• 0

Manager niet tekeningsbevoegd...

Ik heb al sinds juli een drietal rekeningen openstaan bij een horeca onderneming.

 

Na de gebruikelijke herinneringen heb ik uiteindelijk een deurwaarder ingeschakeld. Nadat deze een brief had geschreven kreeg ik een voorstel van de manager. Hij wilde wel betalen maar niet alles, kwam er op neer dat ik na al het gezeur ook nog 20% korting moest geven en de kosten.

 

Ik heb een tegenvoorstel gedaan en kreeg vandaag van de overkoepelende BV een brief in de bus.

 

Zij verklaren hierin dat de manager niet bevoegd was en dat hij de opdracht op eigen houtje had gegeven.

Conclusie van hun: ik moest de rekening naar de manager sturen (die ook nog een eigen bedrijfje heeft) en zij gaan de facturen niet betalen.

 

Wat denken jullie...

 

Ik wil hiermee naar de rechter gaan want naast dat ik voor het geld gewerkt heb heb ik er ook een hekel aan om 'genaaid' te worden...

 

Valt er in te schatten wat de rechter van dit verhaal gaat vinden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij geldt: bedrijf moet dokken tenzij je in redelijkheid niet kon veronderstellen dat hij niet tekeningbevoegd was. (altijd lekker, die dubbele ontkenning) Een kleuter die tekent.

 

Het bedrijf kan vervolgens weer een vordering op de manager hebben ter grote van het door jou geëiste bedrag. Fout van de manager, maar dat is niet jouw probleem volgens mij. Jij doet namelijk geen zaken met de manager, maar met het bedrijf c.q. de BV.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Egste was nog, in de overeenkomst stond dat er van te voren betaald moest zijn.

 

Ik kom het scherm afleveren, ik spreek hem aan dat ik de betaling nog niet gezien heb en hij liegt glashard in m'n gezicht dat het 's ochtends overgemaakt is...

 

Was ik toch weer niet wantrouwend genoeg... Jammer dat je zo je vertrouwen in de mensen moet verliezen...

 

Ik kende hem en ook de directeur van de BV niet van te voren. Directeur ken ik nog steeds niet, daar kreeg ik de brief van.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou heel even antwoord afwachten van een van de juristen op dit forum, maar ik zou het volgende doen:

 

Brief terug naar de directeur dat je een vordering op de BV hebt en niet op de manager. Die zul je innen ook. Koste wat kost. Wens hem veel succes bij het terughalen van het geld bij de niet tekeningsbevoegde manager.

 

Laat hem kiezen: of alles nu, of straks nog veel meer betalen nadat de rechter uitspraak heeft gedaan.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Valt er in te schatten wat de rechter van dit verhaal gaat vinden?
Toen ik zocht op uitspraken van de rechtbank in gelijkwaardige zaken vond ik een duidelijke post van HL-lid StevenK

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=50;action=display;threadid=21532

 

Goed voorbeeld! Dacht al zoiets... :)

 

Dus: gewoon doorzetten. En de BV is waar jij de vordering hebt, niet bij die manager.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Update:

 

Zojuist de grote baas van de achterliggende BV aan de telefoon gehad...

 

Natuurlijk het bekende riedeltje dat de bedrijfsleider dit soort dingen niet mag beslissen...

 

Maar, hij wilde het wel graag 'netjes afronden' met mij... De ongeveer 1000 euro aan kosten die op de oorspronkelijke factuur van 4000,- ex btw kwamen van de rente en de deurwaarder daar deed hij niet aan (?!).

 

Hij deed me het genereuze voorstel van 2000 euro. Dat kon ik dan woensdag al op mijn rekening hebben en dat was heel fideel van hem want als ik het niet deed en de rechtzaak zou winnen dan was de BV waar de vordering op was toch leeg en van een kale kip kun je niet plukken..... Argggg

 

Ik wordt zo moe van dit soort mensen die zeggen dat ze netjes zijn en ondertussen de hele kluit belazeren.

Met 2000 euro ga ik zowiezo niet akkoord, dan maar naar de rechter.

 

Welk tegenvoorstel ik zou kunnen doen ben ik nog niet over uit, misschien wel niets.

Link naar reactie
  • 0

Update:

 

Zojuist de grote baas van de achterliggende BV aan de telefoon gehad...

 

Natuurlijk het bekende riedeltje dat de bedrijfsleider dit soort dingen niet mag beslissen...

 

Maar, hij wilde het wel graag 'netjes afronden' met mij... De ongeveer 1000 euro aan kosten die op de oorspronkelijke factuur van 4000,- ex btw kwamen van de rente en de deurwaarder daar deed hij niet aan (?!).

 

Hij deed me het genereuze voorstel van 2000 euro. Dat kon ik dan woensdag al op mijn rekening hebben en dat was heel fideel van hem want als ik het niet deed en de rechtzaak zou winnen dan was de BV waar de vordering op was toch leeg en van een kale kip kun je niet plukken..... Argggg

 

Ik wordt zo moe van dit soort mensen die zeggen dat ze netjes zijn en ondertussen de hele kluit belazeren.

Met 2000 euro ga ik zowiezo niet akkoord, dan maar naar de rechter.

 

Welk tegenvoorstel ik zou kunnen doen ben ik nog niet over uit, misschien wel niets.

 

Ligt het dossier nog bij de deurwaarder? Zoja dan zou ik de klant doorverwijzen naar de deurwaarder of de deurwaarder vragen contact op te nemen met de klant.

 

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

28 augustus schrijf je naar de rechter te willen, dan moet je gewoon doorpakken en beslag (laten) leggen. HL lost niks op aan jouw coulante houding. Je levert tot drie keer toe diensten bij betaalconditie vooraf...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als je gerechtvaardigd mocht vertrouwen op de bevoegdheid van de manager, dan is de vennootschap waarvan hij manager is toch gebonden. Dat is de derdenbescherming. Er moet o.a. ook gekeken worden naar de positie van de vertegenwoordiger. Zijn er vaker verplichtingen aangegaan door de manager en door de vennootschap betaald? Dan is dat een sterke aanwijzing dat je gerechtvaardigd mocht vertrouwen op de bevoegdheid van de manager.

 

Groet,

Saskia

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
  • 1

Update:

 

Twee dagen voor de rechtzaak werd ineens het oorspronkelijke factuurbedrag aan me overgemaakt.

De kosten werden niet betaald dus de rechtzaak ging gewoon door...

 

Daar was kwam hij niet opdagen en over de twee dagen doet de rechter uitspraak.

Ik verwacht dat hij ook voor de kosten op moet draaien...

 

Lekker handig gespeeld van hem...

Link naar reactie
  • 0

Update:

 

Twee dagen voor de rechtzaak werd ineens het oorspronkelijke factuurbedrag aan me overgemaakt.

De kosten werden niet betaald dus de rechtzaak ging gewoon door...

 

Daar was kwam hij niet opdagen en over de twee dagen doet de rechter uitspraak.

Ik verwacht dat hij ook voor de kosten op moet draaien...

 

Lekker handig gespeeld van hem...

 

Goed dat je toch bent doorgegaan. Dat soort lui denken met een grote bek alles te kunnen regelen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.