Chappelin Geplaatst: 17 september 2012 Chappelin 39 2 Geplaatst: 17 september 2012 Hi Higherlevelers! Zoals jullie zagen aan de leuke 'futuristische' topic-discussie in de Innovatie-groep, hou ik ervan om mijn bedrijf aan te passen aan de toekomst, zodat men denkt: wow, die kijkt vooruit! Nu kwam ik erachter dat meer en meer websites die ook dit streven een simpele website met een video op hun homepage (die meestal ook responsive is) hebben, een korte animatie van 1 minuut die hun product dan uitlegt en als het ware 'verkoopt'. (Een zogenaamde Explainer Video). Nu raadpleegde ik (of kan 'pleegde ik raad' tegenwoordig ook?!) mijn grote vriend Google, om te kijken welke bedrijven in Nederland deze filmpjes leveren. De 3 websites die ik het meest tegenkwam: - letssay.nl - funk-e.nl - in60seconds.nl (+ hiernaast nog heel veel bedrijfjes die ook video filmen etc. Meer bedrijfsfilm-achtig) Heeft iemand ervaring met het laten maken van dit soort videos (wat mag dit kosten?) en wellicht met een van de bovenstaande bedrijven? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38260-ervaring-met-explainer-videos/ Delen op andere sites More sharing options...
0 Sabra Geplaatst: 17 september 2012 Sabra 1,2k 109 Geplaatst: 17 september 2012 Ik heb een aantal keer zo'n soort pitch filmpje laten maken voor klanten, en de prijzen lopen uiteen (en in mijn geval ook nog eens paar jaar verouderd dus niet relevant). Het lijkt me het makkelijkst als je gewoon wat offertes aanvraagt niet? Blauw Luipaard blogt Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38260-ervaring-met-explainer-videos/#findComment-397303 Delen op andere sites More sharing options...
0 Edo van Santen Geplaatst: 18 september 2012 Edo van Santen 2,7k 1 119 Geplaatst: 18 september 2012 tsja, wat kost dat. het is bijna dezelfde vraag als "wat kost een auto?" tussen €300 en €300.000. De kosten hangen erg af van je wensen en de complexiteit van het product. De prijsstelling wordt onder andere bepaald door: - doelstelling; - script; - opnamelocatie; - opnames (eenmansband (licht, geluid, video) of complete crew); - reis- en verblijfskosten; - editing; - voice-over; - muziek; - graphics en animaties - postproductie; Kortom, deze vraag valt niet zo eenvoudig te beantwoorden. Zoek een paar producenten, bekijk hun portfolio of showreels. Degene die je aanspreken, nodig je uit voor een offerte. Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Wijze oude man |Mentor | Pitcholoog (c) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38260-ervaring-met-explainer-videos/#findComment-397416 Delen op andere sites More sharing options...
0 Nick-FB Geplaatst: 18 september 2012 Nick-FB 13 0 Geplaatst: 18 september 2012 Hey chappelin Ik heb je vraag gezien en ik zal het een en ander vertellen over deze 'explainer' video's Er zijn veel verschillende Sales video's en er zit natuurlijk allemaal een andere prijs in al moet ik 1 ding zeggen een Sales Video op je website is de beste investering in je website die je kunt maken (later begrijp je deze statemant) Een Sales video kan je gebruiken om jouw product/dienst te explainen(als het een lastig product is kan uitleg nodig zijn(voorbeeld beneden) en te verkopen (wat de bedoeling is van elke video) je kan in jouw video de attentie, de probleem definitie en de oplossing van jouw klant in 1 of 5 minuten fantastisch uitleggen. een voorbeeld: ik heb een webdesign & marketing studio en mijn doelgroep is de ondernemer & bedrijven die hun verkopen willen verhogen. nou kan ik als een schone website hebt een video eraan toevoegen om meer klanten aan te trekken en mijn verkopen te verhogen ik heb hier stukjes van een script(niet alles maar een paar belangrijke puntjes) hij is in het engels. A - Attentie hier spreekt hij precies die persoon aan waar deze video aan is gericht aan ondernemers/Entrepreneurs in amerika Hi There, by finding this website you've discovered a little secret... … ….we're guessing you have a business with a website or you just have a website, and are looking for a way to boost your business a and have more consistent sales. and if you're like us, you've done absolutely everything to get your very own website set up. PD - Probleem definitie je legt uit wat het probleem is van deze persoon however, that was the easy part, the hard part is getting people to actually buy your product or sign up for your services or both. maybe you are frustrated that your website isn't performing as well as it should, or your sales just aren't living up to that cash making dream you had when you first launched the site, or you don't understand why your potential customers don't see the value you offer. (I'm going to show you how to do just that) PC - Proof & Credibility een paar studies als bewijs PC kan van alles zijn According to a recent study by CBS, the average time a person stays on a website is less than 35 seconds. 35 SECONDS, this means in about a half a minute you need to grab his or her Attention or you NEVER will see this visitor ever again. Here's a little secret most people don't know People don't really read the pages on a website, they scan S - Solution de oplossing voor zijn probleem An Unlimited Sales Video will use our Patented 3 Tools Technology to Engage, Excite and Interest your visitor We combine Tried & Tested Methods together with our knowledge on sales videos with our Technology for an Unlimited force to be reckoned with We have field tested our videos to the point that our Unlimited Sales Video's are some of the best in the business and if that is not enough, let me introduce you to our technology for an Unlimited effect. 3TT our 3 Tools Technology will E E - Engage your customer using formulas that we will personalize for your business for maximum effectiveness S S - Sounds, using different sounds to spike your visitors interest using professional voice overs and background music V V - Visually excite your customer with different pictures that will tell the core message of you business better then a sales copy of 20,000 words We understand that marketing is hard you can be rest assured that we handle your trust in us with upmost care and professionalism. We will Build a Sales video that will give you Unlimited options for your business at the end of the day its taking the hard marketing work out of your hands and let you work FOR your business not IN. Your professional Sales Video will include: - - A HD quality video - - audio recorded by a professional voice over artist - - effective graphic and text to hook attention - - professionally crafted script or you can use your own - - 1 royalty free audio background track - - and of course we enhance your video with our 3 Tools Technology© still thinks that Sales Videos don't workt then guess what... you reached the end of this video, We had you Engaged, peaked your Interest through a Voice-Over and excited you through Visual pictures, CA- Call to Action zeggen hoe ze jouw product/dienst zo snel mogelijk kunnen gebruiken What are you waiting for, fill in the form for a Consultation on {company} can take the marketing out of your hands and help Boost your business. Nou er zijn natuurlijk verschillende kwaliteiten van video's en er zijn wel een paar puntjes waar je naar moet kijken - hoe ziet de video eruit die Sales video-bedrijf zelf heeft hieraan kan je zien wat voor kwaliteit je zelf krijgt. - kijk naar het portfolio zodat je hier een nog duidelijker beeld van krijgt er zijn verschillende soorten video's maar degene waar je je het beste op kunt richten zijn - 2/3d video's - teken animatie in60seconds gebruikt dit het meest. - Real life videos met een video crew nou wat een video moet hebben is dit - 1-5 minuten - HD kwaliteit - Voice-Over maar geen 'cheesy sales guy' - graphics en animaties - Script - achtergrond muziek Prijzen - 500 kwaliteit is goed maar toch simpel 2000- 3000 alles erop en eraan zeer goede kwaliteit Real life video's ik heb hier geen voorbeeld van maar 3-6 ben je wel kwijt Dit lijkt veel geld en dat is het ook maar is ook de beste investering die je kunt maken Nou de kracht in een automatische videotje die afspeelt ligt in het feit dat binnen 6 seconden deze persoon weet of dat dit voor hem is VOORBEELD: als jouw bedrijf Real life video's verkoopt voor Fysiotherapeuten En er komt een fysiotherapeut op jouw website en hij scant jouw website en denkt 'nou volgens mij kan deze website mij niet helpen' en dan speelt het videootje zichzelf af (automatisch) en de eerste 2 zinnen is: Hallo daar ben jij een fysiotherapeut die het niet lukt om zijn praktijk in de markt te brengen of zoek je gewoon een manier om jouw persoonlijkheid aan jouw klanten te laten zien zodat ze sneller voor jouw kiezen. dan is de attentie van deze persoon gegrepen en begrijpt gelijk dat deze website iets voor hem kunt betekenen dat gecombineerd met een script dat de probleem definitie en oplossing van hem weergeeft grafische tekst die hem aan visueel gegrepen houdt een voice-over die hem door heel de video uitlegt wat deze website voor deze fysiotherapeut kunt betekenen en een achtergrond muziekje die zeer relaxt is, is de enige vraag nog waar kan ik tekenen? en als je denkt dat wat ik zeg totaal niet klopt dat kan best waar zijn dus kijk hier even naar: Did you Know that 80% of website Visitors don't Read, They SCAN. And the Average visit time is 34 Seconds With proper optimization, video increases the chance of a front-page Google result by 53x Times. - Site visitors who view video stay Two minutes longer on average and are 64% more likely to purchase than other site visitors - 52% of consumers say that watching product videos makes them more confident in their online purchase decisions. When a video is information-intensive, 66% of consumers will watch the video two or more times - On the average Web page, users have time to read at most 28% of the words during an average visit; 20% is more likely. http://www.invodo.com/html/resources/video-statistics/ http://www.useit.com./alertbox/percent-text-read.html http://royal.pingdom.com/2012/01/17/internet-2011-in-numbers/ natuurlijk zit er nog veel meer achter om een video te maken maar ik denk wel dat ik wat licht op de zaak heb geworpen Als iemand vragen heeft laat het weten Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38260-ervaring-met-explainer-videos/#findComment-397442 Delen op andere sites More sharing options...
0 Chappelin Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Chappelin 39 2 Geplaatst: 18 september 2012 Niet zo'n erg overzichtelijke post Nick-FB! Toch bedankt voor de informatie, ik was er zelf ook al achtergekomen! Ik zal voor andere geïnteresseerden even navraag doen bij een aantal bedrijven en hier hun prijzen/werkwijzen posten! Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38260-ervaring-met-explainer-videos/#findComment-397468 Delen op andere sites More sharing options...
0 Chappelin Geplaatst: 25 september 2012 Auteur Chappelin 39 2 Geplaatst: 25 september 2012 Voor ieders informatie: Ik heb bij alle drie geïnformeerd en bij allen ligt de prijs tussen de 1500 en de 3000 euro. (Afhankelijk van stijl, tijd etc.) Dus, dan is het een kwestie van kiezen op persoonlijkheid, frisheid en creativiteit! Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38260-ervaring-met-explainer-videos/#findComment-398557 Delen op andere sites More sharing options...
0 Jeroen Bakker Geplaatst: 25 september 2012 Jeroen Bakker 9,9k 462 Geplaatst: 25 september 2012 Valt me érg mee die prijzen! Daarvoor is dit best te doen, ik had ze flink hoger verwacht eerlijk gezegd. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38260-ervaring-met-explainer-videos/#findComment-398563 Delen op andere sites More sharing options...
0 TwaBla Geplaatst: 25 september 2012 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 25 september 2012 Zoals jullie zagen aan de leuke 'futuristische' topic-discussie in de Innovatie-groep, hou ik ervan om mijn bedrijf aan te passen aan de toekomst, zodat men denkt: wow, die kijkt vooruit!. Ja wow die waren wat leuk. Dolletjes. Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38260-ervaring-met-explainer-videos/#findComment-398564 Delen op andere sites More sharing options...
0 WalterBrokx Geplaatst: 7 oktober 2012 WalterBrokx 758 97 Geplaatst: 7 oktober 2012 Ik sluit me aan bij Edo; het hangt van veel dingen af. Portfolio's kijken en offertes aanvragen is 'the way to go'. BrokxMedia - Videoproducties & -marketing Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38260-ervaring-met-explainer-videos/#findComment-400193 Delen op andere sites More sharing options...
Chappelin
Chappelin
Hi Higherlevelers!
Zoals jullie zagen aan de leuke 'futuristische' topic-discussie in de Innovatie-groep,
hou ik ervan om mijn bedrijf aan te passen aan de toekomst,
zodat men denkt: wow, die kijkt vooruit!
Nu kwam ik erachter dat meer en meer websites die ook dit streven
een simpele website met een video op hun homepage (die meestal ook responsive is) hebben,
een korte animatie van 1 minuut die hun product dan uitlegt en als het ware 'verkoopt'.
(Een zogenaamde Explainer Video).
Nu raadpleegde ik (of kan 'pleegde ik raad' tegenwoordig ook?!) mijn grote vriend Google,
om te kijken welke bedrijven in Nederland deze filmpjes leveren.
De 3 websites die ik het meest tegenkwam:
- letssay.nl
- funk-e.nl
- in60seconds.nl
(+ hiernaast nog heel veel bedrijfjes die ook video filmen etc. Meer bedrijfsfilm-achtig)
Heeft iemand ervaring met het laten maken van dit soort videos (wat mag dit kosten?)
en wellicht met een van de bovenstaande bedrijven?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38260-ervaring-met-explainer-videos/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag