Jamie van Soest Geplaatst: 17 oktober 2012 Jamie van Soest 585 65 Geplaatst: 17 oktober 2012 Goedemiddag! Alvorens de suggestie te doen; ik heb via google gezocht en middels de zoekfunctie van deze site en heb geen resultaten gekregen. Mocht ik iets over het hoofd gezien hebben; bij voorbaat mijn excuses! Is het interresant om een topic te starten met "ruil je dienst"? Bijvoorbeeld, ik ben nu in oprichting en zoek samenwerkingsovereenkomsten. Tegelijkertijd heb ik "alles" nodig voor mijn bedrijf. Van logo tot bureau tot gedrukt briefpapier tot server en alles daartussen. Indien we dergelijk topic zouden hebben zou ik daar een bericht kunnen plaatsten met wat ik specifiek nodig heb en wat ik kan bieden. Via dergelijk kunnen ondernemers elkaar op nog een manier helpen. Wat vinden jullie? Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014! Link naar reactie
Marjan Geplaatst: 17 oktober 2012 Marjan 2,4k 192 Geplaatst: 17 oktober 2012 Volgens mij is er een rubriek "Vraag en aanbod", deze lijkt mij de meest aangewezen om je diensten aan te bieden in ruil voor andere diensten. maak eens een buiteling: www.saltoadvies.nl Link naar reactie
Jamie van Soest Geplaatst: 17 oktober 2012 Auteur Jamie van Soest 585 65 Geplaatst: 17 oktober 2012 Volgens mij is er een rubriek "Vraag en aanbod", deze lijkt mij de meest aangewezen om je diensten aan te bieden in ruil voor andere diensten. Hoi Marjan, Dat klopt, echter wat mij is opgevallen is dat die rubriek éénrichtingsverkeer is. Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014! Link naar reactie
Marjan Geplaatst: 17 oktober 2012 Marjan 2,4k 192 Geplaatst: 17 oktober 2012 Wellicht is er momenteel niemand die wil ruilen. En anders plaats je een "gevraagd" en een "aangeboden" topic. maak eens een buiteling: www.saltoadvies.nl Link naar reactie
sca_ Geplaatst: 17 oktober 2012 sca_ 102 11 Geplaatst: 17 oktober 2012 Of je wederzijdse dienstverlening ‘ruilt’, of beide betaald uitvoert maakt weinig verschil. [*]Wederzijds een dienst t.w.v. € 5.000 euro ruilen geeft een balans van € 0,- [*]Wederzijds betaald een dienst uitvoeren t.w.v. € 5.000 euro geeft ook een balans van € 0,- (jij betaalt mij € 5.000 en jij krijgt van mij € 5.000 betaald) Het klinkt erg nobel, dat ruilen, maar het maakt pas een positief verschil voor je als je t.w.v. een hoger bedrag diensten ontvangt dan je zelf uitvoert (impliceert dat de tegenpartij met de ruil ‘het schip ingaat’). Het is niet verkeerd de portemonnee te trekken, als de geleverde diensten het maar waard zijn. Geld is zelf al bedoeld als ruilmiddel. CNOOP Corporate Finance | M&A | Financiering | Due diligence | Bedrijfswaardering Boec | Eén partner voor al je financiële vraagstukken Link naar reactie
DaMedia Geplaatst: 17 oktober 2012 DaMedia 1k 91 Geplaatst: 17 oktober 2012 Bij mij is "ruilen" van diensten en producten min of meer vanzelf ontstaan bij een aantal klanten. We helpen elkaar, maken reclame voor elkaar, verwijzen door naar elkaar, etc. Voorwaarde is wel dat je een klik met elkaar hebt en dat je elkaar moet kunnen vertrouwen. Tussen de diensten over en weer kan namelijk best een aantal maand zitten voordat je iets "terugkrijgt". Helaas doet de bakker nog niet aan ruildiensten, om brood te kunnen kopen moet ik dus een aantal klanten wel een factuurtje sturen. https://www.damedia.nl, https://www.loten-drukken.nl, https://www.kopieerwerk.nl, e.v.a. Link naar reactie
Romano Sandee Geplaatst: 17 oktober 2012 Romano Sandee 2k 151 Geplaatst: 17 oktober 2012 Of je wederzijdse dienstverlening ‘ruilt’, of beide betaald uitvoert maakt weinig verschil. [*]Wederzijds een dienst t.w.v. € 5.000 euro ruilen geeft een balans van € 0,- [*]Wederzijds betaald een dienst uitvoeren t.w.v. € 5.000 euro geeft ook een balans van € 0,- (jij betaalt mij € 5.000 en jij krijgt van mij € 5.000 betaald) Het klinkt erg nobel, dat ruilen, maar het maakt pas een positief verschil voor je als je t.w.v. een hoger bedrag diensten ontvangt dan je zelf uitvoert (impliceert dat de tegenpartij met de ruil ‘het schip ingaat’). Je kan het uitdrukken in geld, maar je kan het ook uitdrukken in tijd, door bijvoorbeeld tijd om tijd te ruilen. Partij A levert 10 uur en krijgt ook 10 uur, terwijl partij B 10 uur krijgt en ook weer 10 uur levert. Verschillende dienstverleners kennen verschillende tarieven, als je dan al nobel wil ruilen, dan is het het meest eerlijke om tijd voor tijd te ruilen, ongeacht de financiële waarde. Massagepraktijk Romano Sandee | Stichting Massage Community Link naar reactie
Frans Sijtsma Geplaatst: 17 oktober 2012 Frans Sijtsma 8,5k 776 Geplaatst: 17 oktober 2012 Barteren is een meer zakelijk gangbare term Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic Link naar reactie
Jamie van Soest Geplaatst: 18 oktober 2012 Auteur Jamie van Soest 585 65 Geplaatst: 18 oktober 2012 Bedankt voor de reactie Frans. Van die term was ik niet op de hoogte. Even rondsnuffelen en kijken of ik er meer over kan vinden. Gr, Jamie Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014! Link naar reactie
r.i.p. Ruben van den Oord Geplaatst: 18 oktober 2012 r.i.p. Ruben van den Oord 1,6k 692 Geplaatst: 18 oktober 2012 Het probleem met ruilen is dat er altijd één partij moet beginnen met leveren. Daarna is het maar de vraag of de andere partij de wederdienst nakomt. Om dat ruilen in goede banen te leiden is er al een tijdje een goede garantieregeling uitgevonden. Dat werkt als volgt: Ik doe iets voor jou, jij parkeert de waarde van mijn dienst als geld op mijn bankrekening. Zodra ik jou nodig heb, stort ik dat geld weer terug voor de waarde van jouw dienst ;D Maar alle gekheid op een stokje: Barteren is niet zo eenvoudig als het lijkt. Ik moet maar net nodig hebben wat jij levert, in de kwaliteit die ik verlang. "Van ruilen komt huilen" blijkt maar al te vaak van toepassing. Vooral als de diensten niet helemaal vergelijkbaar zijn. Als jij voor jouw dienst jou €50,- per uur rekent en de andere partij vraagt €250,- per uur kan dat voor scheve gezichten zorgen (Ik moet 5x zo hard werken voor mijn wederdienst). Bij het barteren van diensten tegen producten heb je dat ook. Degene die producten levert, moet toch geld uitgeven voor zijn inkoop. Als je dan een marge van 30% maakt, heb je toch 70% voor de wederdienst 'betaald'. Het kán werken, maar vaker werkt het net niet (maar da's mijn ervaring). In Memoriam - Ruben van den Oord Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen