bieden met mijn Mix&Match concept. Hier kunnen zij zelf de print in iedere gewenste kleur kiezen, en ook kledingitem naar eigen keuze (heb nieuwe modellen klaarliggen, het aanbod wordt uitgebreid)

 

Snelheid van de site is wel erg belangrijk en ga kijken naar een zoomfunctie voor de afbeeldingen zodat ik de formaten wat kleiner kan houden. De site draait inderdaad op server van mijn broer die meerdere websites heeft draaien, dit zou natuurlijk ook de oorzaak kunnen zijn, ik ga dit even uitzoeken.

 

Nogmaals bedankt en zal alle punten die hier genoemd zijn meenemen en implementeren voor verbetering van de site. Uiteraard is nog meer feedback welkom!

Link naar reactie
  • 0

 

De snelheid van je site is inderdaad heel slecht. Een snelle scan lijkt er op te duiden dat je je webserver deelt met heel veel andere sites. Wil je dit probleem aanpakken, dan moet je investeren in je hosting pakket. Een andere optie is de inzet van een content delivery network, hierbij wordt je site als het ware over meerdere hosts wereldwijd verspreid. Al die servers werken dan samen om jouw site zo snel mogelijk te presenteren aan de bezoekers.

 

 

Mijn reactie klopt niet helemaal, ik heb mijn hosting bij mijndomein, adviseer je me om mijn hostingpakket te upgraden ? Moet zeggen dat de website vandaag wel ultra traag is :) Heb even gecheckt op de site van mijndomein, zie eigenlijk niet een keuze in hostingpakketten....Wacht je reactie even af, bedankt.

Link naar reactie
  • 0

Mensen verwachten categorieen van producten links en niet rechts.

 

 

Slider boven aan de homepage heeft een heel stuk wit veld. Daar kun je wellicht beter bijv. je usps neerzetten ipv een wit vlak.

 

 

 

Mag ik vragen wat usps is ? Heb het gegoogled maar behalve de amerikaans postal service komt er niet veel naar voren en het maakt me nieuwsgierig. Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Mijn reactie klopt niet helemaal, ik heb mijn hosting bij mijndomein, adviseer je me om mijn hostingpakket te upgraden ? Moet zeggen dat de website vandaag wel ultra traag is :) Heb even gecheckt op de site van mijndomein, zie eigenlijk niet een keuze in hostingpakketten....Wacht je reactie even af, bedankt.

 

Je hostingpakket bij mijndomein zal zeker niet volstaan. Mijndomein is een budget hoster en doet alleen in shared hosting. Mijndomein zal proberen zoveel mogelijk sites op een webserver te hosten, die sites delen gezamenlijk de host = shared hosting. Het voordeel hiervan is dat het abonnement goedkoop is, het nadeel is dat jij maar een klein deeltje van de capaciteit van die server toegewezen krijgt. En zeker als op jouw server andere zware websites zitten, dan kan dit funest zijn voor de performance van jouw site.

 

Ik zou me absoluut (en snel!) oriënteren op een andere host. Bij voorkeur eentje die ook ervaring heeft met de hosting van e-commerce websites. Er zijn hier heel wat webshop eigenaren actief, je zou bijvoorbeeld Wouter Hol eens kunnen vragen naar zijn bevindingen en tips. Even zoeken voordat je gaat vragen verdient de aanbeveling, ik denk dat dit onderwerp niet voor het eerst ter sprake komt ;)

 

Succes weer!

 

iOptimize

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

- Nette url's maken, dit is eenvoudig te realiseren

- Winkelwagen overzicht en checkout zou ik 2 koloms doen, het is nu te smal. Eigenlijk mag de winkelwagen en de checkout pagina ook wel in 1 kolom.

- De standaard checkout van Opencart is sowieso niet echt geweldig. Er zijn goede extensies te vinden die dit verbeteren.

- Site is traag

- Qua design lijkt mij er nog e.e.a. te doen aan de layout.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Het laden gaat zéér traag! (komt mischien ook wel omdat ik in Indonesië zit maar alsnog. Foto's comprimeren is een must.)

Toch vind ik het wel een overzichtelijke webshop! Al kan het natuurlijk niet conccureren met Indo prijzen :p

 

Nasi sudah menjadi bubur

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Op de site staat nu, op elke pagina, "Er wordt op dit moment onderhoud uitgevoerd aan onze webwinkel.

Onze excuses voor het ongemak. Probeert u het later nog eens."

 

De site wordt al geindexeerd door google en nu heeft elke pagina dezelfde content. Dit is erg slecht voor je SEO.

 

Is het mogelijk om de content op de site te laten staan met de "in onderhoud" melding erboven?

Link naar reactie
  • 1

Zo we zijn precies een maandje verder en er is nogal wat veranderd. Heb geprobeerd alle punten die in dit topic zijn genoemd te verbeteren waaronder:

 

- layout van de site

- snellere host

- url vriendelijke links

- SEO verbetering

- mix en match concept geintroduceerd

- Kiyoh.nl klantbeoordeling

- Webwinkel keurmerk lid

- teksten in nieuws je/jij, kapotte links verbeterd

- verduidelijking van retour

- USP vermeld

 

En vast nog een aantal dingen die ik nu even vergeet, het was in ieder geval een hoop werk en hopelijk zeker niet voor niets!

Dus ik kom weer even bij jullie terug, misschien kunnen jullie de site na deze verbeteringen nog van wat feedback voorzien ?

Zou het wederom weer erg op prijs stellen!

 

@Bo Walta, bedankt voor je compliment, had het inderdaad gezien op FB en Twitter, leuk!

@lenny_h81, dat klopt de site omzetten naar de nieuwe host is niet soepel verlopen, de site heeft daardoor bijna een

week op onderhoud moeten staan, het was een ramp. En lees nu ook het bericht van @Frank Cornet dat dit nogal schadelijk is voor je Google indexering....heel fijn dus!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.