Ga naar inhoud

Reclame maken met vergelijkingen naar concurrenten

Geplaatst:

Joklelab

Hallo! :)

 

Ik wilde graag voor mijn site die (web)diensten aanbiedt reclame maken waarin ik mezelf vergelijk met concurrenten.

Ik weet vrij zeker dat ik goedkoper ben dan mijn concurrenten en dat wil ik uiteraard niet onder stoelen of banken steken, maar hoever mag je hierin gaan?

 

Zelf heb ik onderstaand linkje gevonden, maar dit gaat niet over diensten:

http://www.financieel-ondernemen.nl/artikelen/171/Is-vergelijkende-reclame-eigenlijk-toegestaan-/

Dit is slechts 1 bron en ik heb geen idee hoe actueel dat dit is.

 

Heeft iemand ervaring met vergelijkingsreclame? Of kan iemand me wijzen op meer diepte informatie over dit onderwerp?

 

Alvast bedankt!

 

Clean and simple. Adressen opzoeken of de postcode database in uw site?

Featured Replies

Geplaatst:

Chappelin

Hoi Joklelab!

 

Top dat jouw product hier bovenuit steekt :)!

 

Naar mijn idee is het niet verkeerd om te vergelijken met soortgelijke producten,

mits die informatie klopt.

Zodra je verwijst met een kleine link naar de pagina van het bedrijf waar informatie over dat product staat,

is er niets aan de hand en doe je geen valse beloftes.

 

Daarnaast is het ook nog eens een stukje credibility ;),

als je met echte LINKS kunt laten zien dat jouw product beter is,

wie zal het dan nog ontkennen?

Geplaatst:

Joklelab

  • Auteur

Dank voor je reactie! Helemaal mee eens, maar het bewijs is juist het lastige, een productvergelijking kun je vaak niet met 1 of 2 linkjes. In drukwerk is dat sowiesie onbegonnen werk. Digitaal kun je wel een goed vergelijkend onderzoek inclusief prijzen en linkjes online zetten, maar ik verwacht dat mensen geen behoefte hebben aan een compleetcompleet vergelijkend warenonderzoek.

 

Ik zal de vraag korter formuleren:

Stel je adverteert in Adwords met de tekst:

 

"Mijn productnaam"

Goedkoper dan "concurrentnaam"!

 

Mag dat? Dit wil ik overigens niet doen hoor :P, maar ik ben gewoon benieuwd wat de grenzen hiervan zijn. Nogmaals dank!

Clean and simple. Adressen opzoeken of de postcode database in uw site?

Geplaatst:

Maarten Stevens

Of het mag: Regels Vergelijkende reclame (Zie Vergelijkende Reclame)

 

Toch zou ik dat niet zou doen.

Ten eerste maak je ook "reclame" voor de ander. Mensen gaan op die site kijken en misschien kiezen ze daarvoor (er is meer dan prijs alleen waar men op let!)

Ten tweede zou ik (als je mij zou noemen) direct even mijn prijzen aanpassen en is direct je gehele campange nutteloos. Tevens mag het dan niet meer omdat het niet meer klopt.

 

Ik zou de reclame niet op concurenten richten. Je kunt wel zeggen dat je de laagste prijs garantie geeft oid maar ga geen namen noemen.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Geplaatst:

Bugno

Eens met Maarten. Naast niet chique is het bovendien denk ik contraproductief (zoals gezegd, doordat je ook de naam van je concurrent bekendheid geeft).

 

Ik zou me sowieso sterk afvragen of je vooral wilt focussen op je prijs. Het maakt je erg kwetsbaar, omdat je het gevaar loopt dat de concurrentie er voor kiest om (in ieder geval met een aantal diensten) onder jouw prijs te gaan zitten, waardoor je gehele concurrentievoordeel verdampt.

 

Ik weet niet in welke branche je precies actief bent, maar zijn er geen andere gebieden waarop je de concurrentie kan verslaan?

The Improvement Mirror. Sales- en marketingadvies voor het MKB

www.the-improvementmirror.nl

Geplaatst:

TwaBla

 

De verkeersregels in het economisch verkeer zijn niet zo duidelijk als in het gewone verkeer. Er is een domein van wat mag en een domein van wat niet mag, en een grijs gebied daar tussenin. Je hebt vast al op vergelijkende reclame gezocht en dus ook de wet gevonden. Dan kan je je vragen dus ook zelf beantwoorden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Joklelab

  • Auteur

Bedankt allemaal.

Eens met iedereen hierboven. Ik denk ook dat het niet netjes is en wel eens contraproductief kan werken, maar het was maar een gedachtenspinsel. Misschien was hier iemand die er (slechte/goede) ervaring mee heeft gehad.

 

N.b. Prijs is een belangrijk concurrentiepunt voor mij, maar natuurlijk niet het enige.

 

Clean and simple. Adressen opzoeken of de postcode database in uw site?

Geplaatst:

Chappelin

Top!

 

Belicht ook voornamelijk die andere USP's!

Één ervan is je prijs.

 

Heb het niet eens over CONCURRENTEN.

Die bestaan niet. JIJ kunt de potentiële klant helpen!

 

Geplaatst:

Tonino

Even inhakend,

 

Wat die je als je concurrent een laagste prijs garantie geeft? Terwijl jij een stuk onder zijn prijs zit?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.