• 0

Deelnemers voor focusgroep "Duurzame Investeerder" gezocht

Beste allemaal,

 

Met wat collega's ben ik een nieuw crowdfunding platform voor duurzame ondernemers en investeerders op aan het zetten. Omdat we goed willen aansluiten bij de wensen en behoeftes van duurzame investeerders, zijn wij op zoek naar duurzame investeerders die ons, via deelname aan een focusgroep-bijeenkomst, feedback willen geven op de propositie / positionering zoals wij die nu voor het platform in gedachten hebben.

 

Als het goed is, is mijn mail adres zichtbaar voor iedereen. Graag nodig geïnteresseerden uit, om mij te mailen. Bij voorbaat dank voor alle reacties.

 

Groeten,

 

Barry

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Investeringsproposities via crowdfundingplatforms bieden zelden een met tijd en risico verdisconteerd rendement. Beginnende bedrijven opereren haast nooit met een rendement op geïnvesteerd vermogen hoger dan de kosten van kapitaal. Als je terugrekent wat een verkoop na een aantal jaren minimaal moet opleveren om de investering op netto contante waarde basis neutraal te maken, is dit meestal een prijs boven de waarde, en daarmee een onrealistisch bedrag.

 

Wat zo goed als alle crowdfundingplatforms momenteel missen, is een degelijke analist die selecteert op waardecreërende initiatieven (die in jouw geval ook nog eens duurzaam moeten zijn). Pas als het rendement het genomen risico overtreft, treedt waardecreatie op. Toch worden dikwijls initiatieven aangeboden die duidelijk geen met tijd en risico verdisconteerd rendement genereren.

 

Qua USP zou je hier wat mij betreft op moeten richten. Bied enkel duurzame initiatieven aan die tevens een met tijd en risico verdisconteerd rendement bieden.

 

CNOOP Corporate Finance | M&A | Financiering | Due diligence | Bedrijfswaardering

Boec | Menselijk kapitaal

Link naar reactie
  • 0

Beste SCA,

 

Heb je een email adres waarop ik je kan mailen?

 

Groeten,

 

Barry

 

Hoi Barry,

 

ik was mijzelf niet aan het aanbieden via mijn reactie.

 

Mocht je een algemene vraag hebben, dan kan je deze stellen via dit forum. Mogelijk schieten derden ook wat op van de conversatie.

 

Mocht je een persoonlijke vraag hebben, dan kan je me een PM sturen. Mijn mail toon ik liever niet op een openbaar forum.

CNOOP Corporate Finance | M&A | Financiering | Due diligence | Bedrijfswaardering

Boec | Menselijk kapitaal

Link naar reactie
  • 0

Als iemand het heeft over een crowd funding platform dan denk ik vooral aan een website waar ondernemers hun plannen aan een zeer grote groep gebruikers voor kan leggenin de hoop dat vele van deze consumenten een micro investering doen in het project.

 

Als jij het hebt over een crwodfunding platform waar een zeer kleine groep investeerders de crowd vormen. Dat staat dus haaks op het crowd funding principe waar veel mensen een klein bedrag in hetzelfde project stoppen.

 

En dan begrijp ik dus niet waarom je het over crowd funding hebt terijwl het feitelijk een kleine groep (incrowd) is.

Ook snap ik dan niet waarom het een platform noemt terwijl je als het om een kleine groep investeerders gaat niet echt een platform nodig hebt zoals bijvoorbeeld dat van CrowdAboutNow.

 

Link naar reactie
  • 0

Als iemand het heeft over een crowd funding platform dan denk ik vooral aan een website waar ondernemers hun plannen aan een zeer grote groep gebruikers voor kan leggenin de hoop dat vele van deze consumenten een micro investering doen in het project.

 

Waarom zo hekelig? Het fenomeen is in ontwikkeling. Daar kunnen allerlei varianten op ontstaan, dus de precieze definities en persoonlijke interpretaties zijn wat minder belangrijk. Network funding kan een interessante variant zijn. Noem het community funding!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind "duurzaam" sowieso al een onbeduidend woord.

 

"Duurzame investeerders" zijn investeerders die het lang uithouden of zeer zuinig leven ;D

 

"Investeerders in duurzaamheid" zijn investeerders die in duurzame projecten actief zijn ;).

 

“Investeerders in duurzame innovatie” : Nog beter, bezig zijn met duurzame ideeën :).

 

Sorry (TwaBla) , voor het muggenziften.

 

Link naar reactie
  • 0

Er is een crowdfunding-site waar je kunt investeren in andermans zonnepanelen. Ik zal de naam niet noemen om de schijn van spam te vermijden, maar het is iets met 'voor elkaar' en eerder genoemde zonnepanelen. De site is een afgeleide van een ander crowdfundingplatform (ook iets met 'voor elkaar').

Op dat platform worden proposities in verschillende categorieën ingedeeld, en één daarvan is 'duurzaam' o.i.d.

Zie hier je concurrentie.

 

Ik vind het interesssant, ik vind duurzaamheid belangrijk, ik ben helaas geen investeerder :(

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • -2

Beste Barry Pieters,

 

Ik weet dat veel Nederlanders goed zijn in gebakken lucht verkopen, maar dit slaat werkelijk alles. Allereerst zoek jij investeerders om hun kostbare tijd & kennis te investeren in jou half/nog-niet-kant&klare proposities. Je zou verwachten van een crowd/incrowd fund managers/platform/venture veel kennis en kunde moet hebben m.b.t. het valideren van proposoties en ook een groot netwerk heeft m.b.t. capitalists/investeerders. Als ik dit lees vanuit een investeerders perspectief, dan zou ik hier nooit aan willen deelnemen aan een fund manager die geen kennis/kunde en of ervaring heeft in the investment market.

 

Ten tweede sluit ik mij volledig aan bij de replay's van sca & Nico Schouten.

 

Ik wil niet denigrerend overkomen maar soms moet men gewoon aan de tand gevoeld worden. Hoe kun jij een business opzetten waar de core expertise afwezig is, en ook nog eens in een fund platform waar de hele core business er van af hangt? Of probeer je met de post op HL enkele investeerders aan te trekken, want als dit het geval is dan is dit echt een domper marketing strategie.

 

[mod edit: "geschreeuw" verwijderd]

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Barry, trek je niet teveel aan van sommige reacties. Ik begrijp uit jouw vraag dat jullie een plan hebben opgezet en dit willen toetsen bij je doelgroep. (Lijkt me een gezonde stap die niet iedereen neemt).

 

Ik zit behoorlijk in de duurzame wereld en als M&A adviseur weet ik ook genoeg van investeringen, maar ben geen investeerder. Ik ken wel wat 'duurzame' investeerders, maar die zullen hier geen tijd in willen stoppen vrees ik. Kan je dus niet direct helpen maar wilde toch even reageren.

Link naar reactie
  • 0

Succes Barry.

 

Mocht je toch nog met vragen zitten die de reeds door jou samengestelde groep niet weet te antwoorden, schroom niet ze hier te stellen.

 

Crowdfunding staat momenteel erg in de kijker, wat zich vertaalt in veel interesse in de financiële en juridische kant hiervan. Goede vragen hieromtrent verdienen goede antwoorden. Het helpt niet alleen jezelf, maar mogelijk ook andere ondernemers die van de mogelijkheden van crowdfunding gebruik willen maken.

CNOOP Corporate Finance | M&A | Financiering | Due diligence | Bedrijfswaardering

Boec | Menselijk kapitaal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.