• 0

Flex BV oprichten als holding van Delaware

Ik ben van plan om een Delaware LLC op te richten en daaraan een FLEXBV als holding te koppelen en had een paar vragen hierover en hoop dat jullie me kunnen helpen met het beantwoorden van onderstaande vragen.

 

-Klopt het dat ik geen verplichte DGA salaris hoef uit te keren, aangezien alle aandelen in handen zijn van een Delaware?

H-oe verloopt de aanvraag van een BTW nummer voor een flexbv?En gaan ze dan uit van de gegevens van de Delaware of mijn eigen persoonlijk gegevens?

-Wat is de beste manier om zelf te kunnen handelen vanuit de flex BV, moet ik bijvoorbeeld mezelf aanstellen als directeur van de flex BV?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Dogan,

 

Als alle aandelen van de FlexBV in handen zijn van de Delaware LLC is de Delaware LLC de Holding (=Houdstermaatschappij) en niet de Flex BV.

 

Als jij meer dan 5% van de aandelen bezit van de Holding en arbeid verricht voor de Holding en/of werkmaatschappij val je gewoon onder de regels voor het gebruikelijk loon.

 

De overige vragen zijn vrij standaard en kun je terugvinden via de zoekfunctie op deze site.

 

Waarom ben je eigenljk van plan gebruik te maken van een Delaware LLC? Wat is je voordeel?

 

Succes,

 

Odeon

Link naar reactie
  • 0

Daarbij opgemerkt dat het land waar de LLC opgericht is (USA) niet beslissend is t.a.v. je belastingplicht in NL.

Als de feitelijke leiding van de Delaware LLC in NL ligt, dan valt de Delaware LLC ook onder de NL VPB wetgeving (naast de USA wetgeving als land van origine).

 

Ik sluit me aan bij Odeon, waarom een Delaware LLC als holding?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beste Odeon,

 

De reden was eigelijk dat ik geen vaste DGA salaris aan mezelf wilde toekennen, en dacht dat dit dus niet hoefde als je een holding zou hebben, waardoor ik dan alleen Vennootschapsbelasting zou moeten betalen, maar waarschijnlijk verkeerd geinformeerd en te makkelijk gedacht.

Link naar reactie
  • 0
Waarom een exoot zoals een Delaware, alleen om DGA salaris te voorkomen?

Waarom sowieso een DGA salaris voorkomen?? Als het geld toch naar privé moet is een (basis) DGA salaris belastingtechnisch gunstiger dan VPB+Dividendheffing, en het lijkt mij dat een laag DGA salaris een stuk makkelijker te verantwoorden valt dan helemaal geen salaris.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Nobert,

 

Ik werk als freelancer en heb soms maanden geen opdracht en lijkt het mij pijnlijk om per maand nog afdrachten te doen over een vastgesteld dga salaris. Dan heb ik liever dat ik over de totale winst VPB betaal en als ik geld nodig heb, dit als dividend laat uitkeren en de rest in de onderneming hou.

Link naar reactie
  • 0
Ik werk als freelancer en heb soms maanden geen opdracht en lijkt het mij pijnlijk om per maand nog afdrachten te doen over een vastgesteld dga salaris. Dan heb ik liever dat ik over de totale winst VPB betaal en als ik geld nodig heb, dit als dividend laat uitkeren en de rest in de onderneming hou.

Volgens mij maak je een enorme denkfout, Geen opdracht = geen werkzaamheden = geen DGA salaris. Ik zou eens overleggen met een goede fiscalist! Per saldo betaal je met VPB + uit dividenden meer belasting dan met een basis DGA salaris!

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.