Alhoewel ik op dit forum al diverse antwoorden op soortgelijke vragen heb gelezen, wil ik mijn probleem (en idee voor een oplossing) toch graag aan jullie voorleggen.
Ik heb gedurende het jaar als ZZP-er werkzaamheden verricht die ik per maand factureer. Nu heb ik helaas de fout gemaakt om geen omschrijving van mijn werkzaamheden op de factuur te vermelden. Dit is geen probleem gebleken voor mijn opdrachtgever; die heeft alles keurig voldaan. Echter, nu voldoen mijn facturen niet aan de vormvereisten van de Belastingdienst. Ik wil dit dus corrigeren. Tegelijk wil ik voorkomen dat mijn opdrachtgever al te veel hinder van ondervindt van mijn correcties.
Aangezien alle bedragen op de facturen correct zijn, vraag ik me af of het is toegestaan om een verbeterde factuur uit te reiken met de oorspronkelijke datum erop en als factuurnummer bv. 2012C04-02 met de volgende tekst erop:
Correctie-factuur behorende bij ons factuurnr. 2012C04-01
Vanwege een administratieve fout is op de oorspronkelijk uitgereikte
factuur de omschrijving van de werkzaamheden weggevallen.
Onze welgemeende excuses voor deze fout.
Let op: dit bedrag is reeds door u voldaan.
Mijn facturen heb ik tot nu toe als volgt genummerd: 2012C03-01, 2012C04-01 etc.
Plan is om de nieuwe facturen bij de oude te bewaren en geen wijzigingen in mijn boekhouding aan te brengen (dus niet crediteren oid.).
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
HelderZZP
HelderZZP
Alhoewel ik op dit forum al diverse antwoorden op soortgelijke vragen heb gelezen, wil ik mijn probleem (en idee voor een oplossing) toch graag aan jullie voorleggen.
Ik heb gedurende het jaar als ZZP-er werkzaamheden verricht die ik per maand factureer. Nu heb ik helaas de fout gemaakt om geen omschrijving van mijn werkzaamheden op de factuur te vermelden. Dit is geen probleem gebleken voor mijn opdrachtgever; die heeft alles keurig voldaan. Echter, nu voldoen mijn facturen niet aan de vormvereisten van de Belastingdienst. Ik wil dit dus corrigeren. Tegelijk wil ik voorkomen dat mijn opdrachtgever al te veel hinder van ondervindt van mijn correcties.
Aangezien alle bedragen op de facturen correct zijn, vraag ik me af of het is toegestaan om een verbeterde factuur uit te reiken met de oorspronkelijke datum erop en als factuurnummer bv. 2012C04-02 met de volgende tekst erop:
Correctie-factuur behorende bij ons factuurnr. 2012C04-01
Vanwege een administratieve fout is op de oorspronkelijk uitgereikte
factuur de omschrijving van de werkzaamheden weggevallen.
Onze welgemeende excuses voor deze fout.
Let op: dit bedrag is reeds door u voldaan.
Mijn facturen heb ik tot nu toe als volgt genummerd: 2012C03-01, 2012C04-01 etc.
Plan is om de nieuwe facturen bij de oude te bewaren en geen wijzigingen in mijn boekhouding aan te brengen (dus niet crediteren oid.).
Vraag: mag ik de facturen zo corrigeren?
Erg benieuwd naar jullie input.
Rob
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38923-vormfout-herstellen-in-uitgereikte-factuur-hoe/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag