Ga naar inhoud

gat in de markt of allang uitgevonden ?

Geplaatst:

pjblok

Zoals jullie ondertussen wellicht weten ben ik geen aankomend technostarter en dus ook niet zo'n computer-wizzkid (ik ben allang blij dat ik het internet op kom *hahahaha*).

Misschien dat één van jullie het allang bedacht heeft maar eeeeh ..... bestaat er zoiets als een "invul-website" ?

Wat ik daarmee bedoel is een standaard (lege) website waar de gebruiker alleen maar zijn eigen tekst, plaatjes e.d. in hoeft te plakken en dan meteen een kant-en-klare website heeft.

Ik ben wat aan het knoeien met Dreamweaver maar daar loop ik binnen 15 seconden mee vast omdat ik niets snap van die, voor jullie ongetwijfeld normale, technische kreten.

Ik kan me voorstellen dat het voor iemand die wél verstand heeft van websites enzo een appeltje-eitje is om iets dergelijks in elkaar te draaien.

De klant hoeft dan alleen maar aan te geven welke vorm de site moet hebben en eventueel welke achtergrondkleur en de rest kan hij zelf.

Is dit een "gat" tussen zelf knoeien en een webdesigner inschakelen of heb ik iets bedacht dat allang is uitgevonden ?

PJ

Featured Replies

Geplaatst:

Victor

even een knuppel in jullie (webdisigners) hoenderhok .........

is het zo dat je een hoop shit (misschien wel letterlijk een mooie, verse hondendrol *hahahaha* ) kunt verkopen als de presentatie maar goed is ?

Ik heb geen idee hoe de designerswereld eruit ziet maar is het soms niet zo dat jullie elkaar toch een beetje de loef proberen af te steken door de meest fantastische sites te maken met de mooiste en ingewikkeldste constructies of maken jullie de site die de klant wil, ook al is dat in jullie ogen, en die van jullie concurrenten, een saaie of misschien wel amateuristische site ?

Elkaar de loef afsteken? Nee dat is denk ik niet (meer) zo. Ik zie juist dat de ICT markt volwassen wordt. Een site is geen 'wedstrijd'. Er wordt juist gekeken hoe de website iets kan bijdragen aan het bedrijf. In jouw geval klanten werven. Je site zou dus slechts uit 1 pagina kunnen bestaan. Met toch een gelikt ontwerp. En daarmee bedoel ik geen flash animaties, maar een professionele look. En dat zie je nog (te) weinig. ;)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Geplaatst:

Mira

Ik denk vaak "oh, dat kan ik zelf wel", juist omdat het er op zich simpel uit ziet en iedereen het tegenwoordig lijkt te kunnen.

Voor mij is nu duidelijk dat ík het in ieder geval niet kan en dat hier gewoon professionele hulp bij in moet roepen en dus ook de prijs voor die professionaliteit zal moeten betalen (dat vraag ik tenslotte straks ook van mijn klanten).

Ha ha, heel herkenbaar. Ook ik ben zo'n eigenwijs type die het wel even zelf zou doen. En er dan achterkom dat het toch wel ingewikkeld is..

In de afgelopen tijd heb ik geleerd dat het best lekker is om af en toe wat uit te besteden aan professionals. Behalve dat het veel tijd bespaart (tijd die je ook zou kunnen besteden aan het verdienen van geld door je bezig te houden met de core business van je bedrijf) merkte ik dat het me ook veel rust gaf. Zo van: hij doet dat wel en over twee weken is het gewoon af, daar betaal ik voor. En ik hoef er niet eens meer over na te denken, dat doet hij wel.

En bovendien is de kans op mislukking of iets super-amateuristisch ook een stuk kleiner.

Dat probeer ik vervolgens mijn klanten ook duidelijk te maken als ik ze uitleg waarom ze hun marktonderzoek door mij moeten laten uitvoeren in plaats van het zelf te doen. Ieder zo zijn vak..

Geplaatst:

TwaBla

Wat vinden jullie van publishing platforms zoals Movable Type?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Victor

Ha ha, heel herkenbaar. Ook ik ben zo'n eigenwijs type die het wel even zelf zou doen. En er dan achterkom dat het toch wel ingewikkeld is..

Dat zien veel mensen inderdaad niet. Een goeie site is heel wat anders dan een homepage.

In de afgelopen tijd heb ik geleerd dat het best lekker is om af en toe wat uit te besteden aan professionals. Behalve dat het veel tijd bespaart (tijd die je ook zou kunnen besteden aan het verdienen van geld door je bezig te houden met de core business van je bedrijf) merkte ik dat het me ook veel rust gaf. Zo van: hij doet dat wel en over twee weken is het gewoon af, daar betaal ik voor. En ik hoef er niet eens meer over na te denken, dat doet hij wel.

Dat is inderdaad ook een afweging. Zelf bezig zijn met je bedrijf en de website uitbesteden.

En bovendien is de kans op mislukking of iets super-amateuristisch ook een stuk kleiner.

Een stuk kleiner? Als het goed is is die kans er dan niet. ;D

Geplaatst:

Annedien Hoen

Wat vinden jullie van publishing platforms zoals Movable Type?

Power to the people!

Hoewel je volgens mij nog wel de nodige kennis nodig hebt om het te tweaken, maar soit :)

Even over die designers die volgens pjblok wat elementen bij elkaar schrapen en daar een site van knutselen:

Die zijn er in overvloed. Dat geeft niet, want blijkbaar is er een markt voor.

Mijn idee van een goede webdesigner is iemand die zich afvraagt wat de persoon (bedrijf) in kwestie wil bereiken met die site- nou is dat een open deur, maar op basis daarvan maak je (als het goed is) keuzes voor een website en kom je uit bij een relevant ontwerp met relevante functionaliteiten. De meerwaarde die de designer voor je vertegenwoordigt is niet dat 'ie leukere kleurtjes uitzoekt en sneller je html in de site kan kloppen, maar dat hij of zij keuzes voor je maakt die je zelf niet had kunnen maken omdat je de kennis en ervaring mist.

Hoe ervarener de designer hoe sneller deze tot keuzes kan komen meestal. Wat je als voorstel te zien krijgt is niet gewoon neergezet maar vaak het resultaat van uren proberen, proberen, proberen.

Of je een template wil gebruiken hangt voor een groot deel af hoeveel invloed je wil uitoefenen op je corporate identity. De maakbaarheid hiervan is vooral in het begin erg groot- en erg belangrijk.

Martin Gaus heeft zijn naam mee en kan zich zo'n gedateerd design permitteren, maar als je nog naam moet maken lijkt het mij erg belangrijk professioneel te ogen.

Je stopt goed hondevoer ook niet in een flutzakkie ;D Dat laat je ook aanbevelen door 'experts' en onderbouw je met (?) wetenschappelijk onderzoek.

Verder denk ik dat de meesten hier voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, niet besodemieterd willen worden en zoveel mogelijk alles zelf willen doen ;D Join the club! 8)

Geplaatst:

Victor

Sluit ik mij volledig bij aan.

Reusje voor Annedien!

Geplaatst:

Gast Jacobien

Zoals jullie ondertussen wellicht weten ben ik geen aankomend technostarter en dus ook niet zo'n computer-wizzkid (ik ben allang blij dat ik het internet op kom *hahahaha*).

KNIP

Is dit een "gat" tussen zelf knoeien en een webdesigner inschakelen of heb ik iets bedacht dat allang is uitgevonden ?

PJ

Als je denkt dat je wellicht een gat in de markt hebt gevonden, moet je natuurlijk nooit je idee op zo'n forum zetten!!

Als het een goed idee was geweest, was een ander er nu mee vandoor gegaan....

Wil je dat nooit meer doen ;) ;)

Jacobien

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Als ik nu een webdesigner zoek dan klik ik al weg als de presentatie van hun eigen site me niet aanstaat, los van de inhoud.

Dat lijkt me op zich wel logisch. Al moet je hiermee wel oppassen: Je kan een site niet 'mooi' vinden omdat deze niet bij jou smaak past, of je vindt hem niet mooi omdat hij bijvoorbeeld slecht is afgewerkt, fouten bevat, etcetera. Er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die de Nachtwacht niet in hun huiskamer willen ophangen, terwijl het een uitstekend schilderij is.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

SmartGirl

Na eerst zelf met html gerommeld te hebben, heb ik nu alweer een paar jaar een template en beheer van gratiswinkel.nu (overigens niet de gratis variant, maar duur is het zeker ook niet). Ben heel tevreden, het doet voor me wat nodig is en de helpdesk is prima. Er zijn meer van dit soort templates voor winkels. Ik kan het iedereen die iets wil proberen op internet aanraden.

Als consument ben ik overigens blij dat er steeds minder irri sites zijn met lange intro's en allerlei kunstjes en truken. De klant moet gewoon in zo min mogelijk stappen bij zijn doel zijn.

Annelou

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.