• 0

Geschikte hosting

Na een tijd van afwezigheid eindelijk weer op HL.

 

En ik heb gelijk een vraag.

Ik ben bezig met de bouw van een internetapplicatie.

Het enige waar ik nog mee bezig ben is het vinden van een goede

host voor de applicatie.

Mijn vraag is dus: Wie weet een geschikte host?

(En ja ik heb al gezocht, wil alleen ervaringen van anderen horen)

 

Het pakket moet aan de volgende eisen voldoen:

- server: Windows - ISS 5.0 of hoger

- min. 50 mb webruimte

- onbeperkt dataverkeer

- inclusief domeinnaam

- script: ASP

- min. 3 database koppelingen ODBC

- control panel

- subdomeinen

 

Het wordt een website die een hoog bezoekersaantal moet kunnen trekken. Daarom zoek ik een hostingbedrijf met een goede helpdesk, 99% uptime garantie.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb snel even gekeken maar Starhost en 4uhosting bieden geen IIS/Win/ASP combi zoals wordt gevraagd in de eerste post van dit topic.

 

On topic dus maar weer.

 

Tja, ik heb ook gekeken, maar helaas zijn de meeste opties voor mij niet geschikt.

ASP is een absolute eis.

 

Maar in ieder geval bedankt voor de reacties tot zover.

Wie heeft nog meer ervaringen met (on)geschikte hostingbedrijven?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een aantal hosting pakketjes lopen bij vevida.nl,

ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben over de kwaliteit. Nadeel is alleen dat de mail het niet altijd zo goed doet, dit was vooral zo in de tijd dat er onwijs veel spam werd verstuurd hierdoor liepen de spam filters vast.

 

Het is windows hosting, en ze bieden standaard asp + asp.net aan

Link naar reactie
  • 0

Ja dat was ik vergeten te vertellen. Op dit moment maak ik gebruik van Vevida.

Ik moet zeggen dat ik nog geen downtime heb gehad (of niet opgemerkt).

Ik vind alleen de mogelijkheden niet zo uitgebreid.

Geen control panel, geen statistieken, enz.

Standaard maar 25 mb webruimte, het dubbele kost 24 euro meer per jaar.

Plus het feit dat je voor 1gb dataverkeer meer 120 euro per jaar meer betaald.

Misschien zie ik nu te veel beren op de weg, maar als het bezoek erg hoog wordt................

 

Nou ja Vevida staat tot nu nog bovenaan. Tenzij er hier nog een interessante optie voorbij komt.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie tips.

 

WideXS komt bij mij tot nu toe het beste over, maar.......

 

Geen ASP

Geen geschikte databasekoppeling

Boven het budget

 

ADHosting zit wel binnen het budget, maar helaas geen ondersteuning voor ASP en database

 

Nog meer suggesties?

 

www.monsternet.nl Dat host ik mijn eigen site www.automobiliste.nl

Ik weet niet of ze aan je technische eisen voldoen, maar ik ben erg gelukkig met het bedrijf. Klein, maar ik heb nog nooit problemen met ze gehad en ze hebben me altijd goed geholpen.

Jacobien

Link naar reactie
  • 0

Monsternet behoort helaas niet tot de opties. Alleen het duurste pakket is wellicht een optie, maar deze is vele malen duurder dan vergelijkbare pakketten.

 

Kende monsternet nog niet, dus in ieder geval bedankt voor de tip.

 

Link naar reactie
  • 0

Vevida lijkt me helemaal niks, alleen al omdat je van tevoren dataverkeer moet inschatten en betalen. Ga je daar overheen, dan ben je de l*l volgens hun voorwaarden:

 

9.4 VEVIDA Services BV is gerechtigd de Klant de toegang tot het Systeem te ontzeggen of te beperken, indien de Klant in een kalendermaand de in de Overeenkomst overeengekomen hoeveelheid dataverkeer overschrijdt.

 

Daar kun je geen serieuze site op bouwen lijkt me. Bovendien zijn hun prijzen voor extra dataverkeer, zoals je al aangaf, buitenproportioneel hoog. Niet echt een scalable hostingpakket dus.

 

Heb je Prohosting al overwogen? Zie http://www.prohosting.nl/webhosting2/plus.php

Ik ken ze niet maar ze hebben voor zover ik begrepen heb een degelijke reputatie. Enige nadeel is dat ze slechts twee subdomeinen toestaan, maar je zou ze kunnen mailen of daar geen mouw aan te passen is.

 

 

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Net even gekeken bij ProHosting. Ziet er goed uit. Inderdaad jammer van die 2 subdomeinen, maar het is geen randvoorwaarde voor mij.

 

Heeft iemand ervaring met ProHosting?

 

Bedankt voor de tip, Anders.

Link naar reactie
  • 0

Wie van jullie begint ook het gevoel te krijgen dat dit een oneindige "discussie" gaat worden. Er zijn enorm veel hostingbedrijven en enorm veel klanten, dat betekent dat je hier dan ook enorm (...) veel reacties gaat krijgen met elk een andere naam.

 

Misschien kunnen we beter suggesties doen over de criteria waar je op moet letten bij de keuze van een host?

 

Zaken zoals bereikbaarheid helpdesk, locatie servers, aansluitingen op exchanges, letten op "rare garanties", etc. (en ik weet er weer te weinig vanaf om er meer te noemen :P)

 

Natuurlijk blijven persoonlijke ervaringen meespelen, maar je zult er hier veel krijgen over veel bedrijven en dan kom je er nooit aan uit ;-)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ja en dan kan ik zeker alleen verder zoeken >:(

 

;)

Ik ben het met je eens. Om de discussie zinvol te houden:

 

Waar moet je op letten bij het kiezen van hosting?

Wanneer is het zinvol om een eigen server op te zetten?

Wat zijn valkuilen of "addertjes onder het gras" die vaak voorkomen in hostingland?

 

Link naar reactie
  • 0
Waar moet je op letten bij het kiezen van hosting?

Zoek naar een provider die betrouwbaar en solide overkomt. Bel even op, dan weet je gelijk of ze goed bereikbaar zijn via de telefoon. Kijk vooral naar wat je nodig hebt. Veel mensen kunnen dat niet goed inschatten en bestellen een te klein of te groot pakket. Een goede provider kan je (objectief) helpen met het selecteren van het juiste pakket.

 

Wanneer is het zinvol om een eigen server op te zetten?

Daar zijn verschillende goede redenen voor. Ten eerste biedt een eigen server je vrijheid die je op een gedeelte server niet hebt. Het is jouw systeem en jij bepaald (evt. in samenwerking met de beheerder) wat er mee gebeurd. Daarnaast is het vaak goedkoper om een eigen server te nemen wanneer je een hele grote website hebt (denk aan (tien)duizenden bezoekers per dag). Wanneer je ambities hebt om hosting aan te gaan bieden aan klanten is een eigen server ook een goed idee. Tot slot kan een eigen server de oplossing zijn in situaties waar je specifieke software wil gebruiken (zoals ASP), maar geen serieuze provider kunt vinden waar je terecht kunt voor een reguliere shared hosting oplossing.

 

Wat zijn valkuilen of "addertjes onder het gras" die vaak voorkomen in hostingland?

Eerder is dataverkeer al genoemd. Dataverkeer is ook duur om in te kopen voor providers, maar sommige providers rekenen idiote bedragen aan klanten die hun limiet overschrijden. Bedragen als 15 euro of meer per 1GB zijn niet ongewoon. Waar je verder op kan letten is de bereikbaarheid van het hostingbedrijf, want die laat soms te wensen over. Verder draaien voor providers een verouderde configuratie, zoals een PHP versie van 2 jaar oud. Als je serieus bezig bent kan je daar natuurlijk niets mee.

 

Er zijn nog veel meer tips en addertjes onder het gras. Er zijn in dit draadje al wat links genoemd (zoals http://www.hostwise.nl) waar je meer informatie vind over de selectie van een degelijke provider.

Link naar reactie
  • 0

Ben een week of drie klant geweest bij Denit. Boden hosting met Perl en database aan maar na aktivering van het account bleken deze (nog) niet met elkaar te kunnen werken. Moest nog wat geinstalleerd worden waarbij ik moest vertellen hoe... Nog wat ander gezeur gehad waarna ik maar van hun 4 weken niet goed geld terug garantie gebruik heb gemaakt. Vroegen ze wel of ik de kosten voor het aanmaken van de database wilde betalen. Inzet is prima maar verder een hobby clubje wat niet weet hoe de dingen die ze aanbieden werken.

Link naar reactie
  • 0

bedankt. ik vond het er netjes uitzien, maar jouw ervaring brengt me weer op een ander idee. merkte ook dat Denit, ook handelt onder de naam FastNetworks. misschien een vooroordeel, maar daar krijg ik dan al argwaan bij.

hoelang geleden was je klant bij Denit, willemj?

 

het wordt moeilijker dan ik dacht.

ik zag dit als even snel hosting regelen.

voor een simpele website, wegen voor mij de meeste opties niet of nauwlijks mee.

 

ben ik te veeleisend; gezien mijn eisen/wensen (zie start topic)?

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom blijf je telkens maar naar andere bedrijven vragen. Terwijl we je al verschillende goede adressen hebben gegeven die bij jouw eisen aansluiten. Dit wordt namelijk een eindeloos topic anders.

 

Ik zou in jouw geval gewoon de knoop doorhakken en voor een van de bedrijven gaan die aan jouw eisen voldoen en daar dan gewoon mee in zee gaan.

 

Met vriendelijke groet

 

Martijn

Link naar reactie
  • 0

Die shortlist maak ik oa aan de hand van jullie ervaringen.

Het kan inderdaad een eindeloos topic worden.

De opties die tot nu toe zijn genoemd, voldoen blijkbaar niet aan mijn wensen anders had ik de topic al gesloten.

 

Maar goed, als het er meer mensen zijn (zoals Welleke en Tijntje84), die er zo over denken, dan sluit ik de topic :'(

Het laatste dat ik wil is tot vervelings toe doorvragen om een goed hostingpakket.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je bent absoluut niet te veeleisend. Ik heb iedere dag te maken met verschillende klanten, waaronder de spreekwoordelijke bakker op de hoek, maar ook bijv. overheidsinstellingen en andere internetbedrijven. Iedere klant heeft zijn eigen verwachtingen en eisen en dat is maar goed ook.

 

Je moet alleen wel beseffen dat je budget ook moet passen bij je wensen. Als je genoeg budget hebt dan kan Net Collective je een eigen dedicated server aanbieden, met de exacte (software) configuratie die je wenst. Dat is wat de bovenkant van de markt doet en die hebben daar ook het budget voor. Ik krijg echter de indruk dat je op zoek bent naar een goedkopere oplossing.

 

Als je niet het budget hebt voor een dergelijke high-end oplossing dan zal je toch moeten kijken naar bedrijven zoals IS en Protagonist. Je kiest heel bewust voor ASP hosting en dat betekend dat er maar een beperkt aantal hostingproviders beschikbaar zijn die aan jouw wensen voldoen.

 

Op mijn zoektocht de volgende opties tegengekomen:

www.Sylconia.nl

www.netbiz.nl

 

Ik heb nog nooit van deze bedrijven gehoord.

 

Het laatste dat ik wil is tot vervelings toe doorvragen om een goed hostingpakket.

 

Ach, dat valt wel mee hoor. Ik ben blij dat er een groep mensen is die kritisch zijn en willen weten waar ze voor betalen. Net Collective biedt wel een ander type hosting aan (Linux/PHP), maar ook wij moeten het hebben van veeleisende klanten die bewust kiezen voor een uitgebreide configuratie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 69 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.