Zoals bekend verandert het BTW-percentage van 19 naar 21%
Dit betekent niet alleen het aanpassen van je verkoopprijzen als je incl. BTW levert, maar ook dat de BTW-berekeningsmodule (module is een groot woord, maar weet even geen betere term) in webshopsoftware aangepast moet worden.
Als er sprake is van huur van webwinkelsoftware, zoals momenteel nog in mijn geval, dan komt het volgende discussiepunt naar voren:
Is het het verhuurder van webwinkelsoftware toegestaan kosten te berekenen om die aanpassing door te voeren?
Natuurlijk is dat afhankelijk van de overeenkomst die ten grondslag ligt aan de verhuur.
Daar staat in dit geval in genoemd dat de vergoeding die maandelijks wordt betaald bestaat uit:
- Een vergoeding voor de hosting
- Een vergoeding voor een licentie op de software incl. onderhoud.
De leverancier stelt zich op het standpunt dat de BTW-verhoging niet te voorzien is door leverancier en dus door mag en kan worden berekend.
Ik stel met op het standpunt dat een juiste BTW-berekening onderdeel is van goed functionerende software waarvoor ik al een vergoeding betaal en dus een aanvullende factuur niet aan de orde is.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Frans Sijtsma
Frans Sijtsma
Zoals bekend verandert het BTW-percentage van 19 naar 21%
Dit betekent niet alleen het aanpassen van je verkoopprijzen als je incl. BTW levert, maar ook dat de BTW-berekeningsmodule (module is een groot woord, maar weet even geen betere term) in webshopsoftware aangepast moet worden.
Als er sprake is van huur van webwinkelsoftware, zoals momenteel nog in mijn geval, dan komt het volgende discussiepunt naar voren:
Is het het verhuurder van webwinkelsoftware toegestaan kosten te berekenen om die aanpassing door te voeren?
Natuurlijk is dat afhankelijk van de overeenkomst die ten grondslag ligt aan de verhuur.
Daar staat in dit geval in genoemd dat de vergoeding die maandelijks wordt betaald bestaat uit:
- Een vergoeding voor de hosting
- Een vergoeding voor een licentie op de software incl. onderhoud.
De leverancier stelt zich op het standpunt dat de BTW-verhoging niet te voorzien is door leverancier en dus door mag en kan worden berekend.
Ik stel met op het standpunt dat een juiste BTW-berekening onderdeel is van goed functionerende software waarvoor ik al een vergoeding betaal en dus een aanvullende factuur niet aan de orde is.
Graag jullie visie hierop
Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38420-doorberekenen-webshop-aanpassing-voor-btw-berekening-terecht/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag