Als een team of organisatie vastloopt of inslaapt, dan kun je ze weer aan de gang krijgen door ze op te schudden. Bijvoorbeeld, als je cursisten te passief worden, dan komen ze na de koffiepauze terug in de lesruimte en blijkt de inrichting 180 graden gedraaid. Als je projectteam inslaapt, dan komen ze op maandagochtend op kantoor en hebben ze andere stoelen en tafels die ergens anders staan en de muren hebben een andere kleur en er hangt andere kunst aan de muur.

Ik ben verhuisd, van een donker huis in Huizen naar een licht appartement in Amsterdam. Beter uitzicht, betere bereikbaarheid, op de fiets de stad in. En dat werkt heel goed op mijn grijze celletjes :-)

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37780-verhuizen-goed-voor-u/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

• 0

Je buereau een slagje draaien was aanzienlijk goedkoper geweest. :) Maar goed om te horen, het zelfde gevoel heb ik wel eens gehad als ik van werkgever wisselde. Herken het wel dat verandering je echt energie kan geven.

• 0

Zo heeft Valve, die allerlei games ontwikkelen, alle bureau's van alle werknemers op wielen staan. Je kan dus wanneer je wil zelfstandig je bureau ergens anders heen rijden.

Dat past ook in hun werkwijzer dat je niet toegewezen wordt aan een project: er zijn allerlei lopende projecten en je gaat meedoen met wat je het leukste lijkt. En dan kan je gewoon je bureau naar het hoekje van het al bestaande team rijden.

• 0

Zo heeft Valve, die allerlei games ontwikkelen, alle bureau's van alle werknemers op wielen staan. Je kan dus wanneer je wil zelfstandig je bureau ergens anders heen rijden.

Dat is een goed idee. Ik moet mijn huis op wielen zetten, dan kan ik regelmatig 's ergens anders wonen. Ik ga daar gelijk octrooi op aanvragen! Ehm, wacht, laat maar.

• 1

Ik moet mijn huis op wielen zetten, dan kan ik regelmatig 's ergens anders wonen. Ik ga daar gelijk octrooi op aanvragen! Ehm, wacht, laat maar.

Volgens mij noemen ze dat een camper :)

Valve doet overigens wel meer leuke dingen in hoe ze werken, hun employee handbook staat online. Je moet er alleen wel echt de juiste soort mensen voor hebben, anders wordt het een zooitje.

• 0

Ik ga daar gelijk octrooi op aanvragen!

volgens mij heeft deze meneer daar al octrooi op ;D

Dat was inderdaad mijn "laat maar" idee. Pipo de Clown. Was ik groot fan van toen ik klein was. Heb Witsche later 's ontmoet, zijn vrouw studeerde met een vriendin van mij. Was wel grappig, om mijn kleuter-idool te ontmoeten als "de man van".

• 0

Ik wissel ook om de zoveel tijd van werkplek, soms zit ik alleen, dan weer in een grote ruimte waar de programmeurs zitten, dan weer met z'n tweeën op een kamer (in die laatste variant zit ik nu). Absoluut een aanrader voor als je voor een kantoorpand gaat kijken: probeer iets te vinden met verschillende soorten ruimtes zodat je kunt afwisselen als je wilt, ik vind dat zelf erg prettig.

• 0

Valve doet overigens wel meer leuke dingen in hoe ze werken, hun employee handbook staat online. Je moet er alleen wel echt de juiste soort mensen voor hebben, anders wordt het een zooitje.

Dit vind ik briljant. Als ik ooit mensen aanneem ga ik of dit één op één kopieren, of er inspiratie uit halen.

Van een wat grotere afstand bekeken, dit is een goede uitwerking van het idee het werk aan de mensen aan te passen, in plaats van de mensen aan het werk, wat nooit lukt. Als je nieuwe medewerker een rondje is, ga je meer uit haar halen en doet ze haar werk met meer plezier en autonomie als ze zelf van haar werk een rondje kan maken, in plaats van dat je haar dwingt een vierkantje te worden.

En het is een heel goed model voor samenwerking, zodat je gebruik kunt maken van de ideeen van iedereen, in plaats van alleen van de managers.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar